Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

POMIARY BADANIA LABORATORIUM SILNIKÓW SPALINOWYCH

19-01-2012, 21:29
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 30 zł     
Użytkownik Oxiplegatz
numer aukcji: 2034071916
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 10   
Koniec: 12-01-2012, 20:20

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność
Płatność z góry
  • Przelew bankowy
  • List polecony ekonomiczny                    5,10 zł

  • List polecony priorytetowy                      6,20 zł




              Rozdział I
PODSTAWOWE WIADOMOŚCI O BADANIU SILNIKÓW SAMOCHODOWYCH
1.1 ♦ BADANIA LABORATORYJNE JAKO TYPOWA METODA BADAŃ SILNIKÓW
Określenie właściwości eksploatacyjnych silnika spalinowego może być dokonane dwiema drogami* Pierwsza.polegająca na badaniach całego urzą­dzenia napędzanego określonym silnikiem* pozwala wnioskować o właściwo­ściach eksploatacyjnych silnika i jego przydatności w określonych wa­runkach pracy. Ha więc ona znaczenie przede wszystkim dla użytkownika i dla producenta.'Druga polega na tym, że wymontowany z pojazdu silnik poddany jest na stanowisku laboratoryjnym badaniom w szerokim zakresie obciążeń i prędkości obrotowych. Wyniki ujęte we wzory i wykresy pozwa­lają wykryć prawidłowości rządzące zjawiskami decydującymi o pracy sil­nika i jego osiągach* Badaniami tymi będą więc zainteresowane placów­ki naukowe zajmujące się zagadnieniami silników spalinowych oraz ośrod­ki badawczo-rozwojowe przy wytwórniach, pracujące nad udoskonaleniem, i rozwojem produkowanych silników*
Prowadzenie dokładnych badań wymaga posiadania aparatury badawczej, oraz przyrządów pomiarowych, niekiedy specjalnie przeznaczonych do ba­dań laboratoryjnych silników spalinowych /np. hamulce dynamometryczne, zestawy do indykowania silników, przyrządy do pomiaru stopnia zadymie­nia spalin itd./.
Zasadniczą zaletą badań laboratoryjnych jest możliwość modelowania różnych warunków pracy silnika, które wynikają z metodyki i celu pro­wadzenia badań* Cenną korzyścią jest również to, że każde doświadczenie można powtarzać dowolną ilość razy przy zachowaniu praktycznie identycz­nych warunków, co pozwala wyeliminować wpływ przypadkowych czynników na wyniki. Zastosowanie na stanowisku laboratoryjnym zwiększonych obciążeń daje np. możliwość skrócenia badań trwałości czy niezawodności pracy silnika podczas badań długotrwałych*

              Tytuł: 

POLITECHNIKA KRAKOWSKA
im. Tadeusza Kościuszki

POMIARY I BADANIA W LABORATORIUM
SILNIKÓW SPALINOWYCH



              Autor: 
CZESŁAW KORDZIŃSKI, JANUSZ POGORZELSKI


              Wydawnictwo i rok wydania: 
KRAKÓW 1979
SKRYPT DLA STUDENTÓW WYŻSZYCH SZKÓŁ TECHNICZNYCH
590 egz.


              Stan: +Db przytarcia i slady na okladce, zawartosc dobrze zachowana

              Oprawa: miekka

              Ilość stron i format: 269str.

              17x24cm

              Ilustracje: rys.

