Polskie Linie Oceaniczne 1[zasłonięte]951-20. Zarys działalności 1[zasłonięte]951-20 (TOM 50)
Autor: Jerzy Drzemczewski Wydawca: POWR PORTA-MARE ISBN:[zasłonięte]978-83022-36-6 Rok wydania: 2012 Ilość stron: 344 Oprawa: twarda Format: 23 x 31 Wydanie: 1
Wysyłka w ciągu 24 godzin
Seria: Tematyka morska EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]20223
Autor tej bogato ilustrowanej książki na 360 stronach formatu 230x300 mm, przypomina historię tego przez kilkadziesiąt lat największego polskiego armatora i jednego z największych w Europie, dysponującego w najlepszym okresie swojego rozwoju, czyli w 1976 r. flotyllą 185 statków o nośności ponad miliona ton zatrudniającego ok. 13 tys. pracowników.
Ta ogromna flota obsługiwała w latach 70. i 80. 33 linie regularne łączące porty polskie z ok. 500 portami leżącymi na wszystkich kontynentach świata. Polskie Linie Oceaniczne przez wiele lat były jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek polskiej gospodarki w świecie, zwłaszcza w Azji, Afryce, Australii, Oceanii i Ameryce Południowej. Działalność gospodarcza prowadzona przez PLO dawała pracę dziesiątkom innych firm obrotu portowo-morskiego, nie tylko w Polsce, ale również w wielu innych krajach, zwłaszcza europejskich. Najwięcej miejsca w książce zajmują niezwykle złożone, wielowątkowe zagadnienia i problemy ostatniego 20-lecia. Częściową odpowiedź na pytanie jaka jest to tematyka daje prezentowany poniżej spis treści czterech ostatnich rozdziałów tej monografii VI. Pierwsze lata po transformacji ustrojowej - Plan Balcerowicza i jego skutki - Uprowadzenie "Krzywoustego" - PLO holdingiem? - Rezygnacja dyr. Kazimierza Misiejuka - Nowy dyrektor naczelny - Nowa polityka żeglugowa - Własne spółki za granicą - Rok 1991 – bez euforii - Polski rząd – obojętny - Dwuwładza - Zmiana goni zmianę - Minister i dyrektor o sytuacji w PLO - Nowy armator – Euroafrica - Minorowy przełom roku - Bariery dla efektywnego działania - Rujnujące raty - Dwie kolejne spółki Grupy PLO - Próby aktywizacji linii południowoamerykańskich - Syzyfowa walka z kryzysem - Być albo nie być linii północnoamerykańskiej - Sprzedaż najcenniejszych klejnotów - Tragedia, która poraziła Polskę VII. Zarząd komisaryczny w PLO - Powołanie zarządu komisarycznego.169 - Powstanie spółek: POL-Levant i POL-America - Porozumienie PLO z ACL i MSC - PLO czekają na koło ratunkowe - EURO-EAST Lines Luxemburg - Związki zawodowe protestują - System kontraktowy i zwolnienia grupowe - Przyśpieszenie procesu restrukturyzacji PLO - Skutki przyspieszonej edukacji decydentów? - Zmiana głównego sternika PLO - Racjonalizacja głównych serwisów - Minister powołuje radę nadzorczą - Sprzedaż majątku lądowego - Konsolidacja Grupy PLO - Trzeci komisarz PLO - Podobno było widać światło w tunelu - Kierunek Antarktyda - Zmiany na szlaku dalekowschodnim - Gdynia Travel Center - POL-Atlantic - kolejna próba ratowania linii północnoamerykańskiej - PLO bez deficytu - Przed PLO siedem lat tłustych? - Kryzys azjatycki zniweczył rozwój holdingu - Kontrakt z VROON - szansa na odzyskanie rynku azjatyckiego? - Dom Marynarza w wersji luks - Upadłość spółek: POL-Atlantic i POLCONTAINER - Rezygnacja M. Hapki z funkcji zarządcy komisarycznego VIII. Przełom XX i XXI w. - Nowi sternicy PLO - Upadła gwiazda oceanów - Dramatyczna sytuacja polskiej żeglugi - Okoliczności upadłości lub likwidacji najcenniejszych zagranicznych spółek PLO - Bilans dekady - Fatalny początek XXI wieku - Bankructwo POL-America S.A. i jego przyczyny - Areszty statków grupy PLO - Upadłość spółki POL-Asia Linie Żeglugowe IX. Walka o przetrwanie - Związkowcy NSZZ "S" o winnych samolikwidacji polskiej floty - Grupa PLO pod lupą prokuratury i NIK-u - Zwycięski bój o samodzielność Euroafriki - Bliska współpraca ze Stocznią Gdynia szansą dla PLO? - POL-Euro – nowy armator Grupy PLO - Jak Stocznia Gdynia została właścicielem POL-Supply? - Personalne roszady - Ambitne nowe cele PLO - Cała naprzód POL-Levantu - Zmiana strategii PLO - Okres stabilizacji PLO S.A - Lata koniunktury i kryzysu - Zmiana wachty w PLO i POL-Levancie Kalendarium najważniejszych wydarzeń bezpośrednio i pośrednio związanych z historią PLO
|