Dodatkowe informacje
ISBN:83-7251-707-4liczba stron: 294Okładka: miękkaWydawnictwo: DifinWymiary: 160 x 230 mmRok wydania: 2007 Opis
Książka stanowi cenną pozycję na polskim rynku wydawniczym, dla wszystkich osób interesujących się zastosowaniem nowoczesnych instrumentów w procesie generowania i rozwoju wiedzy w organizacji oraz zarządzania wiedzą i kapitałem intelektualnym. Rozumienie nowej gospodarki jest nieodłącznie związane ze wzrostem roli zasobów niematerialnych, a szczególnie wiedzy. Dużą zaletą recenzowanej książki jest systematyzacja takich pojęć jak: wiedza, zarządzanie wiedzą, system zarządzania wiedzą, kapitał intelektualny i jego diagnoza, prezentacja różnych koncepcji, które do tej pory nie zostały w tak kompleksowy sposób przedstawione czytelnikowi.
Spis treści:
Wstęp Bogusz Mikuła
Rozdział 1. Wprowadzenie do gospodarki i organizacji opartych na wiedzy Bogusz Mikuła
1.1. W kierunku gospodarki opartej na wiedzy
1.2. Walory gospodarki opartej na wiedzy
1.3. Działania dostosowawcze do warunków gospodarki opartej na wiedzy w zakresie organizacji i zarządzania przedsiębiorstwami
1.4. Organizacje oparte na wiedzy
Literatura
Rozdział 2. Modele organizacji działających w warunkach wysokiej turbulencji otoczenia
2.1. Organizacja ucząca się Bogusz Mikuła
2.2. Organizacja inteligentna Bogusz Mikuła
2.3. Organizacja sieciowa Anna Pietruszka-Ortyl
2.4. Organizacja wirtualna Daniel Gach
2.5. Organizacja fraktalna Marek Makowiec
Literatura
Rozdział 3. Kapitał intelektualny organizacji Anna Pietruszka-Ortyl
3.1. Kapitał intelektualny i jego elementy składowe
3.2. Wartościowanie kapitału intelektualnego
3.3. Modele diagnozy kapitału intelektualnego
3.4. Zarządzanie kapitałem intelektualnym
Literatura
Rozdział 4. Zarządzanie wiedzą w organizacji Bogusz Mikuła
4.1. Istota zarządzania wiedzą
4.2. Funkcje, zadania, aspekty i system zarządzania wiedzą
4.3. Wybrane modele generowania wiedzy w organizacji
4.4. Charakterystyka podstawowych procesów z udziałem wiedzy
Literatura
Rozdział 5. Nowe wymagania od kultur organizacyjnych przedsiębiorstw
5.1. Kultura organizacyjna i jej wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa Renata Winkler
5.2. Komunikacja w warunkach różnorodności kulturowej Renata Winkler
5.3. Kultura organizacji inteligentnej Bogusz Mikuła
5.4. Polska kultura organizacyjna w kontekście gospodarki opartej na wiedzy Bogusz Mikuła
Literatura
Rozdział 6. Instrumenty wspomagające rozwój, transfer i wykorzystanie wiedzy
6.1. Zarządzanie wartością organizacji Marek Makowiec
6.2. Zarządzanie relacjami z klientami - CRM Piotr Turcza
6.3. KCRM i CKM Bogusz Mikuła
6.4. Zarządzanie talentami Bogusz Mikuła
6.5. Zarządzanie różnorodnością kulturową Renata Winkler
6.6. Alianse strategiczne Anna Pietruszka-Ortyl
6.7. Zarządzanie partycypacyjne Bogusz Mikuła
6.8. Obrady i ich formy Arkadiusz Potocki
6.9. Ringiseido Marek Ćwiklicki
6.10. Kaizen Bogusz Mikuła
6.11. Koła jakości Bogusz Mikuła
6.12. Burza mózgów Bogusz Mikuła
6.13. Metoda delficka Marek Makowiec
6.14. Technika otwartej przestrzeni (Open Space-Technology) Arkadiusz Potocki
6.15. Group-TeamWare Arkadiusz Potocki
6.16. Data Warehousing Marek Makowiec
6.17. Business Intelligence Marek Makowiec
6.18. Wspólnoty praktyki Daniel Gach
6.19. Benchmarking Bernard Ziębicki
6.20. Outsourcing Piotr Turcza
6.21. Coaching i mentoring Bernard Ziębicki
6.22. Ochrona prawna własności intelektualnej Marek Makowiec
Literatura
Spis tabel
Spis rysunków