Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

POLARIS SCRAMBLER 500 _ SALON 2005 ZAREJESTROWANY

05-06-2012, 4:38
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 9 500 zł     
Użytkownik qshan
numer aukcji: 2330050581
Miejscowość Kraśnik
Wyświetleń: 355   
Koniec: 20-05-2012 22:24:24

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


 

 

POLARIS SCRAMBLER 500


Kupiony w polskim salonie w 2005r.

Zarejestrowany- dowód rejestracyjny + karta pojazdu

OC do 06.2012

Przegląd do 01.2013

 

Silnik pali na dotyk, nie dymi, ma pełną moc

Napędy działają bez zarzutu

Bezwypadkowy, rama prosta, nic niespawane, plastiki nieklejone

Opony oryginalne od nowości


W komplecie 2 kaski, 2 pary gogli, rękawiczki


 


 

T. 530 [zasłonięte] 830

woj. lubelskie


Możliwy transport!



Poniżej wycinek artykułu z testu SCRAMBLERA ze strony ATVPOLSKA

 

Polaris Scrambler 500 H.O. 4x4

2[zasłonięte]006-03 | Kamil Hoksa
Quady dostępne na rynku dzielą się na dwie kategorie: quady turystyczno-przeprawowe oraz wyczynowe zwane popularnie „ośkami”. Polaris Scramber łączy w sobie cechy quada turystyczno-przeprawowego i typowo sportowej „ośki”. Choć linia nadwozia tego pojazdu wskazuje na jego sportowy charakter, to jednak…

Scrambler 500 produkowany od 1997r. jest napędzany czterosuwowym, jednocylindrowym silnikiem o pojemności 499ccm chłodzonym cieczą. Literki H.O. oznaczają „High Output” czyli wysoką wydajność mocy. Półlitrowy silnik dysponuje dużym zapasem mocy i dostarcza bardzo wiele pozytywnych wrażeń błyskawicznie reagując na otwarcie przepustnicy, przyspiesza płynnie i bez żadnych oporów w całym zakresie obrotów. Układ chłodzenia wręcz idealny, czy jedziemy powolutku po przeszkodach, czy też z maksymalnie odkręconym gazem, przypominamy sobie o nim tylko wtedy, gdy włączy się na chwilkę elektryczny wentylator.

Napęd

Ciekawostką jest niespotykane w innych quadach, mieszane przeniesienie napędu, w Scramblerze przednie koła napędza wał kardana rodem z quadów przeprawowo-turystycznych natomiast tylna oś jest wprawiana w ruch dzięki łańcuchowi. Wszystkim steruje bardzo łatwa w obsłudze automatyczna skrzynia biegów, która ma trzy przełożenia - bieg do przodu, luz ( neutralny) oraz wsteczny, niestety zmianie biegów towarzyszą bardzo nieprzyjazne dla ucha chroboty. Dzięki systemowi „Concentric Driver System” łańcuch ma stały naciąg w całym zakresie skoku wachacza. Cechą, która odróżnia Scramblera od quadów sportowych jest możliwość dołączenia przedniego napędu dzięki sprzęgiełkom elektromagnetycznym znajdującym się na kierownicy, są one załączane tylko poniżej 3000obr/min., kiedy potrzebujemy wykorzystać napęd 4x4 wystarczy na kierownicy „przesunąć” przycisk i gotowe… Układ AWD Polarisa zaadaptowany z wszystkich atv 4x4 i 6x6 amerykańskiej marki nie zawodzi i bardzo dobrze sobie radzi.

Hamulce

Quad wyposażony jest w tarczowe hydrauliczne hamulce obu osi. Hamulec ręczny obsługuje obie osie oraz pełni funkcje hamulca postojowego, drugi hamulec nożny obsługuje tylną oś. Oba hamulce są jak „brzytwa” niestety hamulec nożny ciężko wyczuć, bardzo łatwo zablokować tylnie koła…

Zawieszenie

Zawieszenie w Scramblerze jest troszeczkę nietypowe, z przodu kolumny Mc Phersona spotykane raczej w quadach przeprawowych, a z tyłu wachacz wleczony i centralny amortyzator rodem z quada sportowego. Taka kombinacja jest całkiem udana, zapewnia wysoki komfort jazdy w cięższym terenie, oraz pozwala na swobodną szybką jazdę bez przechyłów na zakrętach. Tylko tylne zawieszenie jest regulowane ( sztywność oraz siła tłumienia), ale to w zupełności wystarcza, biorąc pod uwagę, iż tylna oś ma 26cm skoku.

Wskaźniki

We wszystkich wersjach Scrambler wyposażony jest we wskaźnik przełożenia, poziomu paliwa i kontrolkę ostrzegawczą wysokiej temperatury. Wersja z homologacją wyposażona jest dodatkowo w wyświetlacz cyfrowy z prędkościomierzem i licznikiem przebiegu oraz przebiegu dziennego, obrotomierz, licznik motogodzin i kontrolkę świateł drogowych.

Podsumowanie

Quadem jeździ się bardzo przyjemnie, jest on dobrą alternatywą dla osób poszukujących pojazdu o walorach sportowych, który jednocześnie pozwoli wjechać bez problemu w cięższy teren.
Do minusów trzeba zaliczyć wspomniane już dźwięki towarzyszące zmianie biegów, niedokładny wskaźnik paliwa, któremu nie bardzo można zaufać, oraz duży promień skrętu. Największym jednak minusem jest cena Scramblera, która w wersji homologowanej sięga niemal 43 tys. złotych.

 

LTZ KFX RAPTOR TRX YFZ CAN AM KINGQUAD GRIZZLY