Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Podstawy komunikacji społecznej w edukacji - Nowa

28-02-2012, 14:04
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 27.60 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029713906
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 09:58:40

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2001
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Email: [zasłonięte]@arik.pl
kom: 0510 [zasłonięte] 753










Stron: 158
Format: 20.0x23.0cm
Rok wydania: 2001
Oprawa: Miękka

Podstawy komunikacji społecznej w edukacji

Sztejnberg Aleksander

          

Książka ta ma charakter interdyscyplinarny - przeznaczona jest dla osób interesujących się zagadnieniami komunikacji społecznej, dla nauczycieli różnych typów szkół zreformowanego systemu edukacji, a także dla studentów i wykładowców akademickich. Autor zwięźle i przejrzyście omówił w niej istotę komunikacji społecznej, scharakteryzował różne jej modele, przedstawił metodę programowania neurolingwistycznego (NLP), różne style komunikacyjne nauczycieli, komunikację werbalną i niewerbalną w klasie szkolnej itp..

Spis treści:

Wstęp 11

Rozdział 1.

- Komunikacja społeczna jako przedmiot interdyscyplinarny 13

- Ewolucja środków technologii informacyjnej – nośników komunikacji społecznej 18

- Charakterystyka aksjomatów w komunikacji społecznej 21

- Pierwszy aksjomat komunikacji społecznej 21

- Drugi aksjomat komunikacji społecznej 22

- Trzeci aksjomat komunikacji społecznej 23

- Czwarty aksjomat komunikacji społecznej 24

- Piąty aksjomat komunikacji społecznej 24

- Werbalna i niewerbalna komunikacja interpersonalna 25

- Językowe formy działalności komunikacyjnej 36


Rozdział 2.

- Charakterystyka wybranych modeli komunikacji 41

- Różnice w oznaczaniu kluczowych pozycji w wybranych modelach komunikacji 41

- Model komunikacji Shannona (1948) – pierwszy transmisyjny system komunikacyjny 43

- Model komunikacji Laswella (1948) 47

- Modele komunikacji Schremma (1954) 48

- Model liniowy Schramma 48

- Model pola doświadczeń Schramma 49

- Model kołowy Osgooda-śchramma 50

- Model komunikacji SMCR Berlo (1960) 52

- Model komunikacji Jakobsona (1960) 55

- Model komunikacji Levý'ego (1963) 58

- Model komunikacji międzykulturowej Gudykunsta i Kima (1984) 59

- Modele komunikacji Bowmana (1999) 60

- Transmisyjny model komunikacji Bowmana 60

- Systemowo-procesowy model komunikacji Browmana 61


Rozdział 3.

- Metoda programowania neurolingwistycznego – NLP 61

- Ogólna charakterystyka metody NLP 63

- Wybrane założenia programowania neurolingwistycznego 64

- Nie można się nie komunikować 64

- Mapa nie jest terytorium 64

- Znaczeniem komunikacji jest odpowiedź, jaką otrzymujesz 66

- Preferencje sensoryczne ludzi a efektywna komunikacja interpersonalna 67

- Techniki rozpoznawania preferencji sensorycznych 69

- Kwestionariusz VARK i jego zastosowanie do rozpoznawania preferencji sensorycznych 76

- Programowanie neurolingwistyczne a efektywna komunikacja edukacyjna 80

- Jakość nauczania i jej związek z aktywnością uczniów w procesie edukacyjnym 80

- NLP w edukacji 81

- Indywidualizacja kształcenia w myśli pedagogicznej 85


Rozdział 4.

- Komunikacja w klasie szkolnej 89

- Kompetencje komunikacyjne nauczyciela 89

- Komunikacja w organizacji i w klasie szkolnej 91

- Klimat społeczny klasy 98

- Wpływ zachowań niewerbalnych na relacje nauczyciel–uczeń w sytuacjach dydaktycznych 100

- Interakcja między nauczycielem a uczniem w sytuacjach dydaktycznych. Sieci komunikacyjne 103

- Komunikacja między nauczycielem a uczniem w procesie edukacyjnym 106

- Język jako narzędzie komunikacji 106

- Komunikacja mówiona i pisana w wybranych epokach historycznych 107

- Efektywne organizowanie tekstowego materiału nauczania – sporządzanie map poznawczych 113

- Podstawowe formy językowe działalności komunikacyjnej w klasie szkolnej 116


Rozdział 5.

- Problemy komunikacji społecznej w zadaniach testowych wyboru wielokrotnego 121

- Test I 122

- Test II 125

- Test III 128


Rozdział 6.

- Ważniejsze terminy komunikacji społecznej w zadaniach typu przyporządkowania 131

- Zadanie 1 132

- Zadanie 2 132

- Zadanie 3 133

- Zadanie 4 134

- Zadanie 5 134

- Zadanie 6 135

- Zadanie 7 136

- Zadanie 8 137

- Zadanie 9 138

- Zadanie 10 139

- Zadanie 11 139

- Zadanie 12 140

- Zadanie 13 141

- Zadanie 14 142

- Zadanie 15 142

- Odpowiedzi 143


- Literatura 145

- Spis rysunków 153

- Indeks nazwisk 155