Antykwariat Internetowy In Nomine
25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613
telefon: 605-[zasłonięte]-305
e-mail: [zasłonięte]@innomine.pl
Wpłaty prosimy dokonywać na konto:
NET System Igor Białogoński
25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613
86 1500 [zasłonięte] 1[zasłonięte]4581406 [zasłonięte] 550700
Bank Zachodni WBK S.A. 5 O/Kielce
- List polecony ekonom.: 9,30 zł
- List polecony prioryt.: 10,20 zł
- Paczka ekonomiczna: 11,70 zł
- Paczka priorytetowa: 13,60 zł
- koperta ochronna ("bąbelkowa")
- Przez PayU
- Przelew na konto (przedpłata)
- Przed złożeniem oferty prosimy o szczegółowe zapoznanie się z:
- Regulaminem aukcji dostępnym na stronie O nas;
- pełnym opisem oferowanych przedmiotów wraz z ich rzeczywistymi zdjęciami.
- Nie wycofujemy ofert na 24 godziny przed końcem aukcji, nie kończymy aukcji przed czasem.
- Po zakończeniu aukcji prosimy o potwierdzenie zamówienia z podaniem swojego nicka, numeru aukcji, rodzaju przesyłki oraz potwierdzeniem adresu do wysyłki - koniecznie jeśli adres będzie inny niż ten z profilu użytkownika.
- Koszt przesyłki jest zawsze podawany w treści aukcji.
- Oferowane przedmioty wysyłamy najczęściej w ciągu 24 godzin (w dni robocze) od zaksięgowania pełnej należności, łącznie z kosztami wysyłki.
- Zachęcamy do zakupu kilku przedmiotów jednocześnie - koszt wysyłki jest zależny od ich łącznej wagi - szczegóły na stronie O nas.
Witamy na naszej aukcji.
Przed przystąpieniem do licytacji prosimy zapoznać się z jej zasadami na stronie O nas.
Przedmiotem aukcji jest używana książka:
Podstawy rozwoju psychicznego dzieci i młodzieży
Autorzy: Maria Przetacznikowa
Strony: 214; Format: 14,0 x 20,5 cm
Waga: 294 g.
ISBN: brak
Wydanie: I (1973); Nakład: 15257 szt.
Wydawca: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych (Warszawa)
Oprawa: twarda
Stan książki: dobry
Stan okładki: dobry, okładka lakierowana, posiada ślady zabrudzeń.
Stan kartek: lekko pożółkłe, kilka kartek posiada nieznaczne ślady plam. Na pierwszej kartce podpis poprzedniej właścicielki.
Książka wydana w serii "Biblioteka psychologiczna" - tom 1.
Przedmowa do "Biblioteki Psychologicznej"
"Biblioteka Psychologiczna" powstała z inicjatywy Państwowych Zakładów Wydawnictw Szkolnych. Zachęcone życzliwym przyjęciem publikowanych w ciągu ostatnich kilku lat książek z serii "Biblioteki Nauczyciela" przez licznych jej abonentów i innych czytelników, Wydawnictwo postanowiło podjąć nową akcję, realizującą pokrewne cele popularyzatorskie i naukowe. "Biblioteka Psychologiczna" ma bowiem także służyć praktyce pedagogicznej, stanowiąc dla nauczycieli pomoc w poznawaniu psychiki uczniów i wychowanków powierzonych ich opiece w rozmaitych placówkach oświatowych. Przewidujemy, że nowa seria okaże się ponadto użyteczna dla każdego Czytelnika zainteresowanego rozwojem psychicznym dzieci i młodzieży. Wśród jej odbiorców znajdą się zatem, jak sądzimy, zarówno młodzi adepci psychologii i pedagogiki - studenci wyższych uczelni i innych zakładów kształcenia nauczycieli, jak też rodzice, którzy pragną zdobyć lub poszerzyć wiedzę o rozwoju swego dziecka. (...)
Aby dostarczyć Czytelnikom nieco szerszych informacji o zawartości "Biblioteki Psychologicznej", zasygnalizujemy treść poszczególnych tomów serii.
Tom I, będący wprowadzeniem do charakterystyki rozmaitych dziedzin rozwoju, nosi tytuł: Podstawy rozwoju psychicznego dzieci i młodzieży. Został on opracowany przez redaktora naukowego serii, Marię Przetacznikową. Zadaniem tomu jest przegląd tych problemów teoretycznych, jakie stanowią istotę współczesnych koncepcji rozwojowych. W szczególności zwrócono w nim uwagę na marksistowską teorię rozwoju psychiki człowieka. Wyjaśniono główne pojęcia psychologii rozwojowej, takie jak rozwój, wzrost, dojrzewanie, uczenie się, oraz przedstawiono niektóre propozycje podziału okresów dzieciństwa i młodości na stadia. Analiza warunków biospołecznych, w jakich rozwój przebiega, oraz czynników, które go w sposób konieczny determinują: aktywności jednostki i "wychowania rozwijającego" zamykają tom I serii. (...)"
Spis treści
♦ Przedmowa do "Biblioteki Psychologicznej"
♦ Przedmiot i zadania psychologii rozwojowej dzieci i młodzieży
- Miejsce psychologii rozwojowej dzieci i młodzieży w systemie nauk psychologicznych
- Główne zadania psychologii rozwojowej dzieci i młodzieży
♦ Pojęcie rozwoju psychicznego
- Podstawowe cechy rozwoju psychicznego
- Rodzaje zmian rozwojowych a modele rozwoju psychicznego
♦ Rozwój a dojrzewanie
- Wyjaśnienia terminologiczne
- Dojrzewanie a uczenie się
- Problem okresów krytycznych w ontogenezie
♦ Rola wczesnego doświadczenia w rozwoju
- Geneza problemu. Pojęcie doświadczenia
- Badania nad skutkami deprywacji sensorycznej u zwierząt
- Zjawisko imprinting
- Okres socjalizacji i skutki izolacji społecznej u zwierząt
- Rola wczesnych doświadczeń emocjonalnych i społecznych w rozwoju człowieka
♦ Stadia rozwoju psychicznego
- Przesłanki podziału życia ludzkiego na stadia
- Właściwości wieku a cechy indywidualne
- Wybrane koncepcje stadialnoścł rozwoju psychicznego
♦ Czynniki rozwoju psychicznego dzieci i młodzieży
- Uwagi wstępne
- Dawniejsze i współczesne poglądy na czynniki rozwojowe
- Genetyczne i ekologiczne uwarunkowania rozwoju psychicznego
♦ Niektóre wyznaczniki i mechanizmy psychicznego rozwoju dziecka
- Wyjaśnienia terminologiczne
- Aktywność dziecka jako wyznacznik jego rozwoju psychicznego
- Dynamika aktywności ludzkiej
- Rozwój jako proces samoorganizacji
- Rozwój a wychowanie
♦ Bibliografia
♦ Źródła rycin
♦ Skorowidz nazwisk
Zapraszamy do udziału w licytacji!
Zdjęcia:
|
Antykwariat Internetowy In Nomine jest prowadzony przez firmę NET System Igor Białogoński
25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613, NIP: 657 [zasłonięte]115-24, REGON: 260 [zasłonięte]547
Kontakt - tel. 605 [zasłonięte] 305, e-mail: [zasłonięte]@innomine.pl
|