Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Podstawy psychologii pedagogiki i zasady dydaktyki

02-06-2012, 17:55
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 8 zł     
Użytkownik innomine51
numer aukcji: 2330004730
Miejscowość Kielce
Wyświetleń: 8   
Koniec: 17-05-2012 14:56:40

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1987
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Antykwariat Internetowy In Nomine - książki, albumy, atlasy, encyklopedie
Antykwariat Internetowy In Nomine
25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613

telefon: 605-[zasłonięte]-305
e-mail: [zasłonięte]@innomine.pl
Wpłaty prosimy dokonywać na konto:

NET System Igor Białogoński
25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613

86 1500 [zasłonięte] 1[zasłonięte]4581406 [zasłonięte] 550700
Kredyt Bank S.A. Oddział w Kielcach
  • List polecony ekonom.: 5,50 zł
  • List polecony prioryt.: 6,70 zł
  • Paczka ekonomiczna: 12,00 zł
  • Paczka priorytetowa: 14,00 zł

Koszt wysyłki obejmuje: koszt opłat pocztowych, koszt opakowania oraz podatek VAT.
  • koperta ochronna ("bąbelkowa")
  • Przez PayU
  • Przelew na konto (przedpłata)
  • Przed złożeniem oferty prosimy o szczegółowe zapoznanie się z:
    - Regulaminem aukcji dostępnym na stronie O nas;
    - pełnym opisem oferowanych książek wraz z ich rzeczywistymi zdjęciami.

  • Nie wycofujemy ofert na 24 godziny przed końcem aukcji, nie kończymy aukcji przed czasem.

  • Po zakończeniu aukcji prosimy o potwierdzenie zamówienia z podaniem swojego nicka, numeru aukcji, rodzaju przesyłki oraz potwierdzeniem adresu do wysyłki - koniecznie jeśli adres będzie inny niż ten z profilu użytkownika.

  • Koszt przesyłki (obejmujący również koszt opakowania i podatek VAT) jest zawsze podawany w treści aukcji.

  • Oferowane książki wysyłamy najczęściej w ciągu 24 godzin (w dni robocze) od zaksięgowania pełnej należności, łącznie z kosztami wysyłki.

  • Zachęcamy do zakupu kilku książek jednocześnie - koszt wysyłki jest zależny od ich łącznej wagi - szczegóły na stronie O nas.
Wysyłka w ciągu 24h od otrzymania wpłaty

Satysfakcja gwarantowana - 100%
k00206
Witamy na naszej aukcji.

Przed przystąpieniem do licytacji prosimy zapoznać się z jej zasadami na stronie O nas.

Przedmiotem aukcji jest używana książka:

Podstawy psychologii, pedagogiki i zasady dydaktyki dla słuchaczy kursów mistrzowskich

Autorzy: Kazimierz Czarnecki, Erwin Gondzik, Stanisław Karaś
Strony: 232; Format: 14,5 x 20,5 cm
Waga: 252 g.
ISBN: brak
Wydanie: II (1987); Nakład: 30650 szt.
Wydawca: Wydawnictwo Spółdzielcze CZS (Warszawa)
Oprawa: miękka
Stan książki: dobry

Stan okładki: dobry, okładka lekko pożółkła, posiada niewielkie ślady przetarć i zagięć w okolicy krawędzi grzbietu, grzbiet pożółkły.

Stan kartek: czyste, lekko pożółkłe.

Książka wydana na zlecenie Związku Zakładów Doskonalenia Zawodowego - nr P-54.

