O firmie Sprzedażą książek zajmujemy się już od wielu lat. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom klientów, rozpoczynamy sprzedaż w serwisie aukcyjnym Allegro! Nasza księgarnia proponuje Państwu książki techniczne z każdej branży oraz nowości wydawnicze z każdej dziedziny w dobrych cenach!! Do każdej książki wystawiamy paragon, a na życzenie faktury VAT. Podstawą reklamacji jest paragon lub faktura zakupu.
Płatności Przyjmujemy wpłaty tylko przelewem na konto
Przesyłka Realizujemy przesyłki w dniu zaksięgowania wpłaty na naszym koncie. Wysyłamy za granicę.
Kontakt
Napisz do nas email
Skype
Gadu-Gadu
|
Podstawy nauki o żywieniu człowieka. Przewodnik do ćwiczeń
Roszkowski Wojciech (red.) SGGW 258 s., 2008 ISBN 83-7244-676-8 B-5
Podstawy nauki o żywieniu człowieka Przewodnik do ćwiczeń SPIS TREŚCI Przedmowa ... 5 1. WYBRANE ZAGADNIENIA FIZJOLOGII ŻYWIENIA ... 7 Ćwiczenie 1.1. Oznaczanie aktywności amylazy ślinowej (B. Pietruszka) ... 8 Ćwiczenie 1.2. Działanie enzymów przewodu pokarmowego (B. Pietruszka) ... 13 Ćwiczenie 1.3. Określanie podstawowej i całkowitej przemiany materii (E. Gulińska) ... 24 Ćwiczenie 1.4. Wykorzystanie składników odżywczych z pożywienia (A. Brzozowska, M. Jeruszka-Bielak) ... 33 Ćwiczenie 1.5. Gospodarka wodno-elektrolitowa oraz równowaga kwasowo-zasadowa (E. Wierzbicka) ... 41 Ćwiczenie 1.6. Normy żywieniowe (W. Roszkowski) ... 53 2. OCENA WARTOŚCI ODŻYWCZEJ PRODUKTÓW SPOŻYWCZYCH ... 60 Ćwiczenie 2.1. Tabele składu produktów spożywczych jako źródło informacji o ich wartości odżywczej (W. Roszkowski) ... 62 Ćwiczenie 2.2. Charakterystyka wartości odżywczej grup produktów spożywczych (E. Gulińska) ... 66 Ćwiczenie 2.3. Wartość energetyczna pożywienia oraz metody jej określania (E. Wierzbicka) ... 72 Ćwiczenie 2.4. Ocena i rola produktów spożywczych ze względu na zawartość błonnika pokarmowego (A. Kołlajtis-Dołowy) ... 81 Ćwiczenie 2.5. Określanie zawartości tłuszczu, kwasów tłuszczowych i cholesterolu w wybranych produktach spożywczych i całodziennej racji pokarmowej oraz oznaczanie NNKT w wybranych tłuszczach (B. Pietruszka) ... 89 Ćwiczenie 2.6. Wartość biologiczna białka z uwzględnieniem efektu uzupełniania się aminokwasów (D. Czerwińska) ... 95 Ćwiczenie 2.7. Ocena biodostępności żelaza i cynku z racji pokarmowej (K. Kozłowska) ... 101 Ćwiczenie 2.8. Wpływ procesów technologicznych na wartość odżywczą białka (na podstawie oznaczania ilości dostępnych aminokwasów) (D. Czerwińska) ... 110 Ćwiczenie 2.9. Zmiany wartości odżywczej produktów spożywczych pod wpływem wybranych procesów technologicznych – produkcja serów twarogowych i podpuszczkowych (A. Brzozowska, M. Jeruszka-Bielak) ... 118 Ćwiczenie 2.10. Wpływ wybranych procesów technologicznych na wartość odżywczą produktów spożywczych - produkcja mąk pszennych i żytnich (M. Jeruszka-Bielak, A. Brzozowska) ... 124 Ćwiczenie 2.11. Wzbogacanie produktów spożywczych (A. Brzozowska, M. Jeruszka-Bielak) ... 129 Ćwiczenie 2.12. Informacja o wartości odżywczej produktów spożywczych umieszczana na etykietach ich opakowań (A Kołłajtis-Dołowy) ... 133 3. OCENA SPOSOBU ŻYWIENIA I STANU ODŻYWIENIA ... 140 Ćwiczenie 3.1. Ocena sposobu żywienia (W. Roszkowski) ... 141 Ćwiczenie 3.2. Główne źródła energii i składników odżywczych w średniej dziennej racji pokarmowej (według wyników badań budżetów gospodarstw domowych) (E. Wierzbicka) ... 149 Ćwiczenie 3.3. Określanie zawartości fluoru w całodziennych racjach pokarmowych (D. Czerwińska) ... 156 Ćwiczenie 3.4. Badania antropometryczne i lekarskie stanu odżywienia (A. Kołłajtis-Dołowy) ... 163 Ćwiczenie 3.5. Ocena wysycenia organizmu wapniem i żelazem (AT. Kozłowska) ... 180 Ćwiczenie 3.6. Ocena wysycenia organizmu witaminą C i PP (K. Kozłowska) ... 188 Ćwiczenie 3.7. Określenie aktywności witaminy D oraz jej zawartości w posiłkach dla dzieci w wieku przedszkolnym (E. Wierzbicka) ... 199 Ćwiczenie 3.8. Wybrane problemy zdrowotne związane z nieprawidłowym żywieniem w Polsce (W. Roszkowski) ... 210 Ćwiczenie 3.9. Zasady układania jadłospisów (E. Gulińska) ... 214 Ćwiczenie 3.10. Układanie jadłospisów o zróżnicowanym koszcie (D. Czerwińska) ... 221 Ćwiczenie 3.11. Układanie jadłospisów dla osób o zwiększonej aktywności fizycznej (D. Czerwińska) ... 226 Ćwiczenie 3.12. Wartość odżywcza diet alternatywnych (A. Kołłajtis-Dołowy) ... 232 Ćwiczenie 3.13. Wegetarianizm jako sposób żywienia (K. Kozłowska) ... 238 Ćwiczenie 3.14. Suplementacja racji pokarmowej składnikami odżywczymi (B. Pietruszka) ... 245 Ćwiczenie 3.15. Metody i formy upowszechniania wiedzy o prawidłowym żywieniu (A. Kołłajtis-Dołowy) ... 254
|