Przedmiotem aukcji jest książka
POLSKIE MOTOCYKLE
1946 - 1985
Andrzej Zieliński
W książce przedstawiono prawie czterdziestoletnią historię polskich powojennych motocykli i skuterów oraz ludzi, którzy tę historię tworzyli.Przez kilka lat po zakończeniu II wojny światowej, motocykl w Polsce był jedynym dostępnym dla zwykłych obywateli pojazdem mechanicznym. W latach późniejszych zmotoryzował polską wieś. Łącznie, do czasu zakończenia produkcji w 1985 roku, polskie fabryki opuściło blisko 3 miliony motocykli i skuterów. Starszym Czytelnikom książka przypomni dawne czasy, gdy na naszych drogach królowały pojazdy marek: WFM, WSK, SHL, SFM, młodszych zaś zapozna z tymi pojazdami.
Spis treści:
Od Autora /8CZĘŚĆ I Ogólna charakterystyka przemysłu motocyklowego w Polsce /9Wprowadzenie /9Rozdział 1. Lata 1[zasłonięte]946-19 /10Pierwsze kroki w przemyśle /10... i w sporcie /15Rozdział 2. Lata 1[zasłonięte]955-19 /17 Liczbowy i asortymentowy rozwój produkcji /17Liczne sukcesy sportowe /34Rozdział 3. Lata 1[zasłonięte]966-19 /45 Koncentracja produkcji /45 Pogorszenie sytuacji sportu /50Rozdział 4. Lata 1[zasłonięte]971-19 /54Pozostał jeden producent /54Krajowy sprzęt znika z tras /64Rozdział 5. Lata 1[zasłonięte]981-19 /66Część II Motocykle i skutery z lat 1[zasłonięte]946-19 /69Rozdział 1. Pojazdy seryjne, ich prototypy i pochodne /69Pierwsze powojenne konstrukcje motocyklowe /69Motocykle typu M06 produkowane przez Warszawską Fabrykę Motocykli i Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku /77Motocykle typu M06 i M11 produkowane przez Kieleckie Zakłady Wyrobów Metalowych /100Motocykle SHL M17 Gazela /112Motocykle typu M21 produkcji Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku /116Motocykle typu M07 i M10 produkcji Szczecińskiej Fabryki Motocykli /129Skutery produkcji Warszawskiej Fabryki Motocykli /138Rozdział 2. Pojazdy wykonywane w krótkich seriach lub jednostkowo /146Motocykl Gad 250 /146Motocykl żużlowy Fis /146Prototyp motocykla WSK 125 z 1957 roku /149Prototyp motocykla SHL 250 /150Prototyp motocykla WFM M16 /152Motocykle WSK typu Sarenka /153Motocykle WSK typu M19 /157Motocykle sportowe z Kieleckich Zakładów Wyrobów Metalowych /159Motocykle sportowe Promot /162Motocykle WSK typu M24 /166Motocykle sportowe WSK typu MR16 (od 1970 roku) /168Motocykl WSK Barron 125 /175Ostatnie prototypy motocykli WSK /177Prototypowe skutery spoza Warszawskiej Fabryki Motocykli /179Podsumowanie powojennej historii motocykla /182Najważniejsze wydarzenia w powojennej historii polskiego motocykla /184Wykaz opisanych motocykli i skuterów /188Bibliografia /190Indeks nazwisk /191Table of contentsA comment from the author /8Part I General characteristics of the motorcycle industry in Poland /9Introdution /9Chapter 1. The years 1[zasłonięte]946-19 /10First steps in the industry /10...and in sport /15Chapter 2. The years1[zasłonięte]955-19 /17The growth in production in terms of numbers and range /17Numerous sporting successes /34Chapter 3. The years 1[zasłonięte]966-19 /45Concentration of production /45A worsening of the sporting sector /50Chapter 4. The years 1[zasłonięte]971-19 /54One producer remains /54Domestic machines disappear from the roads /64Chapter 5. The years 1[zasłonięte]981-19 /66Part II Motorcycles and scooters from the years 1[zasłonięte]946-19 /69Chapter 1. Serial production bikes, their prototypes and wariants /69The first post-war motorcycle constructions /69Type M06 motorcycles produced by the Warsaw Motorcycle Factory (WFM) and the Communication Equipment Manufacturing Plant (WSK) in Świdnik /77Type M06 and M11 motorcycles produced by the Kielce Metal Products Works (KZWM) /100SHL M17 Gazela motorcycles /112Type M21 motorcycles produced by the Communication Equipment Manutacturing Plant (WSK) in Świdnik /116Type M07 and M10 motorcycles produced by the Szczecin Motorcycle Factory (SFM) /129Scooters produced by the Warsaw Motorcycle Factory (WFM) /138Chapter 2. Vehicles produced in small series or individually /146GAD 250 motorcycles /146Fis speedway motorcycle /146WSK 125 prototype motorcycle from 1957 /149SHL 250 prototype motorcycle /150WFM M16 prototype motorcycle /152WSK type Sarenka motorcycles /153WSK type M19 motorcycles /157Sporting motorcycles from the Kielce Metal Products Works (KZWM) /159Promot sports motorcycles /162WSK type M24 motorcycles /166WSK type MR16 sporting motorcycles (from 1970) /168WSK Barron 125 motorcycle /175Final prototypes for WSK motorcycles /177Prototype scooters from outside the Warsaw Motorcycle Factory (WFM) /179Summary of post-war motorcycle history /182Key events in post-war history of the Polish motorcycle /184List of motorcycles and scooters described /188Bibliography /190Index of surnames /191
Wydawnictwo: WKiŁ
Stron: 208
Format: 19,5 cm x 24,5 cm