Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PolskiBus Warszawa - Katowice 19.07.2014 15:15 1os

19-07-2014, 14:20
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 4.99 zł     
Użytkownik Mixerman
numer aukcji: 4421385724
Miejscowość Wrocław
Wyświetleń: 19   
Koniec: 19-07-2014 14:00:00
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witam serdecznie na mojej aukcji.

Mam do przekazania w dobre ręce jednorazową przejazdówkę na podróż autokarem firmy PolskiBus, dla jednej osoby, w relacji i terminie podanym w tytule aukcji.


Poradnik Kupującego

Z którego przystanku odjeżdża autokar?
Dokładne lokalizacje przystanków w każdym mieście znajdują się na odpowiedniej stronie przewoźnika. Wystarczy wybrać z listy miejscowość początkową, a w przypadku Warszawy i Poznania warto dodatkowo zapoznać się z informacjami ukrytymi pod ikonami. Analogicznie należy postąpić w przypadku miejscowości docelowej.


Nie pasują mi przystanki...
Istnieje możliwość wsiadania i wysiadania na rozkładowych przystankach, znajdujących się na trasie przejazdu, pomiędzy wskazanymi w rezerwacji jako początkowy i końcowy. W tym pierwszym przypadku, należy koniecznie poinformować osobę wpuszczającą nas na pokład o tym, że nasza podróż rozpoczyna się z innego miejsca, niż przewiduje to wykupiona rezerwacja; pozwoli to uniknąć przykrej niespodzianki typu "nie ma nas na liście", bo tak naprawdę jesteśmy, tyle że na innej.
A jeżeli proponowany kurs zupełnie nie jest tym czego szukasz, przejrzyj inne moje aukcje, może znajdziesz coś dla siebie.


Co tak naprawdę otrzymuję?
Do zrealizowania przejazdu upoważnia wyłącznie unikalny, pełny numer rezerwacji. Po dokonaniu zakupu na niniejszej aukcji otrzymujesz zatem to, co będzie niezbędne i wystarczające, czyli wspomniany numer. To w zupełności wystarczy, nie ma żadnej potrzeby posiadania ani okazywania oryginałów biletu, e-maili, dokumentów tożsamości (nie dotyczy ewentualnej kontroli służb mundurowych) etc.


Kiedy otrzymam przesyłkę?
Najwygodniejszą obecnie dla każdej ze stron formą zapłaty za przedmiot aukcji jest PayU, które szczerze polecam. Po otrzymaniu informacji o dokonaniu wpłaty, numer rezerwacji wysyłam w rozsądnym czasie (zwykle w ciągu maksymalnie kilku godzin) e-mailem.
W wyjątkowych przypadkach możliwa jest inna forma kontaktu, jednakże tak czy inaczej nie zawsze jestem do pełnej dyspozycji.


I co dalej?
Po otrzymaniu numeru rezerwacji, przed podróżą, należy go sobie w dowolny sposób zapisać, wydrukować lub trzymać w pamięci urządzenia przenośnego. Niektórzy kierowcy wymagają takiej właśnie formy pisemnej, innym wystarcza tylko samo podyktowanie numeru. Podczas odprawy, czyli przy wejściu do autokaru, najwygodniej jest wówczas ten numer, który został wtedy wcześniej zanotowany, po prostu obsłudze pokazać. Nie podawaj jednak nazwiska ani innych danych, bo kierowcy nawet ich w swoich "papierach" nie mają; nie pokazuj też otrzymanego ode mnie e-maila. Zatrzymaj tylko numer rezerwacji i to do samego końca przejazdu, bo może się zdarzyć kontrola bądź inna nieprzewidziana sytuacja, gdzie trzeba będzie wylegitymować się posiadaniem czegoś, co upoważnia do przejazdu.


Dlaczego tak tanio?
Za wyższą cenę wolałbyś przecież kupić sobie ten bilet raczej na oficjalnej stronie przewoźnika, czyż nie? Poza tym, działa tu twarde prawo wolnego rynku — nic dodać, nic ująć.


