Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Podstawy neurologopedii Podręcznik akademicki

02-06-2012, 17:15
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 95 zł     
Użytkownik kasia_kwiat
numer aukcji: 2283360061
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 37   
Koniec: 16-05-2012 23:10:37

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Gałkowski Tadeusz


Szeląg Elżbieta


Jastrzębowska Grażyna


Podstawy neurologopedii Podręcznik akademicki


Stron: 1062


Wymiary: B5


Pierwsze kompleksowe kompendium wiedzy z zakresu neuronauk: neurobiologii, neurolingwistyki, neuropsychologii, które umożliwiły powstanie i rozwój nowej specjalności logopedycznej – neurologopedii. Neurologopedia to dyscyplina silnie koncentrująca się na powiązaniu informacji uzyskanych na podstawie kompleksowych badań w obszarze wymienionych dyscyplin naukowych. W książce Podstawy neurologopedii zaprezentowano najnowsze osiągnięcia w wymienionych dziedzinach i wskazano sposoby ich wykorzystania na gruncie logopedii (zarówno w praktyce, jak i dla celów badań naukowych). Podręcznik Podstawy neurologopedii został napisany przez reprezentantów różnych dyscyplin naukowych, uznane autorytety w swoich dziedzinach. Jest adresowany do neurologopedów i surdologopedów, a także do studentów logopedii, psychologii, pedagogiki, polonistyki oraz do lekarzy specjalizujących się w takich dziedzinach, jak neurologia, audiologia, foniatria i pediatria.


Przedmowa

1. MOWA I JEJ MECHANIZMY

1.1. Mowa a język. Podstawy językowe neurologopedii

1.2. Rola mózgu w procesach nadawania i odbioru mowy

1.3. Czynności narządów mowy:: oddychanie, fonacja, artykulacja

1.4. Budowa i działanie narządu słuchu

1.5. Prawidłowy rozwój mowy dziecka

2. OGÓLNE ZASADY DIAGNOZY I TERAPII LOGOPEDYCZNEJ

2.1. Diagnoza logopedyczna

2.2. Ćwiczenia wstępne w terapii logopedycznej

2.3. Gabinet logopedyczny - warsztat pracy terapeuty

3. ZABURZENIA KOMUNIKACJI JĘZYKOWEJ U DZIECI I U OSÓB DOROSŁYCH — METODY BADANIA I ROZWIJANIA SPRAWNOŚCI JĘZYKOWEJ

3.1. Zaburzenia rozwoju mowy i języka - terminologia i kategoryzacje stosowane w krajach zachodnich

3.2. Opóźnienie rozwoju mowy

3.3. Diagnoza i terapia rozwojowych zaburzeń mowy

3.4. Zaburzenia artykulacji

3.5. Wybrane zagadnienia z patologii głosu

3.6. Usprawnianie mowy dzieci z rozszczepem podniebienia

3.7. Głos i mowa po operacji całkowitego usunięcia krtani

3.8. Mowa osób upośledzonych umysłowo i jej zaburzenia

3.9. Komunikacja językowa osób z uszkodzonym narządem słuchu

3.10. Jąkanie

3.11. Zdolności porozumiewania się w autyzmie i ich wspomaganie

3.12. Neuropsychologiczna diagnostyka afazji

3.13. Kierunki współczesnej terapii chorych z afazją

3.14. Zaburzenia mowy o typie dysartrii

3.15. Podstawy neurolingwistyki dla neurologopedów

4. SPECYFICZNE TRUDNOŚCI W CZYTANIU I PISANIU A FUNKCJE ROZWOJOWE

4.1. Diagnoza dysleksji rozwojowej

4.2. Czytanie i pisanie jako formy komunikacji językowej

5. LOGOPEDIA W DOBIE INTERNETU I TECHNIK BADAWCZYCH XXI WIEKU

5.1. Wykorzystanie programów komputerowych w profilaktyce, diagnozie i terapii logopedycznej

5.2. Nowe tendencje w terapii logopedycznej w świetle badań nad mózgiem