Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PODSTAWY BUDOWY SILNIKÓW POJAZDY SAMOCHODOWE NOWA

18-11-2014, 23:33
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 51.95 zł     
Użytkownik marchewka009
numer aukcji: 4781691542
Miejscowość Piastów
Wyświetleń: 10   
Koniec: 18-11-2014 21:59:47

Dodatkowe informacje:
Rok wydania (xxxx): 2011
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

0 882 422 970 

marchewka009 

 

 PODSTAWY BUDOWY SILNIKÓW PROMOCJA!

Autor Sławomir Luft
ISBN 978[zasłonięte][zasłonięte]06180
Liczba stron 364
Oprawa twarda
Format B5
Rok wydania wyd.3 uaktualnione/2011
Język polski

 

PODSTAWY BUDOWY SILNIKÓW

 

Chcesz poznać poznać budowę głównych zespołów i układów samochodowych tłokowych silników spalinowych?

 

 

Silnik, który jest źródłem napędu pojazdów samochodowych, ulega nieustannej modernizacji zarówno w skali mikro – w szczegółach konstrukcyjnych jego zespołów, jak i w skali makro – w założeniach podstaw jego działania.

 

Rozwój tłokowego silnika spalinowego jest obecnie determinowany głównie jego wpływem na otoczenie człowieka. Czy nowe wyzwania wpłyną na wyeliminowanie tłokowego silnika spalinowego jako źródło napędu pojazdów samochodowych? Obecnie króluje on w tej dziedzinie zastosowań niepodzielnie. Wydaje się, że i w najbliższych dziesięcioleciach będzie dominujący.

 

Niniejszy podręcznik jest poświęcony zatem temu rodzajowi napędu.

 

W części pierwszej przybliża podstawowe zagadnienia związane z teorią konstrukcji tłokowego silnika spalinowego, w części w drugiej przedstawia budowę głównych zespołów tłokowych silników spalinowych 

 

Spis treści:

 

