|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
| KATEGORIE - kliknij i wybierz: |
|
| 47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
________P O C Z T A _______ I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 10,00 zł *2 książki - priorytet 11zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł ____K U R I E R (DPD)____
I. PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 - 3 książek - 18 zł *3 - 10 książek - 22 zł *
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1- 3 książek 28,00 zł * 3- 10 książek 28,00 zł * |
|
|
|
| |
|
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA I JEJ WSPÓŁCZESNE KONTEKSTY
Autor: red.nauk.GRAŻYNA ORZECHOWSKA 215 stron format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2008
OPIS Cytując fragment recenzji wydawniczej prof. Mikołaja Winiarskiego: "Warto zwrócić uwagę na główne znamiona, rysy treści tej książki, które są zarazem jej istotnymi walorami. Do szczególnych wyróżników tej pracy należy zaliczyć: 1) szerokie ramy tematyczno-problemowe, obejmujące rozważania o współczesnej pedagogice społecznej w perspektywie ontologicznej i aksjologicznej w kontekście dokonujących się zmian w świecie (nierówności społecznych, wykluczenia społecznego, dążenia do normalizacji, funkcjonowania człowieka w szerokiej przestrzeni środowiskowej); obliczach pedagogiki społecznej w innych krajach (eksploracje teoretyczne); kategorii dysonansu pedagogicznego jako nowej orientacji refleksji w ramach pedagogiki społecznej; edukacji międzykulturowej (dystans do imigrantów i mniejszości, aspekt prawny) i ekologicznej; problemach natury socjalnej (ubóstwo dzieci i młodzieży, pomoc i wsparcie bezdomnych); edukacji kulturalnej (zainteresowania i aktywność kulturalna, funkcje teatru); edukacji emancypacyjnej kobiet (aspiracje edukacyjne, strategie adaptacyjne i emancypacyjne); geropedagogice (społeczno-ekonomiczne aspekty starości, instytucjonalne formy pomocy); pedagogice rodziny (przemiany rodziny, modele tradycyjne i alternatywne, kondycja);
2) trafność podejmowanej tematyki w odniesieniu do zapotrzebowania społecznego, narastających problemów, kwestii społecznych (bezrobocie, ubóstwo, bezdomność, alienacja społeczna, starość, kryzys rodziny, migracje i ich konsekwencje etc.), a także wyzwań adresowanych wprost do pedagogiki społecznej, wymagających budowania i rozwoju teorii oraz diagnozowania zmieniającej się rzeczywistości społeczno-kulturowej, edukacyjnej, opiekuńczo-socjalnej;
3) ukierunkowanie poszukująco-kreatywne autorskich analiz zjawisk i podejmowanych problemów, znajdujące wyraz w wyraźnym wychodzeniu poza tradycyjne, "utwardzone" interpretacje, otwieraniu nowych dróg refleksji i odczytywaniu znaczeń sięgając do wymiarów subiektywnych człowieka, rodziny, wspólnot społecznych, społeczności lokalnych, ale nie zatracając z pola widzenia rdzennych aksjomatów pedagogiki społecznej;
4) nawiązywanie w szerokim zakresie do bogatego dorobku teoretycznego rodzimej pedagogiki społecznej i nauk pokrewnych."
Spis treści
Wstęp
Stanisław Kawula Współczesna pedagogika społeczna w perspektywie ontologicznej i aksjologicznej
Wojciech Sroczyński Próba odczytania Stanisława Kawuli teorii dysonansu pedagogicznego
Ewa Kantowicz Pedagogika społeczna jako "metateoria" europejskiej pracy socjalnej
Marta Guziuk Problematyka dystansu społecznego emigrantów
Alicja Joanna Siegień-Matyjewicz Ramy prawne edukacji dla przedstawicieli mniejszości narodowych w Polsce
Małgorzata Ciczkowska-Giedziun Dialog międzykulturowy na Warmii i Mazurach
Marek Wolny Edukacja ekologiczna w kształceniu studentów kierunków pedagogicznych
Lidia Willan-Horla Strategie adaptacyjne i emancypacyjne współczesnych Polek
Dorota Zaworska-Nikoniuk Idea edukacji permanentnej w magazynach luksusowych dla kobiet a aspiracje edukacyjne czytelniczek
Katarzyna Białobrzeska O potrzebie wielowymiarowej analizy ubóstwa dzieci i młodzieży - kilka uwag pedagoga społecznego
Iwona Grabarczyk System wsparcia i pomocy bezdomnym w województwie warmińsko-mazurskim
Grażyna Orzechowska Społeczne aspekty starości i starzenia się człowieka
Anna Leszczyńska-Rejchert Starość człowieka w perspektywie instytucjonalnych form pomocy
Bożena Chrostowska Kilka refleksji wokół pojęć "młodzież" i "młodość"
Marek Matyjewicz Zainteresowania kulturalne młodzieży olsztyńskich szkół ponadgimnazjalnych
Cezary Kurkowski Rola teatru w edukacji równoległej - refleksje teoretyczne
Stanisław Kawula Rodzinne konteksty polskiej polityki społecznej i pracy socjalnej
Andrzej W. Janke W stronę pedagogiki rodziny
Noty o autorach
Z życia Katedry Pedagogiki Społecznej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
|
|