Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Polonez instrukcja naprawy, obsługi [nowa]

20-01-2012, 16:15
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 48.70 zł      Najwyzsza cena licytacji: 48.70 zł     
Użytkownik Samochodowe
numer aukcji: 2038385938
Miejscowość Warszawa
Kupiono sztuk: 1    Licytowało: 1    Wyświetleń: 9   
Koniec: 20-01-2012 16:15:20
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Książki Samochodowe

Regulamin
1) Jeżeli nie chcesz kupić, nie licytuj!

2) Wszystkie poradniki / instrukcje są nowe.
W większości przypadków zafoliowane.

3) Poradniki wysyłamy w ciągu 24h od zaksięgowania wpłaty, lub wybrania formy płatności za pobraniem.

4) W momencie realizacji zamówienia otrzymasz potwierdzenie emailem, wraz z numerem nadawczym Twojej przesyłki.

5) Na życzenie otrzymasz fakturę Vat.

6) Kontakt telefoniczny: (22)[zasłonięte]428-11 pon. - pt. 8:00-16:00
Zapraszamy serdecznie już teraz.


PRZEDMIOTEM LICYTACJI JEST NOWY PORADNIK - INSTRUKCJA
NAPRAWY / OBSŁUGI.


Polonez


  • Wydawnictwo:WKŁ (Wydawnictwa Komunikacji i Łączności)
  • Wymiary: 205 x 295 mm
  • Ilość stron:451
  • ISBN: 83-[zasłonięte]-1489-9
  • Wymiary: 205 x 295 mm

Najobszerniejsza publikacja poświęcona obsłudze i naprawie poszczególnych zespołów wszystkich wersji i odmian samochodów FSO Polonez Caro z silnikami gaźnikowymi 1,5 i 1,6 dm3 (AB i CB); z wtryskiem benzyny 1,6 dm3 w odmianach bez katalizatora (AF i CF) oraz z katalizatorem (AE i CE); z wtryskiem oleju napędowego 1,9 dm3 (EJ); z wielopunktowym wtryskiem benzyny i katalizatorem 1,4 dm3 (EL - Rover K16 MPI), FSO Polonez Atu (z silnikami CE, EL oraz EJ), FSO Polonez Caro Plus i Polonez Atu Plus z silnikami benzynowymi 1,6 dm3 z jednopunktowym wtryskiem paliwa Bosch oraz wielopunktowym wtryskiem paliwa Multec XM firmy Delphi, a także samochodów Truck, Polonez Cargo i Ambulance.

