Książka "Podstawy ochrony prawnej konsumenta - przepisy i przykłady" to najnowsze kompendium prawnej ochrony konsumenta. Autor czytelnie i przystępnie łączy trudne w interpretacji wymagania prawne z praktycznymi przykładami ich zastosowania.W pierwszej części książki można znaleźć informacje o:- podstawowych definicjach i przepisach prawnych związanych z ochroną konsumentów i konkurencji,- bezpieczeństwie produktów (ogólnym bezpieczeństwie produktów, oznakowaniu CE i bezpieczeństwie żywności),- ochronie konkurencji i konsumentów (m.in.: praktykach naruszających zbiorowe interesy konsumentów, organizację ochrony konkurencji i konsumentów oraz upadłości konsumenckiej),- sprzedaży i reklamacji towarów (sprzedaży między przedsiębiorcą a konsumentem, sprzedaży w innych relacjach i bezpieczeństwie danych osobowych),- świadczeniu niektórych usług (usług w zakresie handlu elektronicznego, usług finansowych i usług turystycznych).W drugiej części książki znajduje się 50 przykładów praktycznych, opatrzonych komentarzem i podstawą prawną, które mogą być bardzo przydatne na co dzień każdemu konsumentowi, m.in. o tym:- jak przedsiębiorcy starają się wprowadzać konsumenta w błąd w reklamie i w sklepie,- jakie prawa ma konsument przy zakupie towaru poza siedzibą firmy i na odległość (zamówienie przez telefon, faks, list czy internet),- czy i kiedy konsument może oddać (zwrócić) zakupiony towar,- jak manipuluje się popularnym znakiem bezpieczeństwa CE,- jakie prawa ma konsument przy reklamowaniu towaru w zakresie niezgodności towaru z umową, gwarancji i rękojmi,- jakie trudności może napotkać konsument korzystając z niektórych usług finansowych.Publikacja zawiera także dane teleadresowe wybranych instytucji zajmujących się ochroną konsumenta.