Polaris to marka z górnej półki i to stwierdzenie nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem. Do jakości wykonania Phoenixa trudno się przyczepić.
Jeden z najmocniejszy sportowych modeli amerykańskiego Polarisa Phoenix 200 ma wszystkie atrybuty, które czynią go idealnym pojazdem do jazdy w lekkim terenie i nie tylko ...
Zima w Polsce trwa kilka miesięcy. W tym czasie większość motocykli i skuterów zapada w zimowy sen, a ich właściciele w popadają w stan oczekiwania na cieplejsze i suchsze dni. Jednym z rozwiązań, aby ten biały okres w roku nie kojarzył się z nudą, jest zabawa na quadzie. Kiedy już spróbujemy swoich sił w terenie, możemy dojść do wniosku, że pojazdy określane mianem ATV (All Terrain Vehicle) to znakomita przygoda, która może trwać cały rok.
Jednocylindrowy silnik o pojemności 196 cm sześć. w który uzbrojono Phoenix’a 200, to konstrukcja, która nie sprawia problemów podczas użytkowania. Dzięki niewysilonej jednostce napędowej – z niemal 200 centymetrów sześciennych wyciśnięto jedynie 11 KM – oraz ogólnej prostocie chłodzonego powietrzem czterosuwowego silnika, można liczyć na długą i bezawaryjną współpracę z tym singlem. Sama moc oraz maksymalny moment obrotowy (13 Nm) daje sporą radość z jazdy. Prędkość, jaką można bez problemu osiągnąć Phoenix’em, przekracza 80 km/h.
Jeżeli dodamy do tego brak mechanizmu różnicowego na tylnej osi napędowej, co jest typowym rozwiązaniem w quadach typu 4x2, oraz niską masę pojazdu, dojdziemy do wniosku, że jest to naprawdę żwawy sprzęt.
Automat i wał napędowy
Polaris Phoenix 200 E przenosi moc na tylne koła za pomocą automatycznej skrzyni, która dysponuje trzema przełożeniami – F (do przodu), N (bieg jałowy) oraz R (wsteczny). Dźwignia znajduje się po prawej stronie pojazdu, a ustawiając przekładnię w pozycji N oraz R zapalają się lampki kontrolne obok licznika.
Praca skrzyni biegów nie budzi większych zastrzeżeń, trzeba jednak pamiętać o tym, aby zmieniając przełożenia zatrzymać pojazd i na minimalnych obrotach pracy silnika zmienić położenie dźwigni wciskając jednocześnie hamulec ręczny lub nożny.
Końcowe przeniesienie napędu odbywa się za pomocą wału napędowego, co - jak i obecność automatu – pozwala nam udowadniać prawdziwie sportowe zapędy Phoenix’a. Jednak wał, co prawda cięższy od łańcucha, jest elementem bezobsługowym. Oznacza to, że nie trzeba czyścić, smarować oraz zmieniać po zużyciu zębatek oraz samego łańcucha.
Arctic Cat Azel Barossa Blata Can-Am Cectek Cobra Dinli Honda Inca Kawasaki Kingway KTM Kymco Ligier Linhai Romet Suzuki Sym Yamaha Zumico
Polaris Phoenix 200 E - dane techniczne
Silnik: Pojemność: 196 cm sześć. System zasilania: gaźnik Mikuni 34mm CV
Przeniesienie napędu: Wał napędowy Skrzynia biegów: automatyczna, bezstopniowa
Zawieszenie: Przednie zawieszenie: Zawieszenie przednie: podwojne, trójkątne wahacze poprzeczne, skok zawieszenia przedniego: 178mm
Tylne zawieszenie: Zawieszenie tylne: wahacz wleczony + centralny amortyzator, skok zawieszenia tylnego: 165mm
Opona przednia: 21×7-10 Tylna opona: 20×10-9
Przednie hamulce: hydrauliczne, tarczowe Tylny hamulec: hydrauliczny, pojedyncza tarcza
Wymiary:
Długość: 1730mm Wysokość: 1070mm Wysokość siedzenia: 790mm Rozstaw osi: 1140mm Masa pojazdu: 170 kg Poj. zbiornika paliwa: 9,5 l.
Osiągi Moc maksymalna: 11 KM Maks. mom. Obrotowy: 13 Nm
|