Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Polskie Linie Oceaniczne 1[zasłonięte]951-20 Zarys działal.

24-06-2014, 8:58
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 89.25 zł     
Użytkownik poltax
numer aukcji: 4273002823
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 4   
Koniec: 24-06-2014 08:09:30

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2012
Kondycja: bez śladów używania
Forma: album, atlas
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Polskie Linie Oceaniczne 1[zasłonięte]951-20. Zarys działalności 1[zasłonięte]951-20
(TOM 50)


Autor: Jerzy Drzemczewski
Wydawca: POWR PORTA-MARE
ISBN:[zasłonięte]978-83022-36-6
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 344
Oprawa: twarda
Format: 23 x 31
Wydanie: 1

Wysyłka w ciągu 24 godzin


Seria: Tematyka morska
EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]20223


Autor tej bogato ilustrowanej książki na 360 stronach formatu 230x300 mm, przypomina historię tego przez kilkadziesiąt lat największego polskiego armatora i jednego z największych w Europie, dysponującego w najlepszym okresie swojego rozwoju, czyli w 1976 r. flotyllą 185 statków o nośności ponad miliona ton zatrudniającego ok. 13 tys. pracowników.

Ta ogromna flota obsługiwała w latach 70. i 80. 33 linie regularne łączące porty polskie z ok. 500 portami leżącymi na wszystkich kontynentach świata.

Polskie Linie Oceaniczne przez wiele lat były jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek polskiej gospodarki w świecie, zwłaszcza w Azji, Afryce, Australii, Oceanii i Ameryce Południowej.

Działalność gospodarcza prowadzona przez PLO dawała pracę dziesiątkom innych firm obrotu portowo-morskiego, nie tylko w Polsce, ale również w wielu innych krajach, zwłaszcza europejskich.

Najwięcej miejsca w książce zajmują niezwykle złożone, wielowątkowe zagadnienia i problemy ostatniego 20-lecia.



Częściową odpowiedź na pytanie jaka jest to tematyka daje prezentowany poniżej spis treści czterech ostatnich rozdziałów tej monografii

VI. Pierwsze lata po transformacji ustrojowej
- Plan Balcerowicza i jego skutki
- Uprowadzenie "Krzywoustego"
- PLO holdingiem?
- Rezygnacja dyr. Kazimierza Misiejuka
- Nowy dyrektor naczelny
- Nowa polityka żeglugowa
- Własne spółki za granicą
- Rok 1991 – bez euforii
- Polski rząd – obojętny
- Dwuwładza
- Zmiana goni zmianę
- Minister i dyrektor o sytuacji w PLO
- Nowy armator – Euroafrica
- Minorowy przełom roku
- Bariery dla efektywnego działania
- Rujnujące raty
- Dwie kolejne spółki Grupy PLO
- Próby aktywizacji linii południowoamerykańskich
- Syzyfowa walka z kryzysem
- Być albo nie być linii północnoamerykańskiej
- Sprzedaż najcenniejszych klejnotów
- Tragedia, która poraziła Polskę

VII. Zarząd komisaryczny w PLO
- Powołanie zarządu komisarycznego.169
- Powstanie spółek: POL-Levant i POL-America
- Porozumienie PLO z ACL i MSC
- PLO czekają na koło ratunkowe
- EURO-EAST Lines Luxemburg
- Związki zawodowe protestują
- System kontraktowy i zwolnienia grupowe
- Przyśpieszenie procesu restrukturyzacji PLO
- Skutki przyspieszonej edukacji decydentów?
- Zmiana głównego sternika PLO
- Racjonalizacja głównych serwisów
- Minister powołuje radę nadzorczą
- Sprzedaż majątku lądowego
- Konsolidacja Grupy PLO
- Trzeci komisarz PLO
- Podobno było widać światło w tunelu
- Kierunek Antarktyda
- Zmiany na szlaku dalekowschodnim
- Gdynia Travel Center
- POL-Atlantic - kolejna próba ratowania linii północnoamerykańskiej
- PLO bez deficytu
- Przed PLO siedem lat tłustych?
- Kryzys azjatycki zniweczył rozwój holdingu
- Kontrakt z VROON - szansa na odzyskanie rynku azjatyckiego?
- Dom Marynarza w wersji luks
- Upadłość spółek: POL-Atlantic i POLCONTAINER
- Rezygnacja M. Hapki z funkcji zarządcy komisarycznego

VIII. Przełom XX i XXI w.
- Nowi sternicy PLO
- Upadła gwiazda oceanów
- Dramatyczna sytuacja polskiej żeglugi
- Okoliczności upadłości lub likwidacji najcenniejszych zagranicznych spółek PLO
- Bilans dekady
- Fatalny początek XXI wieku
- Bankructwo POL-America S.A. i jego przyczyny
- Areszty statków grupy PLO
- Upadłość spółki POL-Asia Linie Żeglugowe

IX. Walka o przetrwanie
- Związkowcy NSZZ "S" o winnych samolikwidacji polskiej floty
- Grupa PLO pod lupą prokuratury i NIK-u
- Zwycięski bój o samodzielność Euroafriki
- Bliska współpraca ze Stocznią Gdynia szansą dla PLO?
- POL-Euro – nowy armator Grupy PLO
- Jak Stocznia Gdynia została właścicielem POL-Supply?
- Personalne roszady
- Ambitne nowe cele PLO
- Cała naprzód POL-Levantu
- Zmiana strategii PLO
- Okres stabilizacji PLO S.A
- Lata koniunktury i kryzysu
- Zmiana wachty w PLO i POL-Levancie

Kalendarium najważniejszych wydarzeń bezpośrednio i pośrednio związanych z historią PLO


Polskie Linie Oceaniczne 1<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>951-20 Zarys działal.