O firmie Sprzedażą książek zajmujemy się już od wielu lat. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom klientów, rozpoczynamy sprzedaż w serwisie aukcyjnym Allegro! Nasza ksiegarnia proponuje Państwu książki techniczne z każdej branży oraz nowości wydawnicze z każdej dziedziny w dobrych cenach!! Do każdej książki wystawiamy paragon, a na życzenie faktury VAT. Podstawą reklamacji jest paragon lub faktura zakupu.
Płatności Przyjmujemy wpłaty tylko przelewem na konto
Przesyłka Realizujemy przesyłki w dniu zaksięgowania wpłaty na naszym koncie. Wysyłamy za granicę.
Kontakt
Napisz do nas email
Skype
Gadu-Gadu
|
POLONEZ CARO/ATU CARO PLUS/ATU PLUS. Obsługa i naprawa
Krzysztof Trzeciak 456 stron, 560 ilustracji, schematy elektryczne ISBN 83[zasłonięte]85243-8 Wydawnictwo AUTO
W książce opisano obsługę i naprawę zespołów samochodów osobowych Polonez (również wersję Kombi) wyposażonych w: · silnik benzynowy 1.5 (1481 cm3) o mocy 60 kW (82 KM), z gaźnikiem dwuprzelotowym typu 34S2 C12/100; · silnik benzynowy 1.5i (1481 cm3) o mocy 55 kW (75 KM), z wtryskiem jednopunktowym Multec TBI 700; · silnik benzynowy 1.6 (1598 cm3) o mocy 64 kW (87 KM), z gaźnikiem dwuprzelotowym typu 34S2 C16/100; · silnik benzynowy 1.6i (1598 cm3) o mocy 57 kW (77 KM) lub 56 kW (76 KM), z wtryskiem jednopunktowym Multec TBI 700 lub Bosch Mono-Motronic; · silnik benzynowy 1.4MPi (1389 cm3) o mocy 76 kW (103 KM), z wtryskiem wielopunktowym opracowanym przez firmę Rover; · silnik benzynowy 1.6 GSI (1598 cm3) o mocy 62 kW (84 KM), z wtryskiem wielopunktowym Multec XM; · silnik wysokoprężny 1.9D (1905 cm3) o mocy 51 kW (69 KM), z rotacyjną pompą wtryskową Bosch VE R 272-2 lub VE R 425-1.
Opisy napraw uzupełniono danymi technicznymi i regulacyjnymi, tablicą momentów dokręcania oraz schematami elektrycznymi
SPIS TREŚCI 1. WSTĘP 1.1. DANE TECHNICZNE Masy samochodu Wymiary zewnętrzne Bezpieczniki i żarówki Koła i ogumienie Uszczelniacze i łożyska Oznaczenia Charakterystyka techniczna Momenty dokręcania 1.2. DANE EKSPLOATACYJNE Osiągi samochodu Zużycie paliwa Kontrole okresowe Materiały eksploatacyjne 2. SILNIKI 1.5/1.6 ORAZ 1.5i/1.6i Typowe niesprawności silników 2.1. DEMONTAŻ SILNIKA Wymontowanie / zamontowanie silnika Rozbiórka silnika Składanie silnika 2.2. GŁOWICA Zdjęcie / założenie głowicy Wymiana uszczelniaczy zaworów Naprawa głowicy 2.3. TŁOKI I KORBOWODY Weryfikacja części Składanie tłoka i korbowodu 2.4. WAŁ KORBOWY I KOŁO ZAMACHOWE Weryfikacja i naprawa części Wymiana uszczelniaczy wału korbowego 2.5. KADŁUB 2.6. ROZRZĄD Regulacja luzów zaworów Naprawa zespołu dźwigni zaworów Wymiana paska zębatego i kół rozrządu Wymiana popychaczy hydraulicznych 2.7. SMAROWANIE Wymiana oleju Naprawa pompy oleju 2.8. CHŁODZENIE Wymiana płynu chłodzącego Wymiana termostatu Wymiana pompy płynu chłodzącego Naprawa pompy płynu chłodzącego Wymiana paska klinowego i regulacja naciągu 2.9. ZASILANIE GAŹNIKOWE Opis gaźnika 34S2C Obsługa gaźnika Regulacja poziomu paliwa w gaźniku Regulacja biegu jałowego