historycznySquad
2000226 s., 24 cmstan dobry (dedykacja)
Spis rzeczy
Wykaz skrótów.................... 7
Wstęp......................... g
Rozdział 1 Województwo śląskie i jego specyfika.............17
Rozdział 2 Organizacja i funkcjonowanie administracji szkolnej........29
Rozdział 3 Stan śląskiego szkolnictwa powszechnego i jego baza.......43
Rozdział 4 Uczniowie śląskich szkół powszechnych............62
Rozdział 5
Działania zmierzające do unifikacji organizacyjno-programowej śląskiego szkolnictwa powszechnego................76
5.1. Wprowadzanie nowych rozkładów godzin i treści programowych (1922/1923—1931/1932)................76
5.2. Wdrażanie założeń reformy jędrzejewiczowskiej (1932/1933—1938/1939)................93
Rozdział 6 Spór o oblicze wyznaniowe górnośląskiego szkolnictwa powszechnego 114
6.1. Geneza spora o charakter szkolnictwa górnośląskiego.....114
6.2. Postawa władz politycznych i szkolnych wobec dążeń zmierzających do zachowania katolickośd szkół funkcjonujących w części górno-śląskiej województwa................
5
6.3. Stanowisko Kościoła rzymskokatolickiego w sprawie zachowania ideowego oblicza szkolnictwa górnośląskiego........ 128
6.4. Stosunek organizacji związkowych polskiego nauczycielstwa do katolickiego charakteru szkół górnośląskich.......... 143
Rozdział 7
Nauczyciele śląscy.................... 157
7.1. Praca nauczycieli śląskich szkół powszechnych........ 157
7.2. Pragmatyka i uposażenie nauczycieli. „Celibat" nauczycielek ... 174
Zakończenie....................... 188
Wykaz wykorzystanych źródeł i literatury............ 192
Aneksy......................... 207
Indeks nazwisk...................... 221
Summaiy.......... 224
Zusammenfassung.......... 226