Wykaz ważniejszych oznaczeń i skrótów
Przedmowa
CZĘŚĆ I. TEORIA
Rozdział 1. Klasyfikacja i zasada działania silników
1.1. Klasyfikacja ogólna
1.2. Zasada działania silnika czterosuwowego
1.3. Zasada działania silnika dwusuwowego
1.4. Porównanie podstawowych cech silników dwu i czterosuwowych
Rozdział 2. Paliwa
2.1. Wprowadzenie
2.2. Podstawowe własności paliw
2.3. Wybrane paliwa ciekłe
2.4. Wybrane paliwa gazowe
Rozdział 3. Obiegi cieplne
3.1. Wprowadzenie
3.2. Obiegi teoretyczne
3.2.1. Obieg Otta
3.2.2. Obieg Diesla
3.2.3. Obieg Sabatheugo
3.3. Obiegi rzeczywiste
Rozdział 4. Wskaźniki pracy silnika
4.1. Prędkość obrotowa
4.2. Moment obrotowy
4.3. Moc
4.4. Średnie ciśnienia obiegu
4.5. Sprawność
4.6. Zużycie paliwa
4.7. Średnia prędkość tłoka
4.8. Objętościowy wskaźnik mocy
4.9. Zależności między podstawowymi wskaźnikami
Rozdział 5. Podstawowe charakterystyki silników
5.1. Wprowadzenie
5.2. Charakterystyki prędkościowe
5.3. Charakterystyki obciążeniowe
5.4. Charakterystyki regulacyjne
5.5. Charakterystyki ogólne
Rozdział 6. Spalanie
6.1. Wprowadzenie
6.2. Spalanie w silnikach ZI
6.2.1. Przebieg spalania i rodzaje komór spalania w silnikach ZI
6.2.2. Tworzenie i spalanie mieszanki jednorodnej
6.2.3. Tworzenie i spalanie mieszanki uwarstwionej
6.3. Spalanie w silnikach ZS
6.3.1. Tworzenie mieszanki palnej i okresy procesu spalania
6.3.2. Klasyfikacja komór spalania w silnikach ZS
Rozdział 7. Toksyczność spalin
7.1. Podstawowe informacje o składzie spalin
7.2. Przyczyny powstawania związków toksycznych w spalinach
7.3. Sposoby ograniczenia emisji głównych związków toksycznych
Rozdział 8. Wymiana ładunku
8.1. Wprowadzenie
8.2. Wymiana ładunku w silnikach czterosuwowych
8.3. Wymiana ładunku w silnikach dwusuwowych
Rozdział 9. Doładowanie
9.1. Wiadomości ogólne
9.2. Doładowanie silników ZS
9.3. Doładowanie silników ZI
Rozdział 10. Podstawy projektowania silnika
10.1. Obliczanie głównych wymiarów silnika
10.2. Kinematyka układu tłokowo-korbowego
10.3. Siły bezwładności w układzie tłokowo-korbowym
10.4. Siły gazowe działające na układ tłokowo-korbowy
10.5. Siły styczne w mechanizmie korbowym
10.6. Wybrane zagadnienia wyrównoważania układu tłokowo-korbowego
CZĘŚĆ II. BUDOWA
Rozdział 11. Układy tłokowo-korbowe
11.1. Wprowadzenie
11.2. Rys historyczny
11.2.1. Układy tłokowo-korbowe dwusuwowych silników ZI
11.2.2. U kłady tłokowo-korbowe czterosuwowych silników ZI
11.2.3. Układy tłokowo-korbowe czterosuwowych silników ZS
11.3. Współczesne układy tłokowo-korbowe
11.3.1. Tłoki
11.3.2. Korbowody
11.3.3. Wały korbowe
11.3.4. Łożyska główne i korbowe wałów korbowych
11.3.5. Koła zamachowe
11.3.6. Tłumiki drgań skrętnych
11.3.7. Dodatkowe sposoby wyrównoważania układu tłokowo-korbowego
Rozdział 12. Układy rozrządu
12.1. Wprowadzenie
12.2. Rys historyczny
12.2.1. Układy rozrządu silników czterosuwowych
12.2.2. Układy rozrządu silników dwusuwowych
12.3. Współczesne układy rozrządu
12.3.1. Uwagi ogólne
12.3.2. Układy rozrządu silników ZI
12.3.3. Układy rozrządu silników ZS
12.3.4. Wybrane elementy układów rozrządu
12.3.5. Tendencje rozwoju układów rozrządu
Rozdział 13. Kadłuby i głowice
13.1. Wprowadzenie
13.2. Rys historyczny
13.3. Współczesne konstrukcje kadłubów i głowic
13.3.1. Uwagi ogólne
13.3.2. Kadłuby silników ZI
13.3.3. Kadłuby silników ZS
13.3.4. Głowice silników ZI
13.3.5. Głowice silników ZS
Rozdział 14. Układy zasilania silników o zapłonie iskrowym
14.1. Wprowadzenie
14.2. Rys historyczny
14.2.1. Gaźnik — odparowywacz
14.2.2. Układy gaźnikowe mechaniczne i zelektronizowane
14.2.3. Układy wtrysku paliwa do kolektora dolotowego sterowane mechanicznie
14.3. Współczesne układy zasilania silników ZI
14.3.1. Uwagi ogólne
14.3.2. Układy wtrysku jednopunktowego sterowane elektronicznie
14.3.3. Układy wielopunktowego wtrysku paliwa do kolektora dolotowego sterowane elektronicznie
14.3.4. Układy bezpośredniego wtrysku benzyny do cylindra
14.4. Zasilanie gazowe silników ZI
Rozdział 15. Układy zasilania silników o zapłonie samoczynnym
15.1. Wprowadzenie
15.2. Rys historyczny
15.2.1. Układy zasilania z rzędową pompą wtryskową
15.2.2. Układy zasilania z rozdzielaczową pompą wtryskową
15.2.3. Układy pompowtryskiwaczy sterowanych mechanicznie
15.3. Współczesne układy zasilania silników ZS sterowane elektronicznie
15.3.1. Uwagi ogólne
15.3.2. Układy zasilania z rozdzielaczową pompą wtryskową
15.3.3. Układy zasilania z pompowtryskiwaczami
15.3.4. Układy zasilania z indywidualnym zespołem pompy i wtryskiwacza
15.3.5. Zasobnikowy układ zasilania
Rozdział 16. Układy dolotowe i wylotowe
16.1. Wprowadzenie
16.2. Rys historyczny
16.2.1. Układy dolotowe i wylotowe silników ZI
16.2.2. Układy dolotowe i wylotowe silników ZS
16.3. Współczesne układy dolotowe i wylotowe silników ZI
16.3.1. Uwagi ogólne
16.3.2. Układy dolotowe silników wolnossących
16.3.3. Układy wylotowe silników wolnossących
16.3.4. Recyrkulacja spalin w silnikach ZI
16.3.5. Układy doładowania silników ZI
16.4. Współczesne układy dolotowe i wylotowe doładowanych silników ZS
16.4.1. Uwagi ogólne
16.4.2. Układy dolotowe
16.4.3. Układy wylotowe
16.4.4. Recyrkulacja spalin w silnikach ZS
Rozdział 17. Układy chłodzenia
17.1. Wprowadzenie
17.2. Rys historyczny
17.2.1. Układ chłodzenia pośredniego
17.2.2. Układ chłodzenia bezpośredniego
17.3. Współczesne układy chłodzenia
17.3.1. Uwagi ogólne
17.3.2. Układy chłodzenia silników samochodów osobowych
17.3.3. Układy chłodzenia silników samochodów ciężarowych
Rozdział 18. Układy smarowania
18.1. Wprowadzenie
18.2. Rys historyczny
18.2.1. Układy smarowania dwusuwowych silników ZI
18.2.2. Układy smarowania czterosuwowych silników starszej generacji
18.3. Współczesne układy smarowania
18.3.1. Podstawowe obiegu oleju
18.3.2. Podstawowe zespoły układu smarowania
Rozdział 19. Układy zapłonowe
19.1. Wprowadzenie
19.2. Rys historyczny
19.2.1. Iskrownikowe układy zapłonowe
19.2.2. Akumulatorowe, przerywaczowe układy zapłonowe (klasyczne)
19.3. Współczesne elektroniczne układy zapłonowe
19.3.1. Bezprzerywaczowe układy rozdzielaczowe
19.3.2. Bezprzerywaczowe układy bezrozdzielaczowe
Rozdział 20. Urządzenia rozruchowe
Rozdział 21. Doskonalenie konstrukcji silnika samochodowego
Piśmiennictwo

 Kup Teraz! Książka na temat budowy głównych zespołów silnika samochodowego - polecamy!

 





PODSTAWY BUDOWY SILNIKÓW POJAZDY SAMOCHODOWE NOWA