ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]27527 |
Wymiar: |
16.5x24.0cm |
Nr wydania: |
- |
Seria: |
- |
Ilość stron: |
448 |
Ocena: |
- |
Waga: |
0,76 kg |
Indeks: |
640[zasłonięte]03109KS |
Rok wydania: |
2012 |
Rodzaj okładki: |
Miękka |
Stan: |
Nowa |
Autor: |
Polender Bartosz |
Wydawca: |
Poligraf |
Opis książki
Niniejsza książka powstała z myślą o wszystkich, którzy chcą nauczyć się podstaw pisania aplikacji dla urządzenia mobilnego jakim jest iPhone.
Aby wyjaśnić czytelnikowi tajniki programowania obiektowego oraz zalety języka Objective-C, autorzy przedstawiają w książce bardzo szczegółowo opisane przykłady praktyczne, które zostały zgrabnie powiązane z łatwo przyswajalną wiedzą teoretyczną.
Jeśli interesujesz się rynkiem aplikacji mobilnych to zapewne wiesz, że programistów znających tajniki środowiska iOS SDK mamy w naszym pięknym kraju niewielu. Nic w tym dziwnego, skoro większość publikacji dotyczących tworzenia programów dla iPhone'a, pisana jest w języku angielskim. Książka, którą trzymasz w dłoniach pozwoli Ci, drogi czytelniku, zaoszczędzić mnóstwo czasu, jaki musiałbyś spędzić na wertowaniu obcojęzycznych tekstów.
Bariery językowe to jednak nie jedyna przeszkoda w zdobyciu wiedzy potrzebnej do pisania aplikacji mobilnych dla systemu iOS. Nawet doświadczeni programiści, próbujący przedrzeć się przez gąszcz informacji, często napotykają na swojej drodze masę problemów biorących się choćby z nietypowej (np. w porównaniu z C
) składni języka Objective-C.W tej książce znajdziesz odpowiedzi na dręczące Cię pytania oraz zdobędziesz potrzebne informacje, dzięki którym nauczysz się samodzielnie programować iPhone'a.
Oto niektóre z zagadnień omówionych w niniejszej publikacji:
Środowisko pracy: Xcode, Interface Builder, iOS Symulator, Instruments
Podstawy programowania obiektowego w języku Objective-C
zmienne, metody, instrukcje warunkowe, pętle, klasy, obiekty...
Zagadnienia dotyczące: wzorca projektowego MVC, protokołów, delegacji
Szablony aplikacji plus szczegółowe opisy wbudowanych metod
Rozwiązywanie problemów czyli Debugowanie
Tworzenie i obsługa tabel
Różne widoki w jednej aplikacji oraz przekazywanie danych pomiędzy widokami (wzorzec singleton)
Zapisywanie danych
Obsługa wbudowanych kontrolek
Projekt prostej Gry:
Animacje
Dźwięki
Wykrywanie i obsługa dotyku
Detekcja kolizji obiektów
Praca z tablicami i słownikami danych