Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Podstawy dydaktyki Franciszek Bereźnicki

19-01-2012, 14:33
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 37.30 zł     
Użytkownik mirom
numer aukcji: 1996979082
Miejscowość Wrocław
Wyświetleń: 13   
Koniec: 13-01-2012 11:03:05
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witamy na aukcji kolejnej pozycji
z naszej księgarni

 

O Nas

Sprzedażą przez internet zajmujemy się od roku 2000. Stawiamy na rzetelną, błyskawiczną i per fekcyjną realizację zamówień, a o wysokiej jakości obsługi Klienta, świadczą nasze komentarze oraz posiadany status:

SuperSprzedawca

Jest to gwarancja Bezpiecznych, Łatwych i Przyjemnych Zakupów.

Wysyłka
  1. Zamówiony towar wysyłamy Pocztą Polską jako list polecony lub paczka w terminie od 1 do 3 dni (dni robocze), czas ten liczony jest od momentu:
    • dokonania zakupu i wyboru formy zapłaty (Płatność przy odbiorze/pobranie)
    • zaksięgowania na naszym koncie wpłaty za zakupiony towar (Płatność z góry/przelew)
    Koszty wysyłki podawane są w opisie każdej aukcji i dotyczą danej książki (zależnie od wagi).
  2. Opakowanie stanowi koperta bezpieczna lub karton i opieczętowane jest nalepką "sportowo-medyczna". Uszkodzenie lub brak takiej świadczy o naruszeniu przesyłki.
  3. Jeśli po 7 dniach roboczych nie dotarła do Państwa przesyłka prosimy o informację o tym. Podamy nr listu wysyłkowego, z którym należy sprawdzić na swojej poczcie czy przesyłka nie "zalega"w urzędzie. W przeciwnym razie po 14 dniach roboczych od wysyłki złożymy reklamację na poczcie.

Nie czekamy do zakończenia aukcji - wysyłamy natychmiast!!

      Tytuł
      Podstawy dydaktyki

      Podstawy dydaktyki Franciszek Bereźnicki

       

      Autor
      Franciszek Bereźnicki

      Opis

      Wydawnictwo Impuls
      ISBN[zasłonięte]978-8308-961-7

      Kraków 2007,  wyd. 2, for mat 165 x 235, objętość 466 str., oprawa twarda

      Jest to podręcznik, który ujmuje podstawowe i najważniejsze umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela w szkole ogólnokształcącej. Bardzo liczne przypisy umożliwiają Czytelnikowi samodzielną weryfikację przedstawionych poglądów i twierdzeń, a pragnącym pogłębić problematykę - sięgnąć do odpowiedniej literatury. Książka składa się z 14 rozdziałów podporządkowanych strukturze wiedzy dydaktycznej (cele, treści, procesy, zasady, metody, formy i środki). W każdym z nich, po przedstawieniu stanu wiedzy dydaktycznej, omówiono zagadnienia, poszerzając wiedzę i praktyki kształcenia ogólnego. Podręcznik ten powinien posiadać każdy dydaktyk-praktyk, jak i student kierunków pedagogicznych.

      Spis Treści

      Wstęp

      III. Podstawy dydaktyki
      1. Znaczenie i zakres pojęcia dydaktyki
      2. Dydaktyka ogólna i dydaktyki szczegółowe
      3. Przedmiot i funkcje dydaktyki
      4. Podstawowe pojęcia dydaktyczne
      5. Tendencje w dydaktyce współczesnej
      6. Metody badań dydaktycznych
      A. Proces badania naukowego
      B. Metody badań dydaktycznych
      C. Techniki badań dydaktycznych
      D. Metody jakościowe w badaniach dydaktycznych

      III. Wartości i cele kształcenia ogólnego
      1. Wartości i ich związek z celami kształcenia ogólnego
      1.1. Rola wartości w teorii i praktyce kształcenia
      1.2. Wartości jako przedmiot badań aksjologii
      1.3. Pojęcie wartości
      1.4. Rodzaje i hierarchiczność wartości
      1.5. Związek wartości z celami kształcenia
      2. Cele kształcenia ogólnego
      2.1. Funkcje i istota celów kształcenia
      2.2. Źródła i podstawy celów kształcenia ogólnego
      2.3. Podstawy pedagogiczne i koncepcje celów kształcenia ogólnego
      2.4. Taksonomiczne ujęcia celów kształcenia ogólnego
      2.5. Uszczegóławianie celów kształcenia
      2.6. Znaczenie świadomości celów kształcenia w procesie edukacji

      III. Treści kształcenia ogólnego
      1. Program i treści kształcenia
      2. Funkcje, modele, ujęcia i rodzaje programów kształcenia
      3. Interdyscyplinarne podstawy programów kształcenia
      4. Kryteria i teorie doboru treści do programów kształcenia
      5. Autorskie programy kształcenia
      6. Kanon kształcenia ogólnego

      IV. Proces kształcenia ogólnego
      1. Podstawy filozoficzne i psychologiczne procesu kształcenia
      2. Proces kształcenia jako zintegrowany proces nauczania i uczenia się
      3. Ogniwa procesu kształcenia
      A. Uświadomienie uczniom celów i zadań kształcenia
      B. Poznawanie nowych faktów
      C. Nabywanie nowych pojęć
      D. Poznawanie prawidłowości i systematyzowanie wiedzy
      E. Przechodzenie od teorii do praktyki
      F. Wykonywanie zadań praktyczno-wytwórczych
      G. Sprawdzanie i ocena osiągnięć
      4. Integracja procesów nauczania i wychowania