Jaką mam gwarancję?
Kupowanie poprzez platformę aukcyjną nigdy nie daje 100% pewności, mimo iż dostajemy przecież wtedy wszystkie dane Sprzedającego, a sama transakcja jest uznawana za prawnie wiążącą. Pozostaje więc w pełni zaufać naszemu Kontrahentowi, wykorzystując przy okazji narzędzie, jakimi są wystawione przez innych Użytkowników serwisu komentarze.
Zresztą ja też nie mam gwarancji, że nie odstąpisz otrzymanej ode rezerwacji jeszcze komuś innemu — to działa w obydwie strony.


Dlaczego nie otrzymam biletu?
Dotychczasowe formy podróżowania przyzwyczaiły nas do otrzymywania biletów w tradycyjnej, papierowej postaci (choć są i wyjątki). PolskiBus należy do tej grupy przewoźników, u których innowacją jest zastąpienie okazywania ich podczas odprawy weryfikacją samego numeru rezerwacji (nie dotyczy sytuacji, gdy płacimy za przejazd u obsługi autokaru). Dlatego namiastkę biletu, w postaci bardziej tabelarycznego zestawienia informacji dot. podróży, niż wiarygodnego dowodu zakupu usługi przejazdu, otrzymujemy od przewoźnika w treści wiadomości e-mail, co jest dla niego niewątpliwie świetnym sposobem na zmniejszenie kosztów. Rozwiązanie takie niesie za sobą jednak ryzyko nieograniczonej możliwości fałszowania powyższej informacji, co może zostać wykorzystane przez nieuczciwych pośredników usług przewozowych na rynku wtórnym. Oferent takiego własnoręcznie sfabrykowanego "biletu" może niezwykle łatwo wprowadzić nas w błąd, sprzedając prowizorycznie podrobiony dokument rezerwacji, która w rzeczywistości nie istnieje. Inną wadą elektronicznej formy przekazywania dowodu rezerwacji jest możliwość zaoferowania tej samej kopii dokumentu wielu chętnym, co może poskutkować sprzedażą jednego miejsca w autokarze wielu osobom jednocześnie. Kolejnym polem do nadużyć jest możliwość zwrotu rezerwacji do puli przez samego Sprzedającego i to praktycznie (godzina) przed samym odjazdem autokaru z początkowego przystanku relacji, w zakresie której ta rezerwacja obowiązuje. Są to więc istotne powody, dla których nie warto prosić Sprzedającego na aukcji o wysłanie biletu, bo w ten sposób i tak się nie upewnimy, czy jest on posiadaczem prawdziwej i ważnej do samego końca rezerwacji, a będziemy mieli jedynie tzw. święty spokój, niestety tylko pozornie, bo nawet jak już wsiądziemy do autokaru, to za chwilę do odprawy może zgłosić się osoba z tym samym numerem. Na koniec przykład tego, o czym mowa (chce ktoś skorzystać?):


Powyższa informacja została wygenerowana automatycznie. Prosimy na nią nie odpowiadać.
This is an automated email, please do not reply.
Dziękujemy za dokonanie rezerwacji w serwisie PolskiBus.com. Ten e-mail zawiera bilet(y) w formie elektronicznej.
Thank you for making a reservation with PolskiBus.com. This email is your e-ticket and e-invoice, please retain it for your records.
Bilety na trasy zgodne z Twoją rezerwacją:
Your ticket(s) are presented below:
Souter Holdings Poland Sp. z o.o.
Al. Niepodległości 18, 7p, 02-653 Warszawa, Polska
NIP:525[zasłonięte]1571
Bilet Nr Ticket no. 9A8B7C / 1 Nr rezerwacji
Booking no.
1-2345-[zasłonięte]914-P18-0615-Wro-Wie
Data wystawienia 01/04/2014 Przejazd autobusem
Route
Wrocław Dworzec POLBUS-PKS, peron III
Wiedeń ÖBB Postbus, Südtiroler Platz, s. B4
Data podróży
Travel date
11/09/2014 06:15
Liczba pasażerów
Pax no.
1
Kraj
Country
Km Cena Netto
VAT %
VAT PLN Cena Brutto
Polska
PL
295 0.86
8%
0.07 0.93
Niemcy
DE
0 0.00
19%
0.00 0.00
Czechy
CZ
38 0.11
zw
0.00 0.11
Austria
AT
73 0.22
10%
0.02 0.24
Słowacja
SK
247 0.72
zw
0.00 0.72
Suma Total
653 1.91 0.09 2.00 PLN
Bilet stanowi fakturę VAT na podstawie § 3, pkt 4) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 3 grudnia 2013 r. w sprawie wystawiania faktur (Dz.U. 2013 r. poz 1485).
This ticket is VAT invoice pursuant to § 3, point 4) of resolution of Minister of Finance dated 3 December 2013 on issuing of invoices (Journal of Laws of 2013, item 1485).

