Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Poezja i pamięć O trzech poematach Czesława Miłosz

28-02-2012, 14:11
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 29.80 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029715558
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 11   
Koniec: 30-01-2012 10:19:12

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 266
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2008
Oprawa: miękka, klejona



Poezja i pamięć O trzech poematach Czesława Miłosza, Zbigniewa Herberta i Adama Zagajewskiego

Krzysztof Biedrzycki

Krzysztof Biedrzycki (ur. 1960) – historyk literatury XX wieku, krytyk literacki i filmowy, adiunkt w Katedrze Krytyki Współczesnej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Autor monografii Świat poezji Stanisława Barańczaka oraz Małgorzata Musierowicz i Borejkowie, książki krytyczno-literackiej Wariacje metafizyczne, serii podręczników do języka polskiego dla liceum Opowieść o człowieku, redaktor zbioru wywiadów ze Stanisławem Barańczakiem Zaufać nieufności, a także współredaktor książek pokonferencyjnych Stulecie skamandrytów oraz Poezja i poeci w Wilnie. Wykładał literaturę polską w Stanach Zjednoczonych i Francji.


Poezja i pamięć
to studium, w którym na przykładzie trzech poematów – Miasta bez imienia Czesława Miłosza, Raportu z oblężonego Miasta Zbigniewa Herberta oraz Jechać do Lwowa Adama Zagajewskiego – ukazane są przykładowe modele sposobów oddawania fenomenu pamięci w poezji dwudziestowiecznej. Refleksji poddane są relacje między pamięcią osobistą a pamięcią zbiorową, kwestie pamięci zdeformowanej przez język, kulturę czy historię, napięcia między rzeczywistością a językiem i poetyką. Wybrane zostały poematy, w których powtarza się motyw utraconego lub traconego miasta – staje się ono figurą świata, który trwa tylko w pamięci znajdującej swój wyraz w poezji. Opisane są trzy strategie utrwalania rzeczywistości, która obróciła się (lub obraca) w niebyt.