1. CHARAKTERYSTYKA SAMOCHODU

1.1. OPIS OGOLNY SAMOCHODU / 9

1.2. DANE ZNAMIONOWE I OZNACZENIA HANDLOWE
SAMOCHODU / 18

1.3. DANE TECHNICZNE SAMOCHODU / 21

1.4. URZĄDZENIA DO STEROWANIA I KONTROLI / 24

1.5. ROZMIESZCZENIE I OPIS ZESPOŁOW / 29

1.6. WŁASNOŚCI JEZDNE I UŻYTKOWE SAMOCHODU / 34


2. SILNIK

2.1. BUDOWA I DANE TECHNICZNE SILNIKA / 37

2.2. KADŁUB SILNIKA I UKŁAD KORBOWY / 39

2.2.1. Kadłub silnika / 41

2.2.2. Wał korbowy, panewki, uszczelniacze, koło zamachowe
i łożysko wałka sprzęgłowego / 43

2.2.3. Korbowody, sworznie tłokowe, tłoki, pierścienie tłokowe / 46

2.3. GŁOWICA I UKŁAD ROZRZĄDU / 51

2.3.1. Głowica / 51

2.3.2. Układ rozrządu / 53

2.3.3. Demontaż i montaż głowicy / 55

2.4. UKŁAD ZASILANIA, WYDECHOWY I PRZEWIETRZANIA / 56

2.4.1. Układ zasilania silników gaźnikowych / 56

2.4.2. Układ wydechowy silników gaźnikowych / 75

2.4.3. Układ przewietrzania silnika / 77

2.4.4. Układ zasilania metodą wtrysku paliwa / 78

2.4.5. Układ wydechowy silników z wtryskiem paliwa / 84

2.5. UKŁAD SMAROWANIA / 86

2.5.1. Pompa oleju / 88

2.5.2. Filtr oleju i czujniki ciśnienia oleju / 89

2.5.3. Wymontowanie pompy oleju z silnika
oraz demontaż i montaż pompy / 90

2.6. UKŁAD CHŁODZENIA / 90

2.6.1. Chłodnica i zbiornik wyrównawczy / 92

2.6.2. Termostat i czujnik temperatury płynu / 93

2.6.3. Pompa płynu chłodzącego / 94

2.6.4. Wentylator / 96

2.7. WYKRYWANIE I USUWANIE NIESPRAWNOŚCI
SILNIKA / 96

2.8. DEMONTAŻ I MONTAŻ SILNIKA / 100

2.8.1. Wymontowanie silnika z samochodu / 100

2.8.2. Demontaż silnika / 101

2.8.3. Montaż silnika / 102

2.8.4. Wmontowanie silnika do samochodu / 105

2.9. KONTROLA PRAWIDŁOWOŚCI NAPRAWY
I REGULACJA SILNIKA / 107


3. MECHANIZMY PRZENIESIENIA NAPĘDU

3.1. BUDOWA I DANE TECHNICZNE / 110

3.2. SPRZĘGŁO / 112

3.2.1. Tarcza sprzęgła / 112 ~

3.2.2. Oprawa sprzęgła ze sprężyną tarczową / 114

3.2.3. Sterowanie sprzęgłem / 114

3.2.4. Demontaż i montaż sprzęgła / 116

3.3. SKRZYNKA BIEGOW I JEJ STEROWANIE / 116

3.3.1. Skrzynka biegów / 118

3.3.2. Mechanizm zmiany biegów / 122

3.3.3. Wymontowanie skrzynki biegów z samochodu / 123

3.3.4. Demontaż skrzynki biegów / 1 24

3.3.5. Montaż skrzynki biegów / 126

3.3.6. Wmontowanie skrzynki biegów / 128

3.3.7. Kontrola skrzynki biegów po montażu / 1 28

3.4. WAŁ NAPĘDOWY / 128

3.4.1. Przedni wał napędowy / 130

3.4.2. Tylny wał napędowy / 131

3.4.3. Przegub elastyczny i podpora wału napędowego / 132

3.4.4. Wykrywanie podstawowych niesprawności wału
napędowego / 134

3.4.5. Demontaż i montaż wału napędowego / 134

3.5. TYLNY MOST / 135

3.5.1. Pochwa tylnego mostu / 136

3.5.2. Półosie / 137

3.5.3. Przekładnia główna i mechanizm różnicowy / 137

3.5.4. Identyfikowanie nadmiernej hałaśliwości tylnego
mostu / 138

3.5.5. Wymontowanie i wmontowanie tylnego mostu / 139

3.6. ZMIANY WPROWADZONE W SAMOCHODACH
PRODUKOWANYCH OD ROKU 1998 / 141


4. UKŁAD HAMULCOWY

4.1. BUDOWA I DANE TECHNICZNE UKŁADU
HAMULCOWEGO / 142

4.2. WSPORNIK PEDAŁÓW / 144

4.3. PRZEWODY, ZŁĄCZKI I SYGNALIZATOR UBYTKU PŁYNU
HAMULCOWEGO / 145

4.4. POMPA HAMULCOWA / 147

4.5. URZĄDZENIE WSPOMAGAJĄCE HAMULCÓW / 149

4.6. KOREKTOR HAMOWANIA KÓŁ TYLNYCH / 152

4.7. ZACISK HAMULCA KOŁA PRZEDNIEGO I TARCZA
HAMULCA / 155

4.8. ZACISK HAMULCA KOŁA TYLNEGO / 157

4.9. HAMULEC POSTOJOWY / 158

