Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Podręcznik pomagania Podstawy pomocy psychologic

28-02-2012, 14:19
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 24.50 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029715609
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 7   
Koniec: 30-01-2012 10:20:00

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2005
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Email: [zasłonięte]@arik.pl
kom: 0510 [zasłonięte] 753










Stron: 138
Format: 16,5 x 23, 5 cm
Rok wydania: 2005
Oprawa: Miękka

Podręcznik pomagania Podstawy pomocy psychologicznej  Szkoły i kierunki psychoterapii.

Krystyna Drat-Ruszczak, Ewa DRążkowska-Zieliń

Książka opisuje podstawowe zasady i reguły, które składają się na abecadło pomagania. Stanowi ono punkt wyjścia dla późniejszych, bardziej zaawansowanych umiejętności terapeutycznych. Pozycja stanowiąca podstawę do zajęć dydaktycznych z zakresu umiejętności psychologicznych, nazywanych „Kanonem pomocy psychologicznej”. W drugiej części książki zatytułowanej „Szkoły i kierunki psychoterapii” Czytelnik znajdzie kompetentny, niezbyt obszerny, lecz systematyczny wykład dotyczący czterech najbardziej znaczących szkół psychoterapeutycznych, wywodzący się z odmiennych psychologicznych koncepcji człowieka.

Spis treści:

Część 1

Podstawy pomocy psychologicznej

Rozdział 1

Empatia to za mało – Dobrosława Karpeta

Kręgi pomocy

Szczególna relacja

Proces

Ratownictwo


Rozdział 2

Czy ja mogę zostać tym, który pomaga? – Jarosław Zieliński

Wczuwanie się

Tolerancja

Potrzebna pomoc

Opór wobec zmiany

Na koniec


Rozdział 3

Podstawowy warsztat – Dobrosława Karpeta

Słuchanie

Używanie słowa w pomaganiu

Stan umysłu słuchającego

Granice psychologiczne

Ramy pomagania


Rozdział 4

Nic nie rozumiem, co się dzieje?

– Ewa Drążkowska-Zielińska

Przeniesienie

Przeciwprzeniesienie

Opór


