Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Poland 1946: Photographs of John Vachon

04-03-2012, 1:48
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 79 zł     
Użytkownik www_bookoff_pl
numer aukcji: 2114439520
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 8   
Koniec: 12-03-2012 14:26:36
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL. ŁUCKA 14 | 00-845 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126

Poland 1946: The Photographs and Letters of John Vachon


Dane książki
ISBN 978-[zasłonięte][zasłonięte]09854
Oprawa Oprawa miękka
Ilość stron 170
Wydawnictwo Prestel
Język Angielski

Cena: 79.00 PLN (wystawiamy faktury vat)

W celu obejrzenia książek zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:

Księgarnia Bookoff przy ul. Łuckiej 14 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126

Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16

Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208

In September 1939, the German invasion of Poland propelled the world into war. By the spring of 1946, Poland was beginning to recover from five years of cataclysmic destruction. Liberated from the occupation of the Third Reich, the nation celebrated a peace already overshadowed by the emerging Cold War. John Vachon was in Poland to witness this transformation of almost mythic proportions. Assigned to cover United Nations relief efforts, this American photographer documented in images and letters a nation at the crossroads of the postwar East and West. Taken with a keen yet sympathetic eye, Vachon's photographs, most of them never before published, reveal the destitution and unfounded optimism of Poles, many of them returning in boxcars from German labor camps and Siberian exile, ready to reclaim their burned-out cities and farms left fallow by war. Vachon's letters home to his wife provide a rare context for the images. He writes of the luxuries enjoyed by the foreign corps amid Warsaw's rubble, the equal measures of hospitality and anti-Semitism among ordinary Poles, and of the anti-Soviet sentiment in the countryside, where 'they love Russian songs, but always apologize when they sing one.' In one account of a village fire, he conveys the often conflicting emotions of the photojournalist, documenting scenes of suffering he feels powerless to assuage.