Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

POLITYCY WOBEC PRZEMIAN EDUKACYJNYCH Kraków

23-01-2014, 11:08
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 32.80 zł     
Użytkownik WOLUMIN_pl
numer aukcji: 3813498463
Miejscowość Kraków Wadowicka 14
Wyświetleń: 2   
Koniec: 18-01-2014 14:08:07

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Nasze dane


ul. Wadowicka 14
30-415 Kraków
e-mail: wolumin_[zasłonięte]@o2.pl
tel. 12 [zasłonięte] 26
proszę wybrać wewn. 30
Obsługa Allegro pracuje
w godz. 8.00 do 16.00 pon-pt

gg:[zasłonięte]64145  

Odbiór osobisty możliwy
po wcześniejszym potwierdzeniu
przez nas w odpowiedzi na email
lub telefon, że zamówienie można
już odebrać

pn-pt 8:00 do 17:00
uwaga! pomiędzy 16:00 a 17:00
nie ma możliwości kontaktu
z osobami obsługującymi
konto Allegro!
Możliwy jest wyłącznie odbiór
zamówień potwierdzonych przed
godz. 16:00 danego dnia

Serdecznie zapraszamy!

Bank Spółdzielczy Rzemiosła
07 8589 [zasłonięte] 0[zasłonięte]0060027 [zasłonięte] 308403

Jak nas znaleźć?

Mieścimy się na terenie Zakładów Remontowych Energetyki Kraków (obok Elbudu), patrząc od strony ul. Wadowickiej należy wejść za czerwony budynek z meblami, wykładzinami itp.
Uwaga! Wjazd wyłącznie od ul. Tischnera

POLITYCY WOBEC PRZEMIAN EDUKACYJNYCH Kraków

Politycy wobec przemian edukacyjnych
Studium odpowiedzialności społecznej

AutorAgata Rzymełka- Frąckiewicz
WydawcaAdam Marszałek
Wydanie Toruń 2010
Stron246
Format160 x 225 mm
Oprawamiękka
ISBN[zasłonięte]978-8311-517-7
Cena katalogowa36,44

oszczędzasz
10%

Cena dla Ciebie 32,80 zł

oszczędzasz
3,64

Przedmiotem badań prezentowanych w tej książce jest odpowiedzialność społeczna polityków zajmujących się problemami edukacji w Polsce. Autorka opracowania starała się odpowiedzieć na następujące pytania badawcze (z jednej strony pytania te dotyczyły deklaracji respondentów):
  • czy respondenci mają świadomość swojej odpowiedzialności?
  • czy poczuwają się do odpowiedzialności za podejmowane decyzje, a w szczególności za ich skutki?
  • czy świadomi są swojej znaczącej roli w wyznaczaniu ram funkcjonowania całego systemu edukacyjnego i nie tylko?
  • czy respondenci mają świadomość odpowiadania za swoje decyzje przed całym społeczeństwem (ponieważ to społeczeństwo tak naprawdę ponosi skutki decyzji polityków)? (z drugiej strony - pytania dotyczyła działania respondentów)
  • czy respondenci zawsze działają ze świadomością skutków swych decyzji?, czy unikają pochopnych decyzji?
  • czy mają pełną kontrolę swych decyzji od momentu ich rozważania do wystąpienia (i ewentualnej "naprawy" niepożądanych) skutków?
  • czy ich wiedza jest wystarczająca do podejmowania zawsze słusznych decyzji, a w związku z tym, czy zdolni są do podejmowania odpowiedzialnych decyzji? Czy respondenci mają świadomość dynamiki zmieniającej się rzeczywistości, a w związku z tym, czy zdolni są do podejmowania odpowiedzialnych decyzji? - czy świadomi są bezpośrednich i pośrednich zależności miedzy zmianami zachodzącymi w gospodarce a potrzebą dostosowywania systemu edukacji (potrzeba ludzi wiedzy a nie pracowników fabryk)?

Przeprowadzone badania miały charakter jakościowy. Do ich realizacji została wykorzystana metoda pogłębionego wywiadu z tzw. listą pytań - listą dyspozycji do pytań. Badania realizowane były w latach 2[zasłonięte]003-20. Wzięła w nich udział 30-osobowa grupa polityków - posłów IV i V Kadencji Sejmu RP. Prośba o udział w badaniu została skierowana w zasadzie do wszystkich członków Sejmowej Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży IV i V Kadencji. Ich członkowie w trakcie prac komisji, jako nieliczne jednostki w państwie mają "władzę" - możliwość projektowania, kreowania, kształtowania, reformowania systemu edukacji w Polsce. Posłowie pracujący w tych komisjach (IV i V Kadencji Sejmu) swymi decyzjami wpłynęli/wpływają na kształt polskiego systemu edukacji, co łączy ich bezpośrednio z pojęciem odpowiedzialności za swoje decyzje, za system edukacji w Polsce - przed społeczeństwem i wyborcami.
Do grupy badawczej, ze względu na przyjęty klucz, należy również zaliczyć pracowników Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz senatorów będących członkami Senackiej Komisji Nauki, Edukacji i Sportu.
Ze wstępu