OD WYDAWCY

Podręcznik ten został napisany z myślą o osobach ubiegających się o tytuł mistrza w przemyśle bądź w rzemiośle. Treści podręcznika są zasadniczo zgodne z:
- programem nauczania "M" i "Mp-43" - Program kursu dla osób ubiegających się o tytuł mistrza w przemyśle bądź w rzemiośle, wydanym przez Zarząd Główny Związku Zakładów Doskonalenia Zawodowego w roku 1983,
- zakresem wymagań egzaminacyjnych z Podstaw psychologii i zasad dydaktyki dla osób ubiegających się o tytuł mistrza w określonym zawodzie, opublikowanych w Dzienniku Urzędowym Ministerstwa Oświaty i Wychowania z 1982 r., nr 9, poz. 84.
Z podręcznika mogą także korzystać wykładowcy (nauczyciele) przedmiotu "Podstawy psychologii i zasady dydaktyki" na kursach mistrzowskich oraz słuchacze różnego rodzaju kursów pedagogicznych dla wykładowców kształcenia kursowego i instruktorów praktycznego nauczania zawodu.
Zgodnie z układem treści programu nauczania ZG Związku ZDZ "M" i "Mp-43" podręcznik niniejszy składa się z czterech części.
Część I to Podstawy psychologii, której autorem jest doc. dr Kazimierz Czarnecki, pracownik naukowy Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Część II to Podstawy pedagogiki ogólnej i pedagogiki pracy, której autorem jest dr Erwin Gondzik, pracownik naukowy Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Część III to Podstawowe zagadnienia dydaktyki kształcenia i doskonalenia zawodowego.
Część IV to Samokształcenie mistrza. Autorem części III i IV jest dr Stanisław Karaś, pracownik ZG Związku ZDZ.
Opiniodawcami podręcznika byli: doc. dr Henryk Gąsior - pracownik naukowy Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz dr Jan Frątczak - pracownik naukowy z Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy.
Podręcznik ten został opracowany i wydany na zlecenie Zarządu Głównego Związku ZDZ, który od ponad 30 lat wydaje materiały szkoleniowe dla słuchaczy kursów i kadry nauczającej. Największą troską ZG Związku ZDZ i zakładów doskonalenia zawodowego jest wysoka jakość opracowań tego rodzaju. (...)"

SPIS TREŚCI

♦ Od Wydawcy

CZĘŚĆ I: KAZIMIERZ CZARNECKI - PODSTAWY PSYCHOLOGII

Rozdział I: Podstawowe pojęcia psychologii
1. Psychologia jako nauka
2. Psychika i życie psychiczne człowieka
3. Regulacja i samoregulacja
4. Działanie i działalność
5. Obserwacja i samoobserwacja
6. Rozwój i samorozwój
7. Sytuacja, środowisko i czynności człowieka
8. Osobowość człowieka
♦ Powtórzenie materiału

Rozdział II: Procesy poznawcze człowieka
1. Fizjologiczne podstawy orientacji człowieka
2. Wrażenia, spostrzeżenia i spostrzegawczość
3. Uwaga, jej rodzaje i właściwości (cechy)
4. Pamięć, jej rodzaje i właściwości
5. Myślenie, jego rodzaje, operacje i właściwości
6. Mowa, jej rodzaje, cechy i rola w życiu społecznym
7. Wyobraźnia, wyobrażenia, fantazja i fantastyka
8. Przekonania i światopogląd
9. Inteligencja, jej poziomy, pomiar i znaczenie w życiu
10. Świadomość indywidualna i społeczna człowieka
♦ Powtórzenie materiału

Rozdział III: Właściwości psychiczne człowieka
1. Potrzeby ludzkie, ich rodzaje i charakterystyka
2. Motywacja i motywy działania ludzi
3. Uczucia i ich rola w życiu człowieka
4. Typ układu nerwowego i temperament
5. Zdolności, uzdolnienia, talent i genialność
6. Zainteresowania, zamiłowania, upodobania
7. Postawy i nastawienia
8. Obraz świata
9. Obraz samego siebie
10. Samokrytyka i samoocena
♦ Powtórzenie materiału

Rozdział IV: Uczenie się
1. Istota uczenia się
2. Uczenie się jako proces i uczenie się jako wynik
3. Rodzaje i formy uczenia się
4. Motywacja i motywy uczenia się młodzieży i dorosłych
5. Trudności w uczeniu się młodzieży i dorosłych
6. Warunki skutecznego uczenia się młodzieży i dorosłych
7. Uczenie się teorii zawodu
8. Uczenie się praktyki zawodowej
9. Uczenie się życia społecznego
10. Szczególne osobliwości uczenia się
♦ Powtórzenie materiału

Rozdział V: Życie ludzkie jako wynik rozwoju, dorastania i dojrzałości społecznej
1. Okresy i właściwości rozwoju zawodowego człowieka
2. Czynniki i wyznaczniki rozwoju zawodowego człowieka
3. Wyniki rozwoju zawodowego człowieka
4. Metody poznawania wyników rozwoju zawodowego
♦ Powtórzenie materiału

Rozdział VI: Psychologiczne podstawy kierowania zespołami ludzkimi
1. Pojęcie kierowania
2. Osobowość kierownika i zdolności kierowania
3. Zespół kierowany przez kierownika
4. Warunki pracy kierowanego zespołu
5. Zadania wykonywane przez zespół pracowniczy
6. Technika rozwijania kwalifikacji kierowniczych
♦ Powtórzenie materiału

Rozdział VII: Psychologiczne problemy podejmowania decyzji
1. Podejmowanie i istota decyzji
2. Wartościowanie wyników
3. Proces przewidywania i strategia wyboru działania
4. Grupa społeczna w sterowaniu procesem decyzyjnym
♦ Powtórzenie materiału
♦ Bibliografia