Naprawa pompy paliwa 2.10. ZASILANIE WTRYSKOWE MULTEC Opis układu wtryskowego Sprawdzanie działania układu 2.11. ZASILANIE WTRYSKOWE MONO-MOTRONIC Opis układu wtryskowego Sprawdzanie działania układu 2.12. ZAPŁON Obsługa świec zapłonowych Obsługa i sprawdzanie układu zapłonowego (silniki 1.5/1.6/) Wymontowanie / zamontowanie rozdzielacza zapłonu Regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu (silniki 1.5/1.6) 2.13. WYDECH 3. SILNIK 1.4 MPi 3.1. DEMONTAŻ SILNIKA Rozbiórka silnika Naprawa i składanie silnika 3.2. GŁOWICA Zdjęcie / założenie głowicy Naprawa i składanie głowicy 3.3. ROZRZĄD Wymiana paska rozrządu 3.4. SMAROWANIE Wymiana oleju i filtra oleju Naprawa pompy oleju 3.5. CHŁODZENIE Wymiana płynu chłodzącego Wymiana termostatu Wymiana pompy płynu chłodzącego 3.6. ZASILANIE WTRYSKOWE Opis układu wtryskowego Sprawdzanie działania układu 3.7. WYDECH 4. SILNIK WYSOKOPRĘŻNY 1.9D Typowe niesprawności silnika 4.1. DEMONTAŻ SILNIKA Rozbiórka silnika Naprawa i składanie silnika 4.2. GŁOWICA Zdjęcie / założenie głowicy Naprawa głowicy 4.3. ROZRZĄD Sprawdzanie i regulacja luzów zaworów Wymiana paska rozrządu 4.4. SMAROWANIE Wymiana oleju i filtra oleju Naprawa pompy oleju 4.5. CHŁODZENIE Wymiana płynu chłodzącego Wymiana chłodnicy Wymiana termostatu Wymiana pompy płynu chłodzącego 4.6. ZASILANIE Wymiana filtra paliwa i usuwanie kondensatu Wymiana pompy wtryskowej Ustawianie początku tłoczenia Regulacja pompy wtryskowej Sprawdzanie i wymiana zaworu „Stop” Sprawdzanie i wymiana sondy termicznej Wymiana i naprawa wtryskiwaczy 4.7. ŚWIECE ŻAROWE Sprawdzanie świec żarowych 5. UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU Typowe niesprawności układu przeniesienia napędu 5.1. SPRZĘGŁO Regulacja ustawienia pedału sprzęgła Wymiana sprzęgła 5.2. SKRZYNIA BIEGÓW Sprawdzanie, uzupełnianie lub wymiana oleju w skrzyni biegów Wymiana linki prędkościomierza Wymontowanie / zamontowanie skrzyni biegów Rozbiórka i naprawa skrzyni biegów Naprawa skrzyni biegów bez rozbiórki Wymiana uszczelniacza tylnego 5.3. WAŁ NAPĘDOWY Wymontowanie / zamontowanie wału napędowego Wymiana krzyżaka przegubu Wymiana łożyska podpory elastycznej 5.4. TYLNY MOST Sprawdzanie, uzupełnianie lub wymiana oleju w tylnym moście Wymontowanie / zamontowanie tylnego mostu Wymiana uszczelniacza wałka napędzającego 6. UKŁAD HAMULCOWY Typowe niesprawności układu hamulcowego 6.1. ZBIORNIK PŁYNU HAMULCOWEGO i PRZEWODY Sprawdzanie poziomu płynu hamulcowego Wymiana płynu hamulcowego Odpowietrzanie układu hamulcowego 6.2. HAMULEC ROBOCZY STAREGO TYPU Regulacja skoku jałowego pedału hamulca Wymiana wkładek ciernych Czyszczenie i wymiana zacisku hamulca Wymiana tarczy hamulca Sprawdzanie działania urządzenia wspomagającego hamulce 6.3. HAMULEC ROBOCZY TYPU LUCAS Wymiana wkładek ciernych hamulca przedniego Naprawa zacisku hamulca przedniego Wymiana szczęk hamulcowych hamulca tylnego Wymiana pompy hamulcowej 6.4. HAMULEC AWARYJNY Regulacja hamulca awaryjnego Wymiana linki hamulca awaryjnego 7. UKŁAD