Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Podstawy neurologopedii

24-01-2012, 5:42
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: 85 zł      Aktualna cena: 85 zł     
Użytkownik medisquad_lublin
numer aukcji: 2033279630
Miejscowość Lublin
Kupiono sztuk: 1    Licytowało: 1    Wyświetleń: 24   
Koniec: 16-01-2012 17:44:00

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2005
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Płatność

Wpłata na konto bankowe (przelew przedpłata)

Bank Ochrony Środowiska
841[zasłonięte]114421[zasłonięte]40704[zasłonięte]002

W tytule przelewu należy wpisać numer aukcji oraz nick

Gotówka przy odbiorze osobistym

Wysyłka

Wysyłka w ciągu 48 godzin po zaksięgowaniu wpłaty na koncie bankowym

Odbiór osobisty

ul. Lubartowska 56 w Lublinie

Kontakt z nami

ul. Lubartowska 56
20-094 Lublin
tel./fax: 81 [zasłonięte] 32
tel. kom.: 603 [zasłonięte] 381
pon.-pt.: 8.00-19.00
soboty: 10.00-15.00

Podstawy neurologopedii. podręcznik akademicki

Autor: (red.) Gałkowski T., Szeląg E., Jastrzębowska G.

 

Wydawca/Producent: Uniwersytet Opolski

Wydanie, Rok wyd.: I, 2005

Ilość stron: 1062

Format: 17,0 x 24,0 cm

Oprawa: twarda

ISBN: 837[zasłonięte]1512

 

Opis:

Książka jest klasycznym podręcznikiem akademickim. Załączone na końcu każdego rozdziału lektury zalecane i pytania sprawdzające mają pomóc w realizacji celów dydaktycznych. Szybko rozwijające się dyscypliny wchodzące w skład szeroko ujmowanej neuronauki zmuszają logopedów, i to zarówno teoretyków, jak i praktyków, do uzupełniania swojej wiedzy. Wyłania się stąd konieczność sięgania do najnowszej literatury. Autorzy opracowania zdają sobie sprawę, że nie zdołali zaprezentować w pełni nawet najważniejszych osiągnięć w tym obszarze i że znaczna część wartościowych prac jest publikowana w języku angielskim, a zatem nie dla wszystkich dostępna. W poszerzonej bibliografii zawarto więc szczegółowe informacje o pracach, do których warto dotrzeć.
Podręcznik jest adresowany do neurologopedów i surdologopedów. Obecnie zespół powołany przez Ministerstwo Zdrowia (kierowany przez prof. Andrzeja Obrębowskiego, jednego ze współautorów opracowania, krajowego konsultanta do spraw foniatrii i audiologii) opracowuje zasady kształcenia specjalistycznego w dziedzinie neurologopedii. Podręcznik Podstawy neurologopedii może służyć szkoleniu w ramach tej nowej specjalizacji, a także przygotowaniu do zawodu słuchaczom studiów magisterskich na wydziałach psychologii, pedagogiki, polonistyki i rozwijaniu zainteresowań lekarzy specjalizujących się w takich dziedzinach, jak neurologia, audiologia, foniatria i pediatria oraz słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu logopedii ogólnej, terapii pedagogicznej i emisji głosu.

Spis treści:

Przedmowa
1. MOWA I JEJ MECHANIZMY
      1.1. Mowa a język. Podstawy językowe neurologopedii
      1.2. Rola mózgu w procesach nadawania i odbioru mowy
      1.3. Czynności narządów mowy: oddychanie, fonacja, artykulacja
      1.4. Budowa i działanie narządu słuchu
      1.5. Prawidłowy rozwój mowy dziecka

2. OGÓLNE ZASADY DIAGNOZY I TERAPII LOGOPEDYCZNEJ
      2.1. Diagnoza logopedyczna
      2.2. Ćwiczenia wstępne w terapii logopedycznej
      2.3. Gabinet logopedyczny - warsztat pracy terapeuty

3. ZABURZENIA KOMUNIKACJI JĘZYKOWEJ U DZIECI I U OSÓB DOROSŁYCH — METODY BADANIA I ROZWIJANIA SPRAWNOŚCI JĘZYKOWEJ
      3.1. Zaburzenia rozwoju mowy i języka - terminologia i kategoryzacje stosowane w krajach zachodnich
      3.2. Opóźnienie rozwoju mowy
      3.3. Diagnoza i terapia rozwojowych zaburzeń mowy
      3.4. Zaburzenia artykulacji
      3.5. Wybrane zagadnienia z patologii głosu
      3.6. Usprawnianie mowy dzieci z rozszczepem podniebienia
      3.7. Głos i mowa po operacji całkowitego usunięcia krtani
      3.8. Mowa osób upośledzonych umysłowo i jej zaburzenia
      3.9. Komunikacja językowa osób z uszkodzonym narządem słuchu
      3.10. Jąkanie
      3.11. Zdolności porozumiewania się w autyzmie i ich wspomaganie
      3.12. Neuropsychologiczna diagnostyka afazji
      3.13. Kierunki współczesnej terapii chorych z afazją
      3.14. Zaburzenia mowy o typie dysartrii
      3.15. Podstawy neurolingwistyki dla neurologopedów

4. SPECYFICZNE TRUDNOŚCI W CZYTANIU I PISANIU A FUNKCJE ROZWOJOWE
      4.1. Diagnoza dysleksji rozwojowej
      4.2. Czytanie i pisanie jako formy komunikacji językowej

5. LOGOPEDIA W DOBIE INTERNETU I TECHNIK BADAWCZYCH XXI WIEKU
      5.1. Wykorzystanie programów komputerowych w profilaktyce, diagnozie i terapii logopedycznej
      5.2. Nowe tendencje w terapii logopedycznej w świetle badań nad mózgiem