      IIIV. Kształcenie wielostronne
      1. Przesłanki fizjologiczne i psychologiczne
      2. Podstawy teorii kształcenia wielostronnego
      3. Podawanie i przyswajanie wiedzy
      4. Działalność odkrywcza w szkole
      5. Eksponowanie i przeżywanie wartości
      6. Organizowanie i realizowanie działania praktycznego

      IIVI. Proces samokształcenia
      1. Pojęcie samokształcenia
      2. Cele samokształcenia
      3. Wdrażanie do samokształcenia

      IVII. Zasady kształcenia
      1. Pojęcie, geneza i klasyfikacja zasad kształcenia
      2. Charakterystyka zasad kształcenia
      3. Przegląd zasad kształcenia wybranych autorów
      4. Realizacja zasad w procesie kształcenia

      VIII. Metody kształcenia
      1. Wprowadzenie
      2. Pojęcie i rozwój metod nauczania
      3. Rożne aspekty nauczania
      4. Podział metod nauczania
      5. Metody podające
      6. Metody problemowe
      A. Burza mózgów
      B. Metoda sytuacyjna
      C. Metoda inscenizacji
      D. Metoda symulacyjna
      7. Metody eksponujące
      8. Metody praktyczne
      9. Nauczanie programowane
      10. Funkcje metod nauczania
      11. Kryteria doboru metod nauczania
      12. Metody uczenia się
      A. Metody recepcyjne
      B. Metody heurystyczne, badawcze
      C. Metody ekspresyjne
      D. Metody ćwiczebne

      IIIX. Formy organizacyjne kształcenia
      1. Formy organizacji kształcenia
      2. System klasowo-lekcyjny
      3. Lekcja jako podstawowa forma kształcenia
      4. Struktura lekcji
      5. Typy lekcji i ich charakterystyka
      6. Rodzaje toków lekcyjnych
      A. Tok lekcji podającej
      B. Tok lekcji problemowej
      C. Tok lekcji ćwiczeniowej
      D. Tok lekcji eksponującej
      7. Zajęcia w klasach łączonych
      8. Formy organizacyjne pracy uczniów
      A. Praca jednostkowa
      B. Praca zbiorowa
      C. Praca grupowa
      9. Nauka domowa uczniów
      10. Dydaktyczne zajęcia pozalekcyjne
      11. Wycieczki szkolne

      IIIX. Środki dydaktyczne w kształceniu ogólnym
      1. Pojęcie środków dydaktycznych
      2. Funkcje środków dydaktycznych
      3. Klasyfikacja środków dydaktycznych
      4. Środki wzrokowe
      A. Proste środki wzrokowe
      B. Złożone środki wzrokowe
      5. Środki słuchowe
      6. Środki wzrokowo-słuchowe (audiowizualne)
      7. Środki dydaktyczne w procesie kształcenia

      IIXI. Planowanie i organizacja pracy dydaktycznej
      1. Pojęcie planowania i organizacji
      2. Rodzaje planów nauczycielskich
      3. Przygotowanie rzeczowe i metodyczne do lekcji
      4. Kontrola wykonania planu

      IXII. Niepowodzenia w nauce szkolnej
      1. Pojęcie niepowodzeń szkolnych
      2. Rodzaje niepowodzeń w nauce szkolnej i ich skutki
      3. Przyczyny niepowodzeń w nauce szkolnej
      4. Przezwyciężanie niepowodzeń w nauce

      XIII. Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia
      1. Istota i funkcje sprawdzania
      2. Formy sprawdzania
      3. Metody sprawdzania
      4. Testy osiągnięć szkolnych
      5. Jakościowe badania wyników kształcenia
      6. Ocena w procesie kształcenia
      7. Nowy system oceniania
      A. Ocenianie wewnątrzszkolne
      B. Ocenianie zewnętrzne

      XIV. Problemy dydaktyki kształcenia ogólnego
      1. Innowacje dydaktyczne a unowocześnianie procesu kształcenia
      2. Praca z uczniem zdolnym
      3. Podmiotowość w edukacji
      4. Kształtowanie zdolności twórczych w procesie kształcenia
      5. Uczenie się w świetle raportów edukacyjnych

      Bibliografia

      Uwagi

      Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu. Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.

      NAJBARDZIEJ POSZUKIWANE KSIĄŻKI
      ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!
      Na Skróty
      dodaj do ulubionych sprzedawców nasz sklep allegro nasze pozostałe aukcje
      Płatności

      Płatności można dokonywać na nasze konto mBank:

      logo mBank

      10 1140 [zasłonięte]40[zasłonięte]02 4[zasłonięte]920 71

      Koszty Wysyłki
      koszty przesyłki
      Odbiór Osobisty

      Po zakupione towary zapraszamy do naszej siedziby:

      Stadion Olimpijski we Wrocławiu
      Księgarnia w HALI WIELOFUNKCYJNEJ AWF
      Al. J.I. Paderewskiego 35
      51-612 Wrocław

      Przy odbiorze osobistym można zapłacić na miejscu gotówką lub kartą kredytową.

      Kontakt z Nami

      allegro[na]sportowo-medyczna.pl
      Telefon: 071 [zasłonięte] 54
      Gadu-Gadu:

      • Mirek, status:
      • Robert, status: