Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Podstawy informatycznych systemów zarządzania

02-06-2012, 19:49
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 15.75 zł     
Użytkownik AKTYKA_pl
numer aukcji: 2332220966
Miejscowość Wrocław
Wyświetleń: 8   
Koniec: 18-05-2012 13:18:50

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda z obwolutą
Rok wydania (xxxx): 1993
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Podstawy informatycznych systemów zarządzania

Zdzisław Bubnicki

 

Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej
Rok wydania: 1993
Nr wydania: 1
ISBN: 837[zasłonięte]0596
   
Okładka: Twarda
Liczba stron: 396
Wymiary: 17x24 cm
   
Opis:

Książka przedstawia jednolite, syntetyczne ujęcie aktualnych problemów i metod informatycznych systemów zarządzania na tle charakterystyki ich budowy i projektowania. Korzystanie z niej nie wymaga wstępnego przygotowania z informatyki i zarządzania. Jest przeznaczona dla szerokiego kręgu odbiorców: studentów informatyki i zarządzania politechnik i akademii ekonomicznych, pracowników naukowych i dydaktycznych, projektantów i użytkowników systemów informatycznych, menedżerów oraz wszystkich zainteresowanych zarządzaniem i informatyką.

Ustalając założenia i koncepcję książki, przyjąłem dwa podstawowe cele:

  1. Jednolite i syntetyczne ujęcie aktualnych problemów i metod informatycznych systemów zarządzania na tle charakterystyki ich budowy i projektowania.
  2. Przedstawienie tej problematyki w taki sposób, aby z książki mógł skorzystać zarówno początkujący czytelnik bez wstępnego przygotowania z informatyki i zarządzania, jak i pracownik naukowy specjalizujący się w tych dziedzinach.

Realizacja tych założeń w istotny sposób wpłynęła na zakres i charakter opracowania, które szczegółowo przedstawiam w punkcie 1.6 pierwszego rozdziału. Realizując cel pierwszy, starałem się wypełnić lukę pomiędzy nowoczesnymi metodami teorii sterowania, zarządzania i badań operacyjnych a aktualnymi możliwościami systemów komputerowych i problemami ich projektowania. Wymagało to przedstawienia podstawowych i bardziej zaawansowanych problemów formalnych, algorytmów i programów zarządzania po to - aby wyjaśnić czytelnikowi, w jakim celu używa się komputerów do zarządzania i jakie konkretne problemy są z tym związane.

 

Realizacja celu drugiego wymagała przedstawienia treści w sposób możliwie jasny i poglądowy, a przy tym w miarę precyzyjny i to w takim ujęciu, aby czytelnik początkujący mógł ewentualnie pominąć w pierwszym czytaniu fragmenty trudniejsze, natomiast czytelnik zaawansowany - fragmenty elementarne.

W rezultacie mam nadzieję, że książka okaże się przydatna nie tylko dla studentów i pracowników naukowych, ale również dla projektantów i użytkowników informatycznych systemów zarządzania, menadżerów oraz dla szerokiego grona czytelników, którzy chcieliby zapoznać się z aktualną i ważną problematyką zastosowań informatyki w zarządzaniu.

 


Spis treści:

Przedmowa

1. Informatyka i zarządzanie
1.1. Wstęp
1.2. Co to jest zarządzanie?
1.3. Przykłady
1.4. Informatyczne systemy zarządzania
1.5. Problemy i metody
1.6. Charakter i zakres książki

2. Technika systemów
2.1. Co to jest system?
2.2. Modele i modelowanie
2.3. Identyfikacja i rozpoznawanie
2.4. Analiza i projektowanie
2.5. Sterowanie - kierowanie
2.6. Typy systemów. Związek techniki systemów z informatyką

3. System informatyczny
3.1. Komputer i system komputerowy
3.2. Komputeryzacja pracy umysłowej
3.3. Charakterystyka systemu informatycznego
3.4. Systemy wspomagania decyzji i systemy ekspertowe
3.5. Uwagi o projektowaniu systemów informatycznych
3.6. Informatyka - automatyka - inżynieria wiedzy

4. System zarządzania
4.1. Pojęcia podstawowe
4.2. Klasyfikacja systemów zarządzania
4.3. Struktury złożonych systemów zarządzania
4.4. Sterowanie - zarządzanie - kierowanie
4.5. Informatyczny system zarządzania
4.6. Wstęp do projektowania systemu zarządzania

5. Zarządzanie kompleksem operacji - problemy alokacyjne
5.1. Struktura i czas realizacji - przykład
5.2. Struktura i czas realizacji - uogólnienie
5.3. Rozdział zasobów w kompleksie operacji równoległych
5.4. Rozdział zasobów w kompleksie operacji zależnych
5.5. Rozdział zadań w kompleksie operacji równoległych
5.6. Dwupoziomowy system zarządzania dla rozdziału zasobów i zadań
5.7. Identyfikacja, adaptacja i inne uwagi

6. Zarządzanie kompleksem operacji - inne problemy
6.1. Szeregowanie zadań. Harmonogramowanie
6.2. Obsługa zadań
6.3. Zarządzanie transportem - planowanie trasy
6.4. Zarządzanie transportem - planowanie przewozu ładunków
6.5. Problemy mieszane i systemy dwupoziomowe
6.6. Uwagi uzupełniające

7. Komputerowa optymalizacja w systemach zarządzania
7.1. Charakterystyka ogólna
7.2. Optymalizacja statyczna
7.3. Optymalne planowanie produkcji I
7.4. Optymalne planowanie produkcji II
7.5. Optymalizacja dynamiczna. Decyzje wieloetapowe
7.6. Kierowanie procesem inwestycyjnym

8. Zarządzanie w warunkach niepewności
8.1. Modele relacyjne
8.2. Modele probabilistyczne
8.3. Zarządzanie zapasami i magazynami
8.4. Uwagi o zarządzaniu systemem obsługi
8.5. Modele growe
8.6. Podejście growe do sytuacji konfliktowych
8.7. Modele rozmyte
8.8. Podsumowanie i uogólnienie

9. Zarządzanie z bazą wiedzy. System ekspertowy i sztuczna inteligencja
9.1. Charakterystyka ogólna
9.2. Proste przypadki bazy wiedzy i wnioskowania
9.3. Reprezentacja wiedzy o obiekcie zarządzania
9.4. Problemy analizy i podejmowania decyzji
9.5. Dekompozycja i procedury rekurencyjne
9.6. Zastosowanie do zarządzania operacyjnego
9.7. Zastosowanie uczenia i sieci neuronalnych

10. Charakterystyka informatycznych systemów zarządzania
10.1. Klasyfikacja i rodzaje struktur
10.2. Struktura informacyjna i oprogramowanie użytkowe
10.3. Oprogramowanie podstawowe i struktura techniczna
10.4. Wybór struktury systemu rozproszonego
10.5. Uwagi o ekspertowych systemach zarządzania
10.6. System PAMIS
10.7. Systemy zintegrowane
10.8. Kierunki rozwoju informatycznych systemów zarządzania