KIEROWNICZY Typowe niesprawności układu kierowniczego 7.1. PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA Sprawdzanie luzu przekładni kierowniczej Regulacja luzu w przekładni kierowniczej Wymontowanie / zamontowanie przekładni kierowniczej 7.2. PRZEGUB KULOWY DRĄŻKA KIEROWNICZEGO Ocena stanu przegubów kulowych drążków kierowniczych Wymiana przegubu kulowego drążka kierowniczego 7.3. UKŁAD WSPOMAGANIA Obsługa układu wspomagania Sprawdzanie ograniczników kąta skrętu 8. ZAWIESZENIE Typowe niesprawności zawieszenia 8.1. ZAWIESZENIE PRZEDNIE Sprawdzanie działania amortyzatorów Wymiana amortyzatora Sprawdzanie stanu przegubu kulowego zwrotnicy Wymiana przegubu kulowego zwrotnicy Obsługa i sprawdzanie łożysk kół Wymiana łożyska koła Regulacja kątów ustawienia kół 8.2. ZAWIESZENIE TYLNE Wymiana amortyzatora Wymiana resoru Naprawa resoru Wymiana łożyska koła 9. INSTALACJA ELEKTRYCZNA Typowe niesprawności instalacji elektrycznej 9.1. WYKRYWANIE I USUWANIE USZKODZEŃ OBWODÓW INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ 9.2. AKUMULATOR Obsługa akumulatora Ocena stanu naładowania akumulatora Ładowanie akumulatora 9.3. ALTERNATOR Obsługa alternatora Sprawdzanie działania alternatora (silniki 1.5/1.6) Naprawa alternatora (silniki 1.5/1.6) Sprawdzanie alternatora (silniki 1.4MPi oraz 1.9D) Wymiana alternatora (silnik 1.4MPi) Wymiana alternatora (silnik 1.9D) 9.4. ROZRUSZNIK Sprawdzanie działania rozrusznika Wymontowanie / zamontowanie rozrusznika (silniki 1.5/1.6) Naprawa rozrusznika (silniki 1.5/1.6) Naprawa rozrusznika (silniki 1.4MPi oraz 1.9D) 9.5. INNE URZĄDZENIA INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ Sprawdzanie i usuwanie usterek wentylatora chłodnicy Sprawdzanie i usuwanie usterek czujnika temperatury płynu chłodzącego Wymiana przełącznika zespolonego Wykrywanie i usuwanie usterek sygnału dźwiękowego Wymiana żarówki w zestawie wskaźników 9.6 REFLEKTORY GŁÓWNE Wymiana żarówki reflektorów głównych Ustawianie świateł przednich 9.7. WYPOSAŻENIE DODATKOWE 9.8. SCHEMATY ELEKTRYCZNE SAMOCHODÓW POLONEZ CARO 10. POLONEZ CARO PLUS/ /ATU PLUS 10.1. DANE TECHNICZNE 10.2. ZASILANIE WTRYSKOWE MULTEC XM Opis układu wtryskowego i układu zapłonowego Sprawdzanie działania układu Wywoływanie kodów usterek 10.3. UKŁAD WSPOMAGANIA KIEROWNICY Wymiana przekładni kierowniczej JKC Naprawa przekładni kierowniczej JKC 10.4. SCHEMATY ELEKTRYCZNE 11. NOWE TECHNOLOGIE NAPRAWY 11.1. ZMIANY W SILNIKU 1.9D Ustawianie początku tłoczenia pompy Bosch VE R 425-5 11.2. USZCZELNIACZE „LOCTITE” W SILNIKACH Przygotowanie powierzchni pod nałożenie uszczelniacza „Loctite” uprzednio pokryte uszczelniaczem”Loctite DriSeal5061” Przygotowanie powierzchni płaskich pod nałożenie uszczelniacza „Loctite” Nanoszenie uszczelniaczy „Loctite” 11.3. USZCZELNIACZE „LOCTITE” W SKRZYNIACH BIEGÓW Przygotowanie powierzchni i nakładanie uszczelniaczy „Loctite” 11.4. MODYFIKACJE SKRZYNI BIEGÓW 11.5. SMAROWANIE MOCOWANIA DRĄŻKA STABILIZATORA 11.6. OKREŚLENIE ODCHYŁEK KSZTAŁTU BĘBNA HAMULCOWEGO
|