Opis książki: Publikacja skierowana jest do studentów i doskonalących się menedżerów w polskich warunkach i z uwzględnieniem wieloletnich doświadczeń dydaktycznych autora. Zawartość książki ograniczono do pojęć i zagadnień podstawowych, niezbędnych w procesie uczenia się, ale zgodnych z wymaganiami programowymi dla przedmiotu Zarządzanie dla studiów licencjackich na kierunkach: zarządzanie, ekonomia, administracja, bankowość i finanse, turystyka i rekreacja, bezpieczeństwo wewnętrzne itp.
Wprowadzenie Rozdział 1. Menedżer i jego osobowość 1.1. Pojęcia zarządzania 1.2. Menedżer i jego władza 1.3. Osobowość menedżera Rozdział 2. Koncepcje zarządzania 2.1. Dawne sposoby rządzenia i kierowania 2.2. Prakseologia 2.3. Tayloryzm 2.4. Biurokracja 2.5. Behawioryzm 2.6. Podejście systemowe 2.7. Zarządzanie marketingowe Rozdział 3. Planowanie 3.1. Pojęcia planowania 3.2. Planowanie strategiczne 3.3. Planowanie taktyczne 3.4. Planowanie operacyjne Rozdział 4. Organizowanie 4.1. Pojęcia organizowania 4.2. Przesłanki strukturyzacji 4.3. Struktury organizacyjne 4.4. Organizacje i ich rodzaje 4.5. Otoczenie przedsiębiorczości Rozdział 5. Motywowanie 5.1. Motywacja i wpływ społeczny 5.2. Teorie i modele motywowania 5.3. Polityka kadrowa 5.4. Stosunek pracy 5.5. Umowy cywilno-prawne Rozdział 6. Kontrolowanie 6.1. Pojęcia i etapy kontrolowania 6.2. Rodzaje kontroli 6.3. Kontrolowanie i ocena ryzyka Spis przypadków Spis tabel Spis rysunków Bibliografia
|