Dlaczego nie sprawdzę zakupionej tu rezerwacji?
Przewoźnik daje nam aktualnie wygodne narzędzie do anulacji, przebukowania, czy też choćby sprawdzenia zakresu ważności posiadanej rezerwacji. Aby móc z niego skorzystać, należy posiadać pełny numer rezerwacji oraz adres e-mail, za pomocą którego jej dokonano. W przypadku zakupu rezerwacji za pomocą platformy aukcyjnej, nawet jeśli Kupujący dysponuje powyższymi danymi i za pomocą wskazanego narzędzia upewni się o ważności nabytego w ten sposób prawa do zajęcia miejsca w autokarze, to istnieje ryzyko, że Sprzedający odstąpi ją już po tym fakcie z powrotem do ogólnej puli, np. na dozwolony w Regulaminie czas przed odjazdem autokaru z przystanku początkowego, oznaczonego w tejże rezerwacji, aby odzyskać część zainwestowanych środków pieniężnych. Tak więc także i ta metoda nie daje nam gwarancji uczciwości naszego Kontrahenta.
Adres e-mail, z którego wysyłany jest zakupiony na niniejszej aukcji numer rezerwacji, nie pokrywa się z adresem e-mail, za pomocą którego Sprzedający wszedł w jego posiadanie.


Co z bagażem, dziećmi, zwierzętami, rowerami?
Mówiąc w największym skrócie, bagaż przewożony jest bezpłatnie, mogą jednak wystąpić na danym kursie ograniczenia ilościowe i gabarytowe. Małe dzieci powinny zostać umieszczone w dedykowanych fotelikach, będących (teoretycznie) na wyposażeniu autokaru. Rowery traktowane są tak samo jak bagaż, warunkiem jest ich odpowiednie zabezpieczenie. Przewóz zwierząt nie jest dozwolony. Szczegółowe zasady realizacji przejazdu znaleźć można w Regulaminie, a w razie pytań do dyspozycji jest także infolinia, dostępna telefonicznie pod numerem 703 [zasłonięte] 504 (opłata za minutę 3,69 zł brutto) i z zagranicy pod numerem +48 22 [zasłonięte] 27 (opłata zależna od operatora) oraz e-mailowo.


Autokar nie przyjeżdża...
Niestety coraz częściej zdarza się, że rozkłady jazdy poszczególnych linii są nieprawidłowo wytrasowane (zwykle zakładając niedoszacowany czas przebycia danej trasy), co w praktyce przekłada się na duże i niestety systematyczne opóźnienia w kursowaniu autokarów. W rzeczywistości, jeśli czas ten nie przekracza kilkunastu minut, nie należy wpadać w panikę, tylko spokojnie czekać na lub w pobliżu przystanku. W przypadku większych opóźnień, przewoźnik często publikuje notatki na Facebooku, w których informuje o bieżącej sytuacji danego kursu. Jeżeli jednak autokar nie pojawi się w ciągu 20 minut, można skontaktować się z dyspozytorem przewoźnika pod numerem telefonu 797 [zasłonięte] 606 (jest to numer komórkowy, dostępny 24h, opłata za połączenie wg taryfy operatora). Warto także śledzić media, czy PolskiBus nie opublikował w nich przypadkiem informacji np. o zmianie rozkładu jazdy.


