POLSKIE POCIĄGI PANCERNE W 1939 We wrześniu pociągi pancerne, łącznie z prowizorycznymi, stoczyły blisko 90 walk z oddziała mi Wehrmachtu. Miały swój udział w lokalnych sukcesach obrony, parokrotnie z dobrym skutkiem wspierały kontratak polskiej piechoty. Akcje „Śmiałego” pod Mokrą i „Groźnego” na Śląsku w poważnym stopniu przyczyniły się do odrzucenia Niemców i utrzymania linii frontu. Działania bojowe potwierdziły dobre wyszkolenie żołnierzy i oficerów. Umiejętnie wykorzystywano zalety pociągów, dokonywano zaskakujących wypadów na pole walki, skutecznie unikano ognia nieprzyjacielskiej artylerii. RESZTĘ MOZNA PRZECZYTAĆ NA STRONACH KSIĄŻKI SPIS TREŚCI Polskie pociągi pancerne 1918—1939 W Wielkopolsce i nad Bzurą Pod rozkazami generała Szyllinga Pociąg pancerny nr 54 „Groźny” Na szlakach odwrotu W obronie Modlina i Warszawy Do ostatniego naboju Od Mokrej do Lwowa Pociągi prowizoryczne i ewakuacyjne Na polskim Wybrzeżu Ewakuacja bazy 1 dywizjonu pociągów pancernych w Legionowie Ewakuacja bazy 2 dywizjonu w Niepołomicach Z podniesionym czołem Wrzesień — próba bilansu Żołnierskie drogi Polskie pociągi pancerne w Wielkiej Brytanii Poniżej strony książki