CZĘŚĆ II: ERWIN GONDZIK - PODSTAWY PEDAGOGIKI OGÓLNEJ I PEDAGOGIKI PRACY

Rozdział I: Elementy pedagogiki ogólnej
1. Przedmiot, zadania i podstawowe pojęcia
2. Istota, cele i zadania wychowania socjalistycznego
3. Pojęcie, proces i funkcje naukowego poglądu na świat
4. Zakład pracy jako środowisko wychowawcze
♦ Powtórzenie materiału

Rozdział II: Wybrane zagadnienia z pedagogiki pracy
1. Przedmiot i zadania pedagogiki pracy
2. Praca człowieka
3. Praca jako wartość
4. Racjonalizacja i doskonalenie zadań zawodowych
♦ Powtórzenie materiału

Rozdział III: Zagadnienia doboru zawodowego
1. Zagadnienia i etapy doboru zawodowego
2. Badania przydatności zawodowej pracującego
3. Możliwości kształcenia i doskonalenia zawodowego pracowników
4. Strategia osiągania sukcesów w pracy zawodowej
♦ Powtórzenie materiału

Rozdział IV: Mistrz jako wychowawca w zakładzie pracy
1. Obowiązki i uprawnienia mistrza w zakładzie pracy
2. Autorytet mistrza i jego kształtowanie
♦ Powtórzenie materiału
♦ Bibliografia

CZĘŚĆ III: STANISŁAW KARAŚ - PODSTAWOWE ZAGADNIENIA DYDAKTYKI KSZTAŁCENIA I DOSKONALENIA ZAWODOWEGO

Rozdział I: Formy i metody kształcenia i doskonalenia zawodowego
1. Formy kształcenia i doskonalenia zawodowego
2. Metody kształcenia i doskonalenia
3. Przesłanki doboru metod nauczania
♦ Powtórzenie materiału

Rozdział II: Zasady kształcenia (dydaktyczne)
1. Zasada poglądowości
2. Zasada przystępności
3. Zasada świadomego i aktywnego udziału szkolonych w procesie nauczania - uczenia się
4. Zasada systematyczności
5. Zasada trwałości wiedzy i umiejętność
6. Zasada operatywności wiedzy i umiejętności
7. Zasada wiązania teorii z praktyką
8. Zasada przygotowania uczniów do samokształcenia
♦ Powtórzenie materiału

Rozdział III: Środki dydaktyczne w procesie kształcenia i doskonalenia zawodowego
1. Pojęcie, podział i funkcje środków dydaktycznych
2. Omówienie wybranych środków dydaktycznych
♦ Powtórzenie materiału

Rozdział IV: Kontrola i ocena w kształceniu i doskonaleniu zawodowym
1. Zadania kontroli
2. Formy i metody kontroli
3. Ocena w kształceniu zawodowym
♦ Powtórzenie materiału

CZĘŚĆ IV: STANISŁAW KARAŚ - SAMOKSZTAŁCENIE MISTRZA

Rozdział I: Istota i znaczenie samokształcenia
♦ Powtórzenie materiału

Rozdział II: Warsztat samokształceniowy mistrza
1. Organizacja i funkcjonalność
♦ Powtórzenie materiału

Rozdział III: Szczególna rola pamięci i uwagi w samokształceniu
1. Pamięć i jej ogniwa
2. Zapamiętywanie
3. Przechowywanie pamięciowe - niektóre przyczyny zapominania
4. Jak utrwalić zapamiętany materiał
5. Przypominanie
6. Koncentracja uwagi
♦ Powtórzenie materiału

Rozdział IV: Źródła samokształcenia
1. Ogólna charakterystyka źródeł samokształcenia
2. Podręcznik głównym źródłem wiedzy w samokształceniu mistrza
3. Korzystanie z czasopism w samokształceniu
4. Wykład w pracy samokształceniowej mistrza
♦ Powtórzenie materiału

Rozdział V: Trudności i błędy w samokształceniu

Rozdział VI: Przygotowanie się do egzaminu i jego zdawanie

Rozdział VII: Elementy higieny samokształcenia
♦ Powtórzenie materiału
♦ Bibliografia

Zapraszamy do udziału w licytacji!

Zdjęcia:











Antykwariat Internetowy In Nomine jest prowadzony przez firmę NET System Igor Białogoński

25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613, NIP: 657[zasłonięte]115-24, REGON: 260[zasłonięte]547

Kontakt - tel. 605 [zasłonięte] 305, e-mail: [zasłonięte]@innomine.pl