Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

POLSCY KOMPOZYTORZY XX Muzycy Fortepianowi Awangar

28-01-2012, 2:41
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 40 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2062184962
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 8   
Koniec: 27-01-2012 04:37:06
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


KOSZT PRZESŁANIA
 
  • 1 książka - priorytet 8,50 zł
  • 2 książki - priorytet 9 zł
  • 3 i więcej - priorytet GRATIS !
(poczta polska)

KONTO - PKO BP Intelligo
47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439

FORMA: wysłanie pozycji po wpłacie na podane konto


Polska twórczości na fortepian solo 1[zasłonięte]956-19
Nowatorskie kierunki i techniki

dr Violetta Grażyna Przech
2004 rok, stron 343


SPIS TREŚCI


1.  Wprowadzenie / 9
1.1.  Przedmiot i cel badań /  9
1.2.  Uwagi terminologiczne /l
1.3.  Zakres badań, konstrukcja pracy / 13
1.4.  Orientacja metodologiczna / 15
1.5.  Stan badań / 16

2.  Geneza nowatorstwa w muzyce fortepianowej XX wieku / 19

2.1.  Przejawy nowatorstwa w utworach fortepianowych kompozytorów europejskich i amerykańskich pierwszej połowy XX wieku / 19
2.2.  Zwiastuny nowatorstwa w polskiej muzyce fortepianowej przed rokiem 1956 / 25
2.2.1. Harmonika / 28
2.2.2. Metrorytmika / 29

3.  Nowatorskie kierunki i techniki w polskich utworach na fortepian solo z lat 1[zasłonięte]956-19 / 31

3.1. W stronę nowatorstwa — panorama zagadnień / 31

3.2. Dodekafonia i serializm / 37
3.2.1. Terminologia / 37
3.2.2. Procedura analityczna / 38
3.2.3.  Z historii recepcji dodekafonii i serializmu w Polsce / 40
3.2.4.  Studium analityczne utworów / 41
3.2.4.1. Serie i ich właściwości strukturalne / 41
3.2.4.2. Seria jako regulator przestrzeni dźwiękowej / 49
3.2.4.2.1. Składnia seryjna a składnia muzyczna / 49

3.3.  Sonoryzm / 89
3.3.1.  Zagadnienia metodologiczne / 89
3.3.1.1. Terminologia / 89
3.3.1.2. Procedury analityczne / 92
3.3.2. Brzmieniowy potencjał fortepianu / 94
3.3.3. W stronę eksperymentu / 96
3.3.3.1. Techniki artykulacji / 96
3.3.3.1.1. Klawiatura / 98
3.3.3.1.2. Struny/ 100
3.3.3.1.3. Zjawisko rezonansu / 104
3.3.3.1.4. Inne części instrumentu / 107
3.3.3.2. Techniki modyfikacji źródła dźwięku / 107
3.3.4.  Sonorystyczne właściwości ukształtowań horyzontalnych i wertykalnych / 109
3.3.4.1. Struktury horyzontalne / 109
3.3.4.2. Struktury wertykalne / 114
3.3.5.  Organizacja czasu a struktura sonorystyczna / 124
3.3.6.  Udział dynamiki i pedalizacji w kształtowaniu struktury sonorystyczne) / 128
3.3.7.  Brzmienia homogeniczne i poligeniczne / 130
3.3.7.1. Przykłady brzmień homogenicznych / 131
3.3.7.2. Przykłady poligenizacji i zapośredniczania stanów brzmieniowych / 134
3.3.8.  Forma brzmieniowa i jej komponenty materiałowe. Urica di ńmbri Juliusza Łuciuka / 139

3.4. Aleatoryzm i indeterminizm. Dzieło otwarte / 147
3.4.1. Twórcy wobec aleatoryzmu i indeterminizmu. Perspektywa badawcza / 147
3.4.2. Dzieła otwarte z niedookreślonymi lub nieokreślonymi parametrami brzmienia / 150
3.4.2.1. Indeterminizm w zakresie organizacji wysokości / 150
3.4.2.2. Indeterministyczne koncepcje organizacji czasu / 157
3.4.3. Dzieła otwarte o zmiennym układzie części / 160
3.4.4. Ekstremalne przejawy dzieła otwartego: grafika muzyczna i partytury słowne / 166

3.5.  Minimalizm / 172
3.5.1.  Z założeń minimal musie / 172
3.5.2. Utwory na fortepian solo Tomasza Sikorskiego / 173
3.5.2.1. Metoda analizy / 173
3.5.2.1.1. Poziom podstawowy: własności podstawowej jednostki strukturalnej / 175
3.5.2.1.1.1. Rozmiar / 175
3.5.2.1.1.2. Dobór wysokości / 175
3.5.2.1.1.3. Zespół zjawisk horyzontalno-wertykalnych / 176
3.5.2.1.1.4. Organizacja ruchu, dynamika, artykulacja / 177
3.5.2.2.2. Poziom mikroformy: segment jako układ komórek / 181
3.5.2.2.3. Poziom makroformy: dzieło jako układ segmentów / 187
3.5.2.3. Do problematyki wykonawczej / 189
3.5.3. Unistyczne utwory na fortepian solo Zygmunta Krauzego / 190
3.5.3.1. Unizm w malarstwie / 190
3.5.3.2. Między malarstwem a muzyką / 191
3.5.3.3. O utworach na fortepian solo i komponowaniu na fortepian / 194
3.5.3.4. Technologiczne podstawy unizmu muzycznego w utworach na fortepian solo / 195
3.5.3.4.1. Poziom mikrostruktury / 196
3.5.3.4.2. Poziom makrostruktury / 196
3.5.3.5. Koncepcja unistyczna a problem formy, czasu i percepcji. Związki z minimalmusie / 204

4.  Problematyka faktury dzieła, wykonawstwa i notacji / 207

4.1.  Faktura. Wokół pojęcia / 207
4.2.  Rodzaje faktur / 210
4.2.1. Faktury punktualistyczne / 210
4.2.2. Faktury linearne / 213
4.2.3. Faktury polimorficzne i aleatoryczne / 222
4.3. Niektóre aspekty wykonawcze / 225
4.3.1. Konstytucja utworów a problematyka wykonawcza / 225
4.3.2. Cechy notacji / 226
4.3.3. Postscriptum / 231

5.  Zakończenie / 233
Spis przykładów muzycznych / 237
Spis tabel / 240
Wykaz prac cytowanych / 241
Aneks I.
Wykaz nowych znaków notacyjnych w polskich utworach na fortepian solo z lat 1956—1985 / 251
Aneks II.
A. Wykaz polskich utworów na fortepian solo z lat 1[zasłonięte]956-19 (układ chronologiczno-alfabetyczny) / 281
B. Alfabetyczny wykaz polskich utworów na fortepian solo z lat 1956—1985 / 307
Indeks nazwisk i utworów {Anna Sykułd) / 319
Summary (translated by Jacek Lesiński) / 339 Contents (translated by Jacek Iksiński) / 341