|
HIERONIM FEICHT POLIFONIA RENESANSU
PWM 1976, str 272, stan bdb- (podniszczona lekko okładka),
ISBN
...Polifonia renesansu to pierwsze polskie dzieło o charakterze podręcznikowym z tego zakresu. Książka oparta jest głównie na materiałach europejskiej muzyki [...], ale obficie egzemplifikuje również problematykę na materiale polskiej muzyki okresu odrodzenia. Wykracza w swym syntetycznym charakterze i sposobie stawiania zagadnień daleko ponad poziom pozycji czysto podręcznikowych, dydaktycznych.
SPIS TREŚCI Od Redakcji WSTĘP ROZDZIAŁ I Zwięzły zarys historii kontrapunktu w epoce renesansu ROZDZIAŁ II Budowa melodii § 1 Śpiewy stałe o dźwiękach równej, długiej wartości rytmicznej § 2 Śpiewy stałe i kontrapunkty z rozmaitymi wartościami rytmicznymi § 3 Sposoby dostosowania tematów pieśniowych i chorałowych do opracowania polifonicznego ROZDZIAŁ III Konstrukcja dwugłosowa § 4 1 gatunek: nuta przeciw nucie § 5 Kontrapunkt podwójny w oktawie § 6 II gatunek: dwie nuty przeciw nucie § 7 III gatunek: cztery ćwierćnuty przeciw nucie całej oraz trzy półnuty przeciw nucie całej i sześć ćwierćnut przeciw nucie całej § 8 IV gatunek: kontrapunkt synkopowany § 9 V gatunek: kontrapunkt ozdobny § 10 Kontrapunkt ozdobny do cantus firmus ozdobnego § 11 Uwagi o zjawiskach nie objętych nauką szkolną o kontrapunkcie ROZDZIAŁ IV Konstrukcja trzygłosowa § 12 I gatunek: nuta przeciw nucie § 13 II gatunek: dwie nuty przeciw nucie § 14 Stadium przygotowawcze do kontrapunktów kombinowanych: cantus firmus w nutach całych, a obydwa kontrapunkty w pół-nutach § 15 III gatunek: cantus firmus i jeden kontrapunkt w nutach całych, drugi kontrapunkt w ćwierćnutach § 16 Pierwszy rodzaj kontrapunktów kombinowanych: mieszanie II gatunku z III § 17 IV gatunek: kontrapunkt synkopowany § 18 Konsonująca kwarta § 19 Technika wymijania dysonansów § 20 Drugi rodzaj kontrapunktów kombinowanych: mieszanie II gatunku z IV § 21 Trzeci rodzaj kontrapunktów kombinowanych: mieszanie III gatunku z IV § 22 V gatunek: kontrapunkt ozdobny. Cantus firmus w nutach całych, kontrapunkt pierwszy w nutach całych, kontrapunkt drugi ozdobny § 23 Czwarty rodzaj kontrapunktów kombinowanych § 24 Kontrapunkt potrójny w oktawie ROZDZIAŁ V Konstrukcja czterogłosowa § 25 I gatunek: nuta przeciw nucie § 26 II gatunek: dwie nuty przeciw nucie. Cantus firmus i dwa kontrapunkty w nutach całych, a jeden kontrapunkt w pół-nutach § 27 III gatunek: cztery nuty przeciw nucie. Cantus firmus i dwa kontrapunkty w nutach całych, trzeci kontrapunkt ćwierćnuty § 28 Piąty rodzaj kontrapunktu kombinowanego: mieszanie gatunku II z III § 29 IV gatunek: kontrapunkt synkopowany § 30 Szósty rodzaj kontrapunktów kombinowanych: mieszanie gatunku II, III i IV § 31 V gatunek: kontrapunkt ozdobny i ostatnie kontrapunkty kombinowane § 32 Kontrapunkt poczwórny w oktawie § 33 Opracowanie pieśni XV—XVII wieku w stylu tego czasu ROZDZIAŁ VI Konstrukcja pięcio-, sześcio- i ośmiogłosowa z uwzględnieniem siedmio- i licznogłosowej § 34 Konstrukcja pięciogłosowa § 35 Konstrukcja sześciogłosowa § 36 Konstrukcja ośmiogłosowa § 37 Konstrukcja siedmio- i licznogłosowa ROZDZIAŁ VII Imitacja i kanon § 38 Imitacja w konstrukcji dwugłosowej § 39 Imitacja w konstrukcji trzygłosowej § 40 Imitacja w konstrukcji czterogłosowej § 41 Imitacja w konstrukcjach wielogłosowych § 42 Kanon ROZDZIAŁ VIII Motet przeimitowany i ricercar § 43 Motet przeimitowany § 44 Ricercar ROZDZIAŁ IX Kontrapunkty podwójne w interwałach różnych od oktawy § 45 Kontrapunkt podwójny w decymie § 46 Kontrapunkt podwójny w duodecymie Indeks nazwisk
Zapraszam na inne moje aukcje
|
|