4.10. TYPOWE NIESPRAWNOŚCI UKŁADU HAMULCÓW
HYDRAULICZNYCH I SPOSOBY ICH USUWANIA / 159

4.11. DEMONTAŻ I MONTAŻ UKŁADU HAMULCOWEGO / 161

4.11.1. Wymontowanie i wmontowanie układu sterowania
pompą hamulcową / 161

4.11.2. Wymontowanie i wmontowanie korektora hamowania / 163

4.11.3. Wymontowanie i wmontowanie zacisku hamulca
koła przedniego / 163

4.11.4. Wymontowanie i wmontowanie zacisku hamulca
koła tylnego / 164

4.12. KONTROLA I REGULACJA UKŁADU HAMULCOWEGO / 165

4.13. ZMIANY W UKŁADZIE HAMULCOWYM / 166


5. UKŁAD KIEROWNICZY

5.1. BUDOWA I DANE TECHNICZNE / 167

5.2. WAŁ KIEROWNICY / 169

5.3. PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA / 171

5.4. DRĄŻKI KIEROWNICZE / 174

5.5. WYKRYWANIE I USUWANIE PODSTAWOWYCH
NIESPRAWNOŚCI UKŁADU KIEROWNICZEGO / 175

5.6. DEMONTAŻ I MONTAŻ UKŁADU KIEROWNICZEGO / 175

5.6.1. Wymontowanie i wmontowanie wałów kierownicy / 175

5.6.2. Wymontowanie i wmontowanie przekładni kierowniczej / 176

5.6.3. Wymontowanie i wmontowanie drążków kierowniczych / 176

5.7. KONTROLA I REGULACJA UKŁADU KIEROWNICZEGO / 177

5.8. PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA ZE WSPOMAGANIEM / 178

5.9. ZMIANY W UKŁADZIE KIEROWNICZYM / 180


6. ZAWIESZENIE I KOŁA

6.1. BUDOWA I DANE TECHNICZNE / 181

6.2. ZAWIESZENIE PRZEDNIE / 184

6.2.1. Wahacze, sprężyny i poprzeczka zawieszenia
przedniego / 185

6.2.2. Drążki reakcyjne i stabilizator / 189

6.2.3. Amortyzator przedni / 190

6.2.4. Zwrotnica i piasta koła przedniego / 191

6.3. ZAWIESZENIE TYLNE / 193

6.3.1. Resory, mocowanie resorów i drążki reakcyjne / 194

6.3.2. Zderzaki zawieszenia / 195

6.3.3. Amortyzator tylny / 195

6.4. KOŁA / 196

6.5. WYKRYWANIE I USUWANIE PODSTAWOWYCH
NIESPRAWNOŚCI ZAWIESZENIA I KÓŁ / 199

6.6. DEMONTAŻ I MONTAŻ ZAWIESZENIA / 199

6.6.1. Wymontowanie i wmontowanie amortyzatora
przedniego / 200

6.6.2. Wymontowanie i wmontowanie amortyzatora tylnego / 200

6.6.3. Wymontowanie i wmontowanie zawieszenia tylnego / 201

6.7. KONTROLA I REGULACJA KĄTÓW USTAWIENIA KÓŁ
PRZEDNICH /201


7. WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

7.1. BUDOWA I DANE TECHNICZNE WYPOSAŻENIA
ELEKTRYCZNEGO / 204

7.2. WENTYLACJA I OGRZEWANIE / 228

7.2.1. Budowa urządzenia ogrzewczo-wentylacyjnego / 228

7.2.2. Wymontowanie i wmontowanie urządzenia
ogrzewczo-wentylacyjnego / 229

7.2.3. Demontaż i montaż nagrzewnicy / 229

7.2.4. Kontrola i weryfikacja części / 230

7.3. SPRYSKIWACZE SZYB / 230

7.4. SYSTEM STEROWANIA PRACĄ SILNIKA ELEKTRYCZNYM
URZĄDZENIEM STERUJĄCYM / 231

7.4.1. Opissystemu / 231

7.4.2. Opis elementów systemu sterowania pracą silnika
i ich rozmieszczenie / 232

7.4.3. Wykrywanie niesprawności systemu sterowania / 233

7.5. OBWÓD ZAPŁONU Z BEZSTYKOWYM ROZDZIELACZEM
ZAPŁONU /235

7.5.1. Rozdzielacz zapłonu bezstykowy / 240

7.5.2. Cewka zapłonowa zapłonu bezstykowego / 241

7.5.3. Kontrola działania zapłonu bezstykowego / 241

7.6. OBWÓD ROZRUCHU / 244

7.7. OBWÓD ZASILANIA / 248

7.7.1. Alternator / 249

7.7.2. Regulator napięcia / 254

7.7.3. Akumulator / 255

7.8. OBWODY OŚWIETLENIA ZEWNĘTRZNEGO,
WEWNĘTRZNEGO I BEZPIECZNIKI / 256

7.8.1. Przekaźniki / 259

7.8.2. Obwody świateł drogowych i świateł mijania / 260

7.8.3. Obwody oświetlenia zewnętrznego, kierunkowskazów
i oświetlenia wewnętrznego /263

7.8.4. Przełącznik zblokowany pod kierownicą i wyłącznik
