NOWA
POMPA OLEJU
NISSAN NAVARA D40 2,5 DCI
NISSAN PATHFINDER R51 2,5 DCI
PO 2005R.
COMMON RAIL DIESEL
kod silnika:YD25
1,6-750obr 2,0-2500obr ciśnienie znamionowe dla tego typu czujnik ciśnienia oleju prsserwis.com.pl serwis pliki
FABRYCZNIE NOWA
UWAGA!!! Rozrząd od Nissana Navary D22 nie pasuje do modelu D40!!!
Nawet po wymianie vacuum pompy od D22 w vacuum pompie D40 jest inny rozstaw śrub!!! Istnieją także inne ważne szczegóły, które eliminują ten rozrząd jako zamiennik. INFORMACJI UDZIELAM NA TELEFON PRZY ZAKUPIE
Uwaga!!! Przy montażu napinaczy-szczególnie górnego-wymagana jest higiena-czystość procesu technologicznego; nadmiar silikonu uszczelkowego zapycha kanały napinacza (średnica jak u szpilki).
Po naprawie lub wymianie głowicy, w montażu zwrócić uwagę na czystość. Otwór między głowicą a obudową rozrządu jest newralgicznym punktem, często przez mechaników zanieczyszczony silikonem podczas montażu. Opiłki i brud w oleju są najczęstszą przyczyną uszkodzeń napinaczy.
Po 2009 producent przy górnym napinaczu zaczął stosować podkładkę-uszczelkę by ograniczyć ciśnienie oleju w napinaczu co w poprzednich modelach powodowało nadmierne rozciąganie łańcucha i urywanie prowadnicy naprzeciw napinacza. Na rynku z moich obserwacji nikt nie oferuje podkładki-uszczelki/ dławika a jest to rozwiązanie konieczne.Po 2009r. nastąpiła również zmiana polegająca na zastosowaniu 1,2 mm stalowej podkładki dystansowej między pompą paliwa a kołem zębatym dużym, która znacznie poprawiła wyosiowanie tryba zębatego z vacuum pompy z dużym trybem pompy paliwa. W starszych modelach brak zastosowania wspomnianej podkładki skutkuje uszkadzaniem zewnętrznych zakończeń sworzni łańcucha- stopniowa ich degradacja czego następstwem jest rozpad dolnego zespołu rozrządu
Również niedostateczne ciśnienie oleju w obrębie układu smarowania skutkuje brakiem efektywnej pracy napinacza.
Przyczyny:słaba sprężyna wewnątrz napinacza
-brak prawidłowej synchronizacji pracy między napinaczem a zaworem ciśnieniowym nadmiaru oleju
-panewki korbowodowe na czwartym korbowodzie ulegają uszkodzeniu wskutek niedostatecznej ilości oleju-między górną panewką korbowodową a wałem następuje powolna destrukcja panewki bombardowania olejem-powietrzem;przyczyny:nieszczelność w obrębie magistrali olejowej (smoka,miski, pompy,symeringu); jeśli nawet pompa prawidłowo działa i generuje odpowiednie ciśnienie to powyższe nieszczelności powodują spadek ciśnienia oleju i stopniowo olej i powietrze grawerują panewki, a za tym idzie napinacz nieprawidłowo działa na ślizg napinający. Niewydajna pompa oleju, co jest w tym modelu częste, bo sam sprzedałem kilkanaście tych pomp skutkuje niewystarczającym schładzaniem tłoka-skutek:puchnięcie, zacieranie czensto urywanie wału a po szlifie jest to regułą mam kilkanaście takich złomów.
W momencie wymiany rozrządu przed montażem usuń powyższe uchybienia układu smarowania, a jeśli przed wymianą rozrządu nie było znacznych niedoskonałości rozrządu zweryfikuj zużycie starych napinaczy i pozostaw je, bo tylko w ten prosty sposób unikniesz niespodzianek związanych z tą operacją
Na powyższą treść zastrzegam sobie prawo do niepowielania i kopiowania treści, pojęć i uwag
CENA DETALICZNA: 700 ZŁ/1SZT.
FAKTURA VAT/PARAGON
wysyłka w ciągu 12 godzin
OBSŁUGUJEMY SERWISY, SKLEPY - ZAGRANICA
zadzwoń- unikniesz problemów i niespodzianek
PROWADZIMY NAPRAWY TYCH SILNIKÓW
TEL. 501 [zasłonięte] 150
(I PO RUSKU)
509 [zasłonięte] 74 66 -ENGLISH LANGUAGE POSSIBLE
PROSIMY DZWONIĆ 9-18
prsserwis.com.pl
Zobacz nasze pozostałe aukcje:
Strona "o mnie"Wszystkie aukcje
Panelealle