              Spis treści: 
SPIS TREŚCI
Rozdział I. Podstawowe wiadomości o badaniu silników samochodo­wy cn •....««••«.*.....*•«*•«.•..««««.«.«.«.«....«»*
Badania laboratoryjne jako typowa metoda badań silników ••••
Charakterystyka badań z punktu widzenia celu ich przeprowa­
dzania ..«*..«.....«..*..«.....«..««....«..•««««*.«««..«««••
Zakresy badań jakości produkcji oraz badań kwalifikacyjnych
Normalizacja badań silników
Rozdział II. Warunki przeprowadzania badań silników spalinowych. 2.1. Wybór i przygotowanie silnika do badań •••••••••••••••••••**
2.2; Sposoby oceny stanu technicznego silnika podczas badań .....
2.3* Zasady przeprowadzania badań silników • ••••••
2.3.1• Określenie programu badań
•«•••.....
2.3*2. Dokumentacja badań ••••••,
2.3«3* Opracowanie sprawozdań z badań
Rozdział III* Sposoby wyznaczania typowych charakterystyk silni­
ków spalinowych ••••••••••••••••.••••••.•••• ••
3.1. Rodzaje charakterystyk silników spalinowych •••••••.•••
3*2. Charakterystyki prędkościowe ••.•••••.••••••••••••••.•••••••
3.2.1* Charakterystyka prędkościowa regulatorowa •••••••••••
i....*....••*.......<
3.2.2* Charakterystyka biegu jałowego ••
3.3. Charakterystyki obciążeniowe •••
3*3*1• Charakterystyka obciążeniowa regulatorowa
3.4. Charakterystyka uniwersalna /ogólna,warstwicowa/
3*5* Ogólna charakterystyka porównawcza •••••••••••••••••
3.6. Charakterystyki regulacyjne ••••••••••..••••••••••••• •
Rozdział IV* Badanie procesu roboczego silnika •••••••••••••••••
4.1. Badania rozruchu silnika ••••••••••••••••'........•........•*
4.2* Pomiar sprawności napełnienia i współczynnika nadmiaru po­
wietrza ••.•••••••• ••'••••••••••••••••• •••••••••••
4.3. Badanie rozdziału mieszanki do poszczególnych cylindrów si­lnika ..««....*••«..*«*..«**•«*.«*«* • ••••.«•••*..<•«»«•*«•••• 4.4* Indykowanie silników spalinowych •••••••••••••••••••••••••••
Q
4.4.1; Rozwiązania konstrukcyjne indykatorów •••••••••••••••
4*4*2. Zasady umieszczania przetwornika indykatora w głowicy
badanego silnika •
7 7
8
10 16
18 18 21 23 23 24
27
29 29 30 37 40 42 47 48 56 59
65 65
66
78 80 82
94
Literatura
4,4.3* Uzyskiwanie wykresów indykatorowych i ich opracowanie
4,4*4, Wzorcowanie wykresów indykatorowych
4.5, Analiza chemiczna spalin
*••«».*
4*5.1. Cel przeprowadzania analizy chemicznej spalin
4.5.2, Analizatory spalin
••••••••••I
4.5.3. Pobieranie i przechowywanie próbek spalin
4.6. Pomiar stopnia zadymienia spalin ••••••••••••••••
4.6.1 • Wprowadzenie ••••••••••••••••••••••••••••...
4.6.2. Metoda bezpośredniego pomiaru przejrzystości spalin.• 4.6.3* Metoda filtracyjna • •••••••'•..•....«••••••••*«••....•
4.7. Pomiar temperatury części silnika ••••.••••••••••••••••••••»
4.7.1. Pomiar temperatury części nieruchomych ••••••••••••••
4.7.2, Pomiar temperatury części ruchomych •••••••••••••.•••
4.8, Pomiar oporów mechanicznych silnika •••••••••••• ••••••
Rozdział V. Aparatura do określania parametrów pracy silnika ...
>*«,....•.«••••««..
5.1. Pomiar momentu obrotowego i mocy silnika .,
>«...*«»•••
Nieniszczące metody pomiaru momentu
Pomiar mocy silnika hamulcem dynamometrycznym
Hamulce powietrzne
Hamulce hydrauliczne /wodne/ ...

5,1,5* Charakterystyka hamulców hydraulicznych ... 5.1.6, Hamulce elektryczne ...
5.2. Pomiar prędkości obrotowej ••
5*2,1. Pośzedni pomiar prędkości obrotowej ••
i......
. . I
5.2.2, Bezpośredni pomiar prędkości obrotowej
5.2.3* Pomiar zmiennej prędkości obrotowej • •
5.3. Pomiar natężenia przepływu cieczy •••••••••••
5.3.1* Pomiar zużycia paliwa ••••••••••••••••
...................i
5.4. Pomiar natężenia przepływu gazów •
5,5* Pomiar temperatury ••••••••••••••..•••••••..•.•.•.•.•.•.•.,.
5.5.1* Termometry rozszerzalnościowe •••••••••••••••••
5*5*2, Termometry mahometryczne
Termometry termoelektryczne /termopary/ •••••••••••••
Termometry oporowe ••••
5.5.5* Dobór i zabudowa termometrów i czujników •
i. • • . •
Pomiar ciśnienia •••••••••••••••*•••••••••
Urządzenia rejestrujące wyniki pomiarów
Typowe wyposażenie hamowni oraz pomocnicze urządzenia i apa­
ratura
>.••........................
>.,... * ■• •••«•<
98 [zasłonięte] 109 109 [zasłonięte] 125 127 [zasłonięte] 128
133 [zasłonięte] 136 137 140
146 [zasłonięte] 147 151 [zasłonięte] 156 166 [zasłonięte] 178 179 [zasłonięte] 197 198 [zasłonięte] 209 215 [zasłonięte] 217 217 [zasłonięte] 225 227 232
235
Rozdział VI. Dokładność pomiarów w badaniach silników-spalinowych 240
6.1* Metody przeprowadzania pomiarów M. ## 240
6.2, Analiza dokładności pomiarów ................................ 241
Obliczenie błędów przypadkowych pomiarów bezpośrednich 242
Obliczenie błędów pomiarów pośrednich ,.... 246

Interpolacja wyników pomiarów 247
Redukcja wyników pomiarów do warunków normalnych .,•••••••••• 249
Wzorcowanie przyrządów pomiarowych 256
spalinowych
Rozdział VII. Wymagania BHP w laboratoriach badawczych silników
268
•«.••..«.«.«.««.«..».«..«•••,,,,,«
»«....*«.«««...«..«.«*...««*.«»

"Moja strona" w Allegro

Zobacz inne moje aukcje - SZUKAJ W PRZEDMIOTACH UŻYTKOWNIKA - szybkie wyszukiwanie podobnych tytułów




Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynik kompresji jpg. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy literowe - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam i liczę na wyrozumiałość.