zapłonu / 267

7.9. OBWODY URZĄDZEŃ POMOCNICZYCH / 271

7.9.1. Sygnały dźwiękowe / 271

7.9.2. Zestaw wskaźnikowy / 272

7.9.3. Wycieraczki / 272

7.9.4. Wentylator chłodnicy / 274

7.9.5. Tylna szyba ogrzewana / 275

7.9.6. Podnośniki szyb drzwi przednich / 275

7.10. WYŁĄCZNIKI KLAWISZOWE / 276

7.11. WYKRYWANIE PODSTAWOWYCH
NIESPRAWNOŚCI / 276


8. NADWOZIE

8.1. BUDOWA NADWOZIA / 277

8.2. POKRYWA SILNIKA / 279

8.3. TABLICA ROZDZIELCZA / 281

8.4. SZKIELET NADWOZIA / 283

8.5. BŁOTNIK PRZEDNI / 283

8.6. DRZWI PRZEDNIE / 284

8.7. DRZWI TYLNE / 286

8.8. DRZWI TYŁU NADWOZIA / 288

8.9. OKNO PRZEDNIE / 289

8.10. NAKŁADKI, LISTWY ZEWNĘTRZNE, KRATA WLOTU
POWIETRZA I ZDERZAKI / 289

8.11. WYKŁADZINY I OSŁONY WNĘTRZA / 290


9. MATERIAŁY EKSPLOATACYJNE

10. UŻYTKOWANIE SAMOCHODU

10.1. POSŁUGIWANIE SIĘ URZĄDZENIAMI SAMOCHODU /294

10.2. SPRAWDZANIE SAMOCHODU PRZED JAZDĄ /295

10.3. DOCIERANIE I EKSPLOATACJA SAMOCHODU / 297

10.4. PODNOSZENIE I HOLOWANIE SAMOCHODU / 299

11. OBSŁUGA SAMOCHODU

11.1. CZYNNOŚCI OBSŁUGOWE I PRZEBIEGI
MIĘDZYOBSŁUGOWE / 300

11.2. SPOSÓB PRZEPROWADZANIA OBSŁUGI / 300

11.3. OKRESOWE ZABEZPIECZANIE PRZED KOROZJĄ
LAKIEROWANYCH CZĘŚCI NADWOZIA / 301

11.4. MYCIE I PIELĘGNACJA NADWOZIA / 304


12. SAMOCHÓD FSO TRUCK
12.1. BUDOWA I DANE TECHNICZNE / 307

12.2. MECHANIZMY PRZENIESIENIA NAPĘDU / 314

12.3. UKŁAD HAMULCOWY / 316

12.4. UKŁAD KIEROWNICZY / 318

12.5. ZAWIESZENIE I KOŁA / 318

12.6. INSTALACJA ELEKTRYCZNA / 320

12.7. NADWOZIE / 330


13. SAMOCHÓD FSO POLONEZ CARO 1,9 D
13.1. OPIS OGÓLNY SAMOCHODU / 333

13.2. URZĄDZENIA DO STEROWANIA I KONTROLI / 333

13.3. DANE IDENTYFIKACYJNE SAMOCHODU /334

13.4. DANE TECHNICZNE SAMOCHODU / 335

13.5. BUDOWA I DANE TECHNICZNE SILNIKA / 337

13.6. USTAWIANIE ROZRZĄDU / 347

13.7. SPRZĘGŁO / 348

13.8. INSTALACJA ELEKTRYCZNA / 348


14. SAMOCHÓD FSO POLONEZ CARO 1,4 GLI
14.1. OPIS OGÓLNY SAMOCHODU / 355

14.2. DANE IDENTYFIKACYJNE I TECHNICZNE
SAMOCHODU / 355

14.3. BUDOWA I DANE TECHNICZNE SILNIKA / 358

14.4. KADŁUB Z UKŁADEM KORBOWYM I GŁOWICA
Z UKŁADEM ROZRZĄDU / 364

14.5. UKŁADY ZASILANIA I WYDECHOWY / 375

14.6. UKŁAD SMAROWANIA / 377

14.7. UKŁAD CHŁODZENIA / 378

14.8. MECHANIZM SAMOCHODU /380

14.9. INSTALACJA ELEKTRYCZNA / 382



15. SAMOCHÓD FSO ATU
15.1. OPIS OGÓLNY SAMOCHODU / 385

15.2. INSTALACJA POCHŁANIANIA PAR PALIWA / 387

15.3. UKŁAD HAMULCOWY LUCAS / 390

15.4. ZAWIESZENIE TYLNE Z AMORTYZATORAMI
UKOŚNYMI / 399

15.5. WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE / 401

15.6. NADWOZIE / 404


16. SAMOCHODY POLONEZ CARO PLUS, ATU PLUS
I KOMBI PLUS
16.1. OPIS OGÓLNY SAMOCHODU / 406

16.2. POPYCHACZE HYDRAULICZNE / 412

16.3. UKŁAD ZASILANIA METODĄ WTRYSKU PALIWA TYPU
MONO MOTRONIC MA 1,7 / 414

16.4. WIELOPUNKTOWY UKŁAD ZASILANIA TYPU MUL
TEC XM / 420

16.5. PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA ZE WSPOMAGANIEM
JKC / 425

16.6. WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE / 428

16.7. POPRAWA SZCZELNOŚCI SILNIKA I SKRZYNKI
BIEGÓW / 437

16.8. POPRAWA TRWAŁOŚCI SKRZYNKI BIEGÓW, PEWNOŚCI
WŁĄCZANIA BIEGÓW I ZMNIEJSZANIA HAŁAŚLIWOŚCI
SILNIKA / 440

16.9. SAMOCHÓD POLONEZ KOMBI PLUS / 441


17. WYKAZ NARZĘDZI SPECJALNYCH


WYKAZ ŁOŻYSK TOCZNYCH /451



Zobacz także inne aukcje samochodowe

Dodaj nas do ulubionych sprzedawców