Recenzje

Praca podejmuje interesujący z poznawczego punktu widzenia problem odpowiedzialności społecznej polityków wobec przemian edukacyjnych we współczesnej Polsce. Zainteresowanie wybranymi kontekstami teoretycznymi i badawczymi wynikającymi z problemu badawcsego nadaje pracy charakter intedryscyplinarny i pozwala pozytywnie ocenić jej przydatność praktyczną.
Z recenzji prof. dr hab. Ewy Syre

Spis treści

WSTĘP
ROZDZIAŁ I
ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPOŁECZNA - ZAGADNIENIA DEFINICYJNE
1.1. Odpowiedzialność - przegląd stanowisk
1.2. Odpowiedzialność społeczna - dzisiaj
1.3. Polityk a polityka społeczna
1.3.1. Władza
1.3.2. Elita władzy
1.3.3. Polityka społeczna
1.3.4. Etyka polityków
ROZDZIAŁ II
SZKOŁA I ZMIANA SPOŁECZNA
2.1. Szkoła jako instytucjonalny element systemu społecznego
2.2. Reformy oświatowe - kierunek przemian
2.3. Od centralizacji do decentralizacji
2.4. Human Development Index - wskaźnik HDI
2.5. Programme for International Student Assessment - Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów - PISA
2.6. Współczesne problemy edukacyjne
ROZDZIAŁ III
WOKÓŁ REFORMY SYSTEMU EDUKACJI W POLSCE
3.1. Wskaźniki potrzeby dalszej reformy systemu edukacji w Polsce
3.1.1. Reforma systemu edukacji w Polsce a priorytety oświatowe Unii Europejskiej
3.1.2. Korzyści płynące z wykształcenia - badania OECD
3.1.3. Strategia lizbońska
3.1.4. Aspiracje edukacyjne a szanse życiowe młodych Polaków
3.2. Potrzeba publicznej debaty warunkiem dalszych korzystnych zmiar
ROZDZIAŁ IV
ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPOŁECZNA POLITYKÓW
4.1. Odpowiedzialność społeczna a podziały polityczne
4.2. Odpowiedzialność społeczna - znaczenie pasywne
4.2.1. Odpowiedzialność społeczna za
4.2.2. Odpowiedzialność przed
4.2.3. Co znaczy - być odpowiedzialnym
4.2.4. Odpowiedzialny polityk - charakterystyka pożądanych cech - wizerunek idealnego parlamentarzysty
ROZDZIAŁ V
EDUKACJA I ODPOWIEDZIALNE DZIAŁANIE POLITYKÓW
5.1. Odpowiedzialność społeczna - znaczenie aktywne
5.1.1. Odpowiedzialne działanie
5.1.2. Podejmowanie (ponoszenie) odpowiedzialności
5.2. Odpowiedzialność zbiorowa czy indywidualna?
5.3. Odpowiedzialność za działania poprzedników
5.4. Źródła wiedzy parlamentarzystów
5.5. Zalety i wady systemu edukacji w Polsce - spojrzenie parlamentarzystów
5.6. Potrzeby edukacyjne Polaków - opinia parlamentarzystów
5.7. Publiczne nakłady na system edukacji - wiedza i ocena polityków, prognoza zmian
5.8. Wizerunek odpowiedzialnego polityka - podsumowanie
ZAKOŃCZENIE
Bibliografia
Spis stron internetowych
Spis tabel
Spis schematów
Rodzaj towaru:Książka

Nie wiesz ile zapłacisz za wysyłkę kilku produktów z różnych aukcji?

Ważne informacje

Chcąc dowiedzieć się więcej o danych warunkach kliknij na podpunkt...

Uwaga!

Zarówno w kierowanej do nas korespondencji, jak i przy wpłacie na konto zawsze podpisuj się swoją nazwą użytkownika Allegro
 
Pamiętaj!
Jeśli chcesz otrzymać zamówienie za pobraniem wypełnij formularz opcji dostawy!

Prosimy o wypełnienie danych do FV w formularzu opcji dostawy lub przesłanie e-mail z danymi niezwłoczne po dokonaniu zakupu.

Jeśli adres wysyłki odbiega od przekazanego nam przez Allegro prosimy o wypełnienie po zakupie formularza opcji dostawy lub przesłanie e-mail niezwłoczne po dokonaniu zakupu.

Wysyłka następuje zazwyczaj w tym samym lub w następnym dniu roboczym od zaksięgowania wpłaty na naszym koncie lub przesłania prośby o realizację za pobraniem, lecz zastrzegamy sobie możliwość opóźnienia realizacji do 5 dni roboczych od zaksięgowania wpłaty na naszym koncie lub przesłania prośby o realizację za pobraniem.

Uwaga! Przed złożeniem zamówienia: Jeśli zależy Ci na czasie, zawsze możesz zapytać telefonicznie, poprzez gg lub skype o najszybszy możliwy termin realizacji zamówienia.