Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

POEZJE C.K. Norwid - arcydzieła literatury

26-06-2012, 20:41
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 14.90 zł     
Użytkownik krainaksiazek
numer aukcji: 2358735401
Miejscowość Łabiszyn
Wyświetleń: 13   
Koniec: 18-06-2012 10:28:06

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

C.K. Norwid
Poezje
Format: 112x189
Oprawa: zintegrowana
Ilość stron: 336
seria : arcydzieła literatury

Seria obejmuje najważniejsze utwory z klasyki literatury polskiej. Wybór, jakiego dokonaliśmy, przypomni najlepsze historie,
najciekawszych bohaterów i wiersze, które weszły do kanonu czytelniczego.
Naszą serię wyróżniają nowoczesna szata graficzna i przyjazny format.
Jesteśmy przekonani, że lektura światowej klasyki stanie się teraz prawdziwą przyjemnością.

Cyprian Norwid (1821–1883), poeta, dramatopisarz, prozaik, malarz, rzeźbiarz. Jeden z najoryginalniejszych i najwszechstronniejszych twórców polskich.
Kształcił się w Warszawie, po ukończeniu gimnazjum rozpoczął naukę w szkole malarskiej. W 1842 roku wyjechał za granicę.
Przebywał w Niemczech, we Florencji, gdzie studiował rzeźbę, w Rzymie, a ostatecznie osiadł w Paryżu. W latach 1853–1854 mieszkał w Nowym Jorku, a następnie osiadł w Paryżu.
Z powodu ubóstwa i choroby zamieszkał w podparyskim Zakładzie św. Kazimierza. Został pochowany na cmentarzu w Ivry, a następnie przeniesiony do grobu zbiorowego w Montmorency.
Norwid pisał utwory liryczne, prozatorskie, m.in. Czarne kwiaty (1856), Bransoletka (1858), cykl prelekcji O Juliuszu Słowackim (wyd. 1861), traktat poetycki Rzecz o wolności słowa (1869),
eseje filozoficzne Milczenie (1882), poematy Promethidion (1851), Quidam (1855–1857), Assunta (1870), dramaty historyczne Kleopatra (1870–1878) i współczesne Pierścień wielkiej damy (1872). Norwid po debiucie w 1840 roku został okrzyknięty największym talentem poetyckim młodego pokolenia.
Wkrótce jednak stracił popularność, a jego twórczość została uznana za dziwną i trudną. W swoich utworach kładł nacisk na etykę i kult pracy.
Jego wiersze, zawarte głównie w zbiorze Vade-mecum (wyd. całości 1947), były nowatorskie formalnie i ideowo, pozostając zjawiskiem
wyjątkowym zarówno na tle romantyzmu, jak i literatury polskiej.