Tytuł
Podstawy selekcji i treningu młodych
tenisistów
Autor
Igor Ryguła, Barbara Olsza, Wojciech Olsza
Opis
Wydawnictwo AWF Katowice
ISBN [zasłonięte]978-83841-07-5
Katowice 2007. Wyd. 1, objętość 217 str.,
oprawa miękka
Praca badawcza - głównym celem tych badań jest
wykorzystanie analizy ścieżkowej, jako narzędzia optymalnego wyboru do modelu
matematycznego zmiennych objaśniających, które wniosą największy za informacji o
poziomie sportowym tenisistów na różnych etapach szkolenia a tym samym umożliwią
sformułowanie najbardziej wiarygodnych prognoz rozwoju sportowego badanych
obiektów.
Rozwiązanie tego problemu uprości proces doboru młodzieży do
szkolenia w tenisie oraz może ułatwić diagnostykę stanu wytrenowania tenisistów
na różnych etapach procesu treningowego, jak również określić możliwości ich
rozwoju w przyszłości. Pomoże równiż zweryfikować zależności między
poszczególnymi zmiennymi modelu treningu tenisistów, decydujacych o powodzeniu w
tenisie.
1. Naukowe podstawy selekcji sportowej w tenisie
1.1. Struktura
badanych cech, problem doboru zmiennych
1.2.Kontrola
współzmienności
1.2.1. Tabele wielodzielcze jako forma
kontroli
1.2.2. Korelacja cząstkowa jako forma kontroli
1.2.3.
Regresja wielokrotna jako metoda kontroli
1.3. Analiza
wielowymiarowa
1.4. Modele przyczynowe i analiza zmiennych
2.
Ujęcie systemowe treningu sportowego
3. Czynniki warunkujące rozwój
młodych tenisistów
3.1. Wiodące cechy tenisistów
3.1.1.
Psychomotoryczne oraz somatyczne uwarunkowania osiągnięć sportowych
tenisistów
3.1.2. Rola temperamentu i cech osobowości zawodników, jako
predykatorów osiągnięć sportowych
4. Problem badawczy w świetle
piśmiennictwa
4.1. Stan badań nad uwarunkowaniami efektów sportowych
tenisistów
4.1.1. Zasób informacji jako podstawowe kryterium
prognostyczności narzędzi oceny poziomu sportowego rozwoju
4.2. Problem
badawczy
4.3.Cele pracy
4.4. Pytania badawcze
4.5. Hipotezy
badawcze
5. Materiał, metody i narzędzia badań
5.1.Materiał
badań
5.2.Metody i techniki badawcze
5.3. Opis zastosowanych
technik badawczych oraz narzędzi pomiarowych
5.4. Narzędzia analizy
statystycznej
5.4.1. Agregatowy wskaźnik rozwoju zawodniczego
6.
Wyniki badań
6.1. Analiza wyników badań
6.2. Identyfikacja
zależności między zmiennymi 16-letnich tenisistów przy zastosowaniu analizy
ścieżkowej
6.3. Zastosowanie analizy dyskryminacyjnej i drzew
klasyfikacyjnych do prognozowania poziomu rozwoju 14-letnich
tenisistów
6.4. Analiza ścieżkowa zmiennych 14-letnich
tenisistów
6.4.1. Identyfikacja warstwy wpływu bezpośredniego
6.5.
Warstwowa analiza ścieżkowa
6.6. Podsumowanie i wnioski
7.
Podstawy treningu sportowego
7.1. Struktura wieloletniego planu
szkolenia
7.1.1. Założenia metodyczne w zakresie planowania treningu
sportowego w tenisie
7.1.1.1. Etap treningu podstawowego
7.1.1.2.
Etap treningu ukierunkowanego
7.1.1.3. Etap specjalistyczny
7.2.
Priorytety treningu techniczno-taktycznego w poszczególnych etapach kariery w
tenisie
7.2.1. Makrocykle (plany roczne)
7.2.2.
Mezocykle
7.2.3. Mikrocykle
7.3. Przykładowe ramowe plany roczne w
poszczególnych kategoriach wiekowych w tenisie
7.3.1. Kategoria skrzatów
- 12 lat
7.3.2. Kategoria młodzików - 13 lat
7.3.3. Kategoria
młodzików - 14 lat
Piśmiennictwo
Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt
zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu.
Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.
NAJBARDZIEJ
POSZUKIWANE KSIĄŻKI
ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!