Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

POLITYKA SPOŁ Kryzys Rodziny BEZDOMNI Mniejszości

24-01-2012, 4:51
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 50 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2038802945
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 6   
Koniec: 15-01-2012 10:21:52

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha






e-księgarnia antykwariat
PARALALA

tel.+48 [zasłonięte]692520
[zasłonięte]@poczta.onet.pl







KATEGORIE - kliknij i wybierz:







47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

tytułem: nick i nr aukcji






________P O C Z T A
_______


I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 książka - priorytet 10,00 zł
*2 książki - priorytet 11zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka - priorytet - 15,50 zł
* 2 książki
- ekonomiczna - 14,00 zł
- priorytet - 17,00 zł
*3 książki i więcej
- ekonomiczna - 16,00 zł
- priorytet - 19,00 zł


____K U R I E R (DPD)____

I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 - 3 książek - 18 zł
*3 - 10 książek - 22 zł
*

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1- 3 książek 28,00 zł
* 3- 10 książek 28,00 zł *







PEDAGOGIKA SPOŁECZNA I JEJ WSPÓŁCZESNE KONTEKSTY

Autor: red.nauk.GRAŻYNA ORZECHOWSKA
215 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2008

OPIS
Cytując fragment recenzji wydawniczej prof. Mikołaja Winiarskiego: "Warto zwrócić uwagę na główne znamiona, rysy treści tej książki, które są zarazem jej istotnymi walorami. Do szczególnych wyróżników tej pracy należy zaliczyć:
1) szerokie ramy tematyczno-problemowe, obejmujące rozważania o współczesnej pedagogice społecznej w perspektywie ontologicznej i aksjologicznej w kontekście dokonujących się zmian w świecie (nierówności społecznych, wykluczenia społecznego, dążenia do normalizacji, funkcjonowania człowieka w szerokiej przestrzeni środowiskowej); obliczach pedagogiki społecznej w innych krajach (eksploracje teoretyczne); kategorii dysonansu pedagogicznego jako nowej orientacji refleksji w ramach pedagogiki społecznej; edukacji międzykulturowej (dystans do imigrantów i mniejszości, aspekt prawny) i ekologicznej; problemach natury socjalnej (ubóstwo dzieci i młodzieży, pomoc i wsparcie bezdomnych); edukacji kulturalnej (zainteresowania i aktywność kulturalna, funkcje teatru); edukacji emancypacyjnej kobiet (aspiracje edukacyjne, strategie adaptacyjne i emancypacyjne); geropedagogice (społeczno-ekonomiczne aspekty starości, instytucjonalne formy pomocy); pedagogice rodziny (przemiany rodziny, modele tradycyjne i alternatywne, kondycja);

2) trafność podejmowanej tematyki w odniesieniu do zapotrzebowania społecznego, narastających problemów, kwestii społecznych (bezrobocie, ubóstwo, bezdomność, alienacja społeczna, starość, kryzys rodziny, migracje i ich konsekwencje etc.), a także wyzwań adresowanych wprost do pedagogiki społecznej, wymagających budowania i rozwoju teorii oraz diagnozowania zmieniającej się rzeczywistości społeczno-kulturowej, edukacyjnej, opiekuńczo-socjalnej;

3) ukierunkowanie poszukująco-kreatywne autorskich analiz zjawisk i podejmowanych problemów, znajdujące wyraz w wyraźnym wychodzeniu poza tradycyjne, "utwardzone" interpretacje, otwieraniu nowych dróg refleksji i odczytywaniu znaczeń sięgając do wymiarów subiektywnych człowieka, rodziny, wspólnot społecznych, społeczności lokalnych, ale nie zatracając z pola widzenia rdzennych aksjomatów pedagogiki społecznej;

4) nawiązywanie w szerokim zakresie do bogatego dorobku teoretycznego rodzimej pedagogiki społecznej i nauk pokrewnych."

Spis treści

Wstęp

Stanisław Kawula
Współczesna pedagogika społeczna w perspektywie ontologicznej i aksjologicznej

Wojciech Sroczyński
Próba odczytania Stanisława Kawuli teorii dysonansu pedagogicznego

Ewa Kantowicz
Pedagogika społeczna jako "metateoria" europejskiej pracy socjalnej

Marta Guziuk
Problematyka dystansu społecznego emigrantów

Alicja Joanna Siegień-Matyjewicz
Ramy prawne edukacji dla przedstawicieli mniejszości narodowych w Polsce

Małgorzata Ciczkowska-Giedziun
Dialog międzykulturowy na Warmii i Mazurach

Marek Wolny
Edukacja ekologiczna w kształceniu studentów kierunków pedagogicznych

Lidia Willan-Horla
Strategie adaptacyjne i emancypacyjne współczesnych Polek

Dorota Zaworska-Nikoniuk
Idea edukacji permanentnej w magazynach luksusowych dla kobiet a aspiracje edukacyjne czytelniczek

Katarzyna Białobrzeska
O potrzebie wielowymiarowej analizy ubóstwa dzieci i młodzieży - kilka uwag pedagoga społecznego

Iwona Grabarczyk
System wsparcia i pomocy bezdomnym w województwie warmińsko-mazurskim

Grażyna Orzechowska
Społeczne aspekty starości i starzenia się człowieka

Anna Leszczyńska-Rejchert
Starość człowieka w perspektywie instytucjonalnych form pomocy

Bożena Chrostowska
Kilka refleksji wokół pojęć "młodzież" i "młodość"

Marek Matyjewicz
Zainteresowania kulturalne młodzieży olsztyńskich szkół ponadgimnazjalnych

Cezary Kurkowski
Rola teatru w edukacji równoległej - refleksje teoretyczne

Stanisław Kawula
Rodzinne konteksty polskiej polityki społecznej i pracy socjalnej

Andrzej W. Janke
W stronę pedagogiki rodziny

Noty o autorach

Z życia Katedry Pedagogiki Społecznej
Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie