Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

POMPA WTRYSKOWA BADANIA REGULACJA WK 1956 UNIKAT

29-06-2012, 4:39
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: 102.50 zł      Aktualna cena: 102.50 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 2402757750
Miejscowość Kraków
Licytowało: 2    Wyświetleń: 136   
Koniec: 16-06-2012 18:42:54

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Rok wydania (xxxx): 1956
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha



PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI -




PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W DOLNEJ CZĘŚCI AUKCJI (CZASAMI TRZEBA WYKAZAĆ SIĘ CIERPLIWOŚCIĄ W OCZEKIWANIU NA ICH DOGRANIE)


AUTOR -
WYDAWNICTWO - , WYDANIE - , NAKŁAD - EGZ.
STAN KSIĄŻKI - JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM)
RODZAJ OPRAWY -
ILOŚĆ STRON -
WYMIARY - x x CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE -
KOSZT WYSYŁKI - 8 ZŁ - KOSZT UNIWERSALNY, NIEZALEŻNY OD ILOŚCI I WAGI (NP. JEŚLI KUPISZ 7 KSIĄŻEK ŁĄCZNY KOSZT ICH WYSYŁKI WCIĄŻ BĘDZIE WYNOSIŁ 8 ZŁ), DOTYCZY PRZESYŁKI PRIORYTETOWEJ NA TERENIE POLSKI. ZGADZAM SIĘ WYSŁAĆ PRZEDMIOT ZA GRANICĘ. KOSZT WYSYŁKI W TAKIM PRZYPADKU, USTALA SIĘ INDYWIDUALNIE WEDŁUG CENNIKA POCZTY POLSKIEJ I JEST ZALEŻNY OD WAGI PRZEDMIOTU.




SPIS TREŚCI LUB/I OPIS - PRZYPOMINAM O KOMBINACJI KLAWISZY CTRL+F (PRZYTRZYMAJ CTRL I JEDNOCZEŚNIE NACIŚNIJ F), PO NACIŚNIĘCIU KTÓREJ Z ŁATWOŚCIĄ ZNAJDZIESZ INTERESUJĄCE CIĘ SŁOWO O ILE TAKOWE WYSTĘPUJE W TEKŚCIE WYŚWIETLANEJ WŁAŚNIE STRONY.


mgr inż. WITOLD LEŚNIAK TADEUSZ GRABOWSKI
BADANIA I REGULACJA POMP WTRYSKOWYCH
SAMOCHODOWYCH SILNIKÓW WYSOKOPRĘŻNYCH
WYDAWNICTWA KOMUNIKACYJNE WARSZAWA 1956





Książka omawia zasady i tok postępowania przy badaniu x regulacji pomp wtryskowych stosowanych jako osprzęt typowych w Polsce samochodowych silników wysokoprężnych. Ponadto podaje najczęstsze przyczyny niedomagań pomp wtryskowych, objawy usterek i sposoby ich usuwania W książce zawarte są opisy wyposażenia warsztatowego do badania i regulacji pomp wraz z danymi technicznymi odnośnie ustawiania najczęściej spotykanych w kraju pomp wtryskowych.
Książka przeznaczona jest dla technicznego personelu stacji obsługi i warsztatów naprawczych.
Redaktor książki mż. Zbigniew Modzelewski
Redaktor stylista mgr Krystyna Skalska
Opiniodawcy mgr inż. Aleksander Łobocki Leon O I c z a k
Redaktor techniczny Antoni Hanebach
Korektor Irena Ziemiewlcz





SPIS TREŚCI

Od redakcji.............. 5
Rozdział I. Rodzaje pomp wtryskowych 7
1. Podstawowe odmiany i ich cechy charakterystyczne . . 7
2. Wielkość pompy wtryskowej....... 13
3. Cechy charakterystyczne sekcji tłoczących .... 14
4. Oznaczenia znamionowe pomp wtryskowych ... 21
Rozdział II. Niedomagania w działaniu pomp wtryskowych 25
1. Przyczyny niesprawności silników wysokoprężnych . . 25
2. Niedomagania pomp wtryskowych spowodowane zużyciem indywidualnie pasowanych części .... 28
3. Niedomagania pomp wtryskowych spowodowane zużyciem części mechanizmów napędu i sterowania sekcji tłoczących ........... 39
4. Niedomagania pomp wtryskowych o charakterze defektów 1 awarii..... 44J.
Rozdział III Wyposażenie do badania i regulacji pomp wtryskowych 51
1. Podręczne przyrządy diagnostyczne . ... 52
2. Stacyjne urządzenia diagnostyczne . ... 59
3. Budowa i działanie stołów probierczych .... 67
4. Wyposażenie stacyjnych urządzeń diagnostycznych . . 82
5. Wyposażenie laboratoryjne....... joi
Rozdział IV. Zasady badania i regulacji pomp wtryskowych no
1. Ogólna kontrola stanu technicznego..... 112
2. Przygotowanie pompy wtiyskowej do badania na stole probierczym....... jjy
3 Wyznaczanie i ustawianie początku tłoczenia . . 121
4. Pomiar i regulacja rzeczywistej wydajności tłoczenia . 128
5. Ustawianie regulatorów obrotów .... . 133
6. Kontrola sprawności paliwowej pompki zasilającej . . 138
Rozdział V. Zdejmowanie, zakładanie i ustawianie pomp wtryskowych
1. Zdejmowanie pompy wtryskowej...... 141
. 2. Zakładanie pompy wtryskowej...... 144
3. Ustawianie pompy wtryskowej...... 147
4. Dokładna regulacja ustawienia pompy wtryskowej . . 152
Tablice i oznaczenia
Oznaczenia wielkości pomp wtryskdwych...... 157
Pompy wtryskowe BOSCH wielkość A...... 158
Cechy charakterystyczne sekcji tłoczących do pomp wtryskowych
BOSCH wielkość A.......... 159
Cechy charakterystyczne sekcji tłoczących do pomp wtryskowych
BOSCH wielkość B.......... 160
Oznaczenia znamionowe pomp wtryskowych produkcji BOSCH . 161
Oznaczenia znamionowe pomp wtryskowych produkcji PAL . . 163 Oznaczenia znamionowe pomp wtryskowych produkcji LAVA-
LETTE............. 166
Pompy wtryskowe PAL model PV..B......... 171
Pompy wtryskowe BOSCH wielkość A........ 172
Pompy wtryskowe BOSCH wielkość B...... 179
Orientacyjne dane techniczne urządzeń wtryskowych niektórych
typowych silników samochodowych...... 192
Bibliografia................ 195





OD REDAKCJI

Sprawność każdego silnika spalinowego w bardzo dużym stopniu zależy od prawidłowego działania układu zasilania. Wszelkiego rodzaju niedomagania i niesprawności w układzie zasilania doprowadzają do zwiększenia jednostkowego zużycia paliwa oraz do znacznego spadku mocy użytecznej uzyskiwanej na wale korbowym silnika.
Niedomagania i niesprawności w układzie zasilania mają szczególnie duże znaczenie w silnikach wysokoprężnych, ponieważ rozpylanie oleju napędowego w komorach spalania musi tu odbywać się w ściśle okteślony sposób. Sposób ten jest uzależniony od rozwiązania konstrukcyjnego da-vego silnika oraz od określonego jego obciążenia i warunków pracy.
Spośród czynników, które mają decydujący wpływ na niezawodny i właściwy sposób działania silnika wysokoprężnego, na pierwszym miejscu należy wymienić warunki bezwzględnie konieczne do prawidłowego przebiegu procesu spalania mieszaniny paliwa z powietrzem.
Warunki te są następujące:
1. Wiryskiwanie paliwa do komory spalania musi rozpoczynać się odpowiednio do położenia tłoka w cylindrze.
2. Wiryskiwanie paliwa powinno być każdorazowo uzależnione od chwilowego obciążenia silnika i od liczby obrotów wału korbowego.
3. Ilości oleju napędowego wtryskiwane do poszczególnych cylindrów silnika muszą być dokładnie takie same.
4. Ilości oleju wtryskiwane do poszczególnych cylindrów muszą być odpowiednio dobrane do chwilowego obciążenia silnika.
5. Ciśnienie wtryskiwania musi zapewniać odpowiednie i prawidłowe rozpylenie cząstek oleju napędowego w sprężanym powietrzu. Zbyt niskie albo też zbyt wysokie ciśnienie wtryskiwania, nieodpowiednie do danego typu silnika, pogarsza w znacznym stopniu przebieg procesu spalania.
6. Koniec wtryskiwania paliwa musi nastąpić w ściśle określonym czasie, przedostawanie się bowiem ciekłego paliwa w czasie suwu rozprężania powoduje dopalanie się mieszanki. Dopalanie się mieszanki jest szkodliwe, gdyż wywołuje obniżenie sprawności silnika oraz powoduje jego przegrzewanie się.
Możemy więc stwierdzić, że o właściwej pracy silnika wysokoprężnego decyduje przede wszystkim niezawodne działanie urządzenia wtryskowego. Działanie to musi być ściśle zgodne z założeniami przyjętymi przez wytwórnię dla danego typu silnika. A zatem w eksploatacji silnika wysoko-
prężnego obok zagadnienia oczyszczania paliwa na pierwszy plan wysuwa się zagadnienie badania i regulacji pomp wtryskowych, regulatorów i wtry-
skiwaczy.
Ponieważ w ostatnich czasach obok silników z zapłonem iskrowym do napędu pojazdów samochodowych coraz większe zastosowanie znajdują, silniki wysokoprężne, Wydawnictwa Komunikacyjne przystąpiły do wydawania cyklu prac z tego zakresu. Ukazały się już prace: „Obsługa i konserwacja pomp wtryskowych" — W. Leśniaka, A. Przeworskiego, T. Gra- [ bowskiego, „Oczyszczanie paliwa do szybkobieżnych silników wysokoprężnych" — W. Leśniaka i T. Grabowskiego oraz tłumaczenie książki A. I. Seliwanowa „Układ zasilania silników wysokoprężnych". Ta ostatnia praca omawia zagadnienia budowy, obsługi i naprawy układów zasilania I i urządzeń wtryskowych stosowanych w samochodach i ciągnikach radzieckich.
W związku z tym w niniejszej pracy pominięto zupełnie zagadnienie badania i regulacji pomp wtryskowych produkcji radzieckiej, które zain- 1 teresowani Czytelnicy znajdą we wspomnianej książce A. I. Seliwanowa. Pomimo, że regulatory obrotów są ściśle zwiąrane z pompami wtryskowymi, materiały dotyczące ich badania i regulacji są tak obszerne, że pominięto je w niniejszej książce. Wydawnictwa Komunikacyjne bowiem, kontynuując wspomniany cykl książek, zamierzają wydać w przyszłości oddzielne dwie prace poświęcone wyłącznie regulatorom obrotów i wtry-
skiwaczom.
Omawiając niniejszą książkę należy zwrócić uwagę na użyte w niej
słownictwo.
Słownictwo z zakresu urządzeń wtryskowych jest prawie całkowicie nieustalone, wobec czego praca autorów była szczególnie ciężka i odpowiedzialna, gdyż musieli oni dopiero ustalać niektóre terminy i pojęcia. Autorzy trzymali się na ogól słownictwa używanego w normach resortowych, bądź też konsekwentnie stosowali nazwy i określenia z książek uprzednio wydanych przez Wydawnictwa Komunikacyjne
Przy ustalaniu nowych pojęć niektóre terminy zaczerpnięto z pokrewnych dziedzin techniki. Tak np. wprowadzono zróżnicowanie pojęć wałka kuiaczkowego, który służy do napędu tłoczków poszczególnych sekcji tłoczących pompy wtryskowej, od wałka krzywkowego, służącego jedynie do sterowania dawkowaniem.
Praca W. Leśniaka i T. Grabowskiego jest typową pracą pionierską w tej dziedzinie i zawiera materiały dotychczas niepublikowane w polskiej
literaturze fachowej.
Przypuszczamy, że książka ta będzie pomocą dla naszych licznych Czytelników w ich pracy zawodowej i prosimy o nadsyłanie nam swoich uwag i spostrzeżeń pod adresem:
Wydawnictwa Komunikacyjne
Redakcja Książek Samochodowych
Warszawa, Kazimierzowska 52





