Łopatkowa pompa próżniowa jednostopniowa VP 115 do wytwarzania próżni zarówno w układach stacjonarnych jak i samochodowych. Pompa tworzy podciśnienie w szczelnych zbiornikach/układach, poprzez "wysysanie" znajdujących się w nich gazów. Obudowa aluminiowa jest lekka i wytrzymała, a praca pompy cicha i płynna. Hałas eliminuje elastyczne połączenie umieszczone pomiędzy silnikiem i modułem.
Pompa próżniowa posiada trzy rodzaje zaworów:
* zwrotny zabezpieczający przed zalaniem olejem w przypadku utraty zasilania
* spustowy u spodu pompy umożliwiający całkowite spuszczenie oleju
* balastowy zabezpieczający przed zawilgoceniem oleju
POMPA PRÓŻNIOWA
VP 115
*Do każdej pompy jest dołączony olej do pierwszego uruchomienia urządzenia.
/ W stałej sprzedaży posiadamy oleje o pojemności 1l do pomp próżniowych /
INSTRUKCJA OBSŁUGI POMPY PRÓŻNIOWEJ
Dane techniczne:
- Zasilane: 220 V - 50 / 60 Hz
- Wydajność: 1,5 cfm - 42 L/min
- Max. ciśnienie: 5 Pa
- Ilość oleju: 200 ml
- Przyłącze gazowe ssące: rozmiar 1/4 SAE Małe
- Waga: 4 kg
Przed uruchomieniem:
Wszystkie silniki są przystosowane do pracy pod zadanym napięciem z tolerancją +/- 10%.
Silniki są dostarczane już podłączone i gotowe do działania.
a) Sprawdź napięcie i częstotliwość napięcia w gniazdku z tabliczką znamionową na pompie.
Upewnij się, że włącznik znajduje się w pozycji WYŁĄCZONY (OFF) przed podłączeniem pompy do prądu. Odkręć i usuń korek zabezpieczający wydech.
b) Należy napełnić pompę olejem. Usuń zakrętkę wydechu i wlewaj olej do momentu, aż będzie widoczny przez na dnie wziernika.
Właściwe ilości oleju są wyszczególnione w dziale danych technicznych.
c) Zakręć korek zabezpieczający wydech i odkręć zabezpieczenie przyłącza. Włącz silnik pompy zmieniając pozycję włącznika na WŁĄCZONY (ON).
Umieść zabezpieczenie przyłącza gdy pompa zacznie pracować gładko. Może zająć to od 2 do 30 sekund w zależności od temperatury otoczenia.
Pompę należy zostawić pracującą przez około jedną minutę, następnie sprawdzić za pomocą wziernika poziom oleju, który powinien zgadzać się z zaznaczoną linią.
W razie potrzeby należy uzupełnić ilość oleju.
UWAGA:
Poziom oleju powinien być zgodny z poziomem zaznaczonym na wzierniku w gdy pompa pracuje.
Niewystarczająca ilość oleju spowoduje słabą wydajnością próżni i przedwczesne zużycie. Nadmiar oleju powoduje przelewanie się oleju spod zakrętki wydechu.
Wyłącznie pompy po skończonej pracy By wydłużyć żywotność pompy i zapewnić bezproblemowy rozruch, należy stosować się do następujących zleceń:
a) Zakręć zawór manometrów pomiędzy pompą a systemem
b) Odkręć przewód od przyłącza pompy
c) Przykręć osłonę przyłącza pompy by zapobiec zabrudzeniom lub przedostania się ciał obcych.
Obsługa:
1. Olej do pomp próżniowych
Stan i typ oleju używanego w pompach próżniowych wysokiej wydajności są niezwykle istotne przy określaniu maksymalnej uzyskiwanej próżni.
Zaleca się używać olej przeznaczony do pracy z pompami próżniowymi, którego specjalna mieszka pozwala na utrzymanie właściwej lepkości przy normalnych temperaturach, a także ułatwia rozruch przy niższych temperaturach.
2. Wymiana oleju
a) Upewnij się, że olej w pompie jest ciepły
b) Usuń korek spustowy. Pozwól wypłynąć zanieczyszczonemu olejowi.
Zużyty olej należy zutylizować w sposób określany przez prawo.
Wypływ oleju można przyspieszyć otwierając przyłącze pompy i częściowo blokując wydech za pomocą szmatki w czasie, gdy pompa pracuje.
Czas pracy pompy nie może przekraczać 20 sekund.
c) Gdy olej przestanie wypływać , przechyl pompę do przodu w celu usunięcia pozostałego oleju.
d) Umieść z powrotem korek spustowy. Odkręć korek zabezpieczający i napełnij nowym olejem do poziomu zaznaczonego na wzierniku.
e) Upewnij się, że przyłącza są zamknięte przed włączeniem pompy. Włącz pompę na minutę by upewnić się, że poziom oleju jest prawidłowy w trakcie pracy.
Jeżeli poziom oleju jest poniżej poziomu zaznaczonego na wzierniku, wlewaj olej powoli (przy włączonej pompie), aż olej osiągnie poziom zaznaczony na wzierniku.
Umieść korek przyłącza wydechu i upewnij się, że korek spustowy jest dobrze umocowany.
f) Jeżeli olej jest bardzo zanieczyszczony i jest problem z wypływem oleju w trakcie wymiany może zajść konieczność zdjęcia obudowy i wytarcia resztek oleju
i) Inną metodą radzenia sobie z mocno zanieczyszczonym olejem jest wymuszenie go z pompy. Należy włączyć pompę w celu ogrzania oleju.
W czasie pracy pompy należy usunąć korek spustowy lekko przytkaj przyłącze wydechowe. Stworzy to nadciśnienie w zbiorniku oleju i wypchnie zanieczyszczony olej.
Wyłącz pompę gdy olej przestanie płynąć.
ii) Powtarzaj tę procedurę aż wszystkie zanieczyszczenia są całkowicie usunięte.
iv) Włóż korek spustowy i napełnij pompę nowym olejem do pomp próżniowych do poziomu zaznaczonego na wzierniku.
instrukcja obsługi:
---------------------------
------------------------------------------
ZAPRASZAMY NA POZOSTAŁE AUKCJE !!!
SZEROKI WYBÓR KOMPONENTÓW ORAZ ASORTYMENTU DO KLIMATYZACJI SAMOCHODOWEJ!!!!
Gwarancja na produkt to 12 miesięcy od daty zakupu, serwis gwarancyjny oraz pogwarancyjny, w stałej dostępności części zamienne oraz dokumentacje serwisowe.
W przypadku wpłaty na konto towar wysyłamy do 3 dni od zaksięgowania pieniędzy.
W przypadku pobrania towar jest wysyłany do 3 dni roboczych od momentu potwierdzenia zamówienia.