Co będzie, jeśli się spóźnię?
Rozkład jazdy jest urzędowo zatwierdzonym dokumentem, który obliguje przewoźnika do zgodnego z nim kursowania. Dlatego kierowcy starają się trzymać wyznaczonego w nim czasu. Jeśli zdarzy się, że jednak przyjdziesz na przystanek po planowej godzinie odjazdu, wypada jedynie liczyć na to, że autokar również się spóźni, np. z tytułu korków. Można tak czy inaczej próbować wcześniej kontaktować się z dyspozytorem, ale szanse załatwienia czegokolwiek są mizerne. Punktualność kierowcy i pasażerów dotyczy także przerw w tych miejscach postojów, gdzie nie ma przystanków. Pamiętaj też, że PolskiBus nie zapewnia żadnych skomunikowań, tzn. jeśli podróżujesz z przesiadką, jeden autokar nie poczeka na drugi.


O której będę na miejscu?
Formalnie godzina przyjazdu uregulowana jest przez rozkłady jazdy, dostępny w formie tabel, można także skorzystać z wyszukiwarki połączeń, gdzie przy okazji można porównać, ile kosztowałby aktualnie nasz bilet, kupowany bezpośrednio od przewoźnika, o ile ma w ogóle jeszcze miejsca na dany kurs. W praktyce, od zadeklarowanej godziny wystąpić może mniejsze lub większe odchylenie, spowodowane m.in. (i głównie) zmiennym natężeniem ruchu na drogach, a za które nikt odpowiedzialności nie ponosi.


Jak minęła podróż?
Po wykorzystaniu otrzymanego numeru rezerwacji, uprzejmie proszę o wystawienie komentarza. Oprócz wyrażenia obiektywnej oceny i podzielenia się opinią, ułatwi to także pozostałym Użytkownikom na podjęcie ewentualnej decyzji o dokonaniu zakupów na innych moich aukcjach. Nie wykluczam, że odwdzięczę się tym samym.


Mam inne poważne dylematy...
Niniejsze opracowanie nie uwzględnia kwestii niezwiązanych bezpośrednio z problemami, jakie napotkać może osoba niedoświadczona w nabywaniu usług przewozowych poprzez Internet. Jest to poradnik dla początkujących, nie ma tu więc mowy o zajmowaniu wybranych miejsc w autokarze, korzystaniu na jego pokładzie z Wi-Fi, toalety i cateringu, szczegółach dokonywania płatności, wszelakich aspektach działalności przewoźnika, pasażerach niepełnosprawnych, itp. itd. Zainteresowany tym czytelnik najwięcej szczegółów znajdzie na oficjalnej stronie przewoźnika.


Jako rzetelny Sprzedawca zaręczam, iż wystawiony przeze mnie na niniejszej aukcji przedmiot pochodzi z legalnego źródła, w chwili sfinalizowania transakcji zrzekam się przysługujących mi do niego praw (z wyjątkiem praw niezbywalnych), zaś nabywający go Kupujący staje się jedyną osobą upoważnioną do jego użycia zgodnie ze specyfikacją. Po wejściu w posiadanie niedostępnych publicznie danych dot. przedmiotu aukcji (tu: numeru rezerwacji), Kupującemu nie przysługuje prawo do jego zwrotu Sprzedającemu. Kupujący poprzez zawarcie transakcji oświadcza, iż zobowiązuje się zachować poufność transakcji, co oznacza, że nie przekaże osobom trzecim żadnych informacji ani o przedmiocie aukcji, ani o Sprzedającym, ani też o przebiegu samej transakcji.


(c) 2014 mixerman. Wszelkie prawa zastrzeżone. Nie zezwalam na kopiowanie niniejszego poradnika bez mojej zgody, ani w części, ani w całości.
Szanujmy się nawzajem — po zauważeniu na Twojej aukcji jakiegokolwiek istotnego jego fragmentu, niezwłocznie wykupuję wystawiony na niej przedmiot i bezwzględnie wystawiam negatywny komentarz, lub też podejmuję odpowiednie kroki prawne.
Oświadczam, iż nie jestem w żaden sposób związany ze spółką Souter Holdings Poland Sp. z o.o., ani z podmiotami z nią współpracującymi.