BIBLIOGRAFIA

Opracowania autorskie:
1. W. J. Popów i A. W.: Jewsikow — „Wosstanowlemie topłiwnoj appara-turi diselej", Wojenizdat, Moskwa 1952.
2. A. I. Seliwanow — „Diselnaja topliwaja apparatura1", Selchozgiz, Moskwa 1951.
3. N. R. Brilling, M. M. Wichert i I. I. Guterman — „Bystrochodnyje di-seli". Maszgiz, Moskwa 1951 r.
4. E. Blaum — .,Das Einspritzgesetz der schnellaufenden Dieselmaschine1", wyd. VDI-Verlag, Berlin 1942.
?. H. Fiebelkorn — „Behandlung und Instandsetzung von Fahrzeug—Die-selmotoren", wyd. W. Knapp, Halle (Saale) 1950.
6. R. Gebauer — .,Dieselemspntzung", wyd. Ch. Belser, Stuttgart 1950.
7. J. Indra — „Obsluba vstnkowaciho zanzeni naitowych motoru"4, wyd. Statni Nakl. Techn. Literatury, Prsha 1953.
8. C. Dolza i C. Vialaga — .,Pompę iniezione ed miettori", wyd. La Soc. p. Az. Francesco RABOTTI, Torino 1952.
9. J. Rosbloom — ,Diesel Hand Book", wyd. Pioneer Pubhcations Inc. New York 1945.
1G. K. Brook - „Servicing Fuel-Injection Eąuipment for High-speed C. I. Engines1". Motor Repair and Overhauling, wyd. George Newnes Ltd, London 1950.
Publikacje, instrukcje obsługi, biuletyny i materiały informacyjne zakładów produkcyjnych:
Robert BOSCH GmbH, Sttfttgart
C. A. V. London
FERA, Torino
Fnedmainn & Maier, Hallein b. Salzburg
Lavalette, Saint-Quen
La Precision Mecaniąue. Paris
P. A. L. Motokov, Praha
Hartridge Ltd, London
Rabotti, Torinp
O., M. A. P. Brescia
LEYLAND Motors, Leyland Lancashire
PANHARD-Levassor
PERKINS Ltd, Peterborough
IFA, Chemnitz-Eisenach
WILBAR, Remscheid-Hasten




Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.


ZOBACZ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

ZOBACZ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT


NIE ODWOŁUJĘ OFERT, PROSZĘ POWAŻNIE PODCHODZIĆ DO LICYTACJI