POLSKIE MOTOCYKLE 1[zasłonięte]918-19
Pojazdy jednośladowe z własnym źródłem napędu towarzyszą człowiekowi już ponad sto kilkadziesiąt lat
Traktowane początkowo jako ekstrawaganckie eksperymenty nielicznej grupy entuzjastów,
stały się w niedługim czasie przedmiotem seryjnej produkcji i cieszą się niesłabnącym powodzeniem do dnia dzisiejszego.
Już pierwsze w pełni użytkowe motocykle, wytwarzane seryjnie na przełomie stuleci, zaspokoiły pragnienie
sporej grupy zwolenników pojazdów mechanicznych, których nie stać było na kupno o Wiele droższego samochodu.
Ze względu na różnorodne możliwości zastosowania motocykle stały się również głównym czynnikiem wpływającym
na rozwój taniej, masowej motoryzacji
O początkach naszych jednośladów opowiada ta publikacja
SPIS TREŚCI
OD AUTORA
Motocykl w Europie zarys historii do 1945 roku
Pierwsze polskie zamierzenia produkcyjne
Rozwój produkcji seryjnej w przemyśle państwowym i tworzenie wytwórczości prywatnej
Opisy modeli motocykli produkowanych na podstawie własnych projektów
Lech
CWS M 55
CWS M 111
Sok6ł 600 RT M 211
MOJ 130
SM 98
WNP 98
Zuch 98
Tornedo
Sokół 200 M 411
Łucznik
Opisy modeli motocykli produkowanych seryjnie z wykorzystaniem importowanych jednostek napędowych
Niemen-Sachs 75
Niemen-Sachs 98
Niemen—Villiers 98
SHL 98
Perkun 98 (100 P)
Podkowa 98 .
Wul-gum-Prior
Wul-gum 98
Opisy modeli motocykli prototypowych i produkowanych w krótkich seriach informacyjnych
Choiński
Wisła 75
Lot
CWS-JAP 1000
MK 350
Orlę 350
SM 500
Sokół 500 RS M 311
Fabiański 75
Sokół 600 RT trzykołowy tandem
Sokół 1000 M 121
Sokół600RTM231 .
Perkun 125
Kempisty 50
Zarys historii produkcji motocykli w Polsce Ludowej do 1965r
KAŻDY INTERESUJĄCY SIĘ TYM TEMATEM POWINIEN MIEĆ TĘ PUBLIKACJĘ NA WYPOSAŻENIU
ZDJĘCIA Z EPOKI OMAWIANYCH MODELI JAK RÓWNIEŻ KILKANAŚCIE WYKONANYCH WSPÓŁCZEŚNIE W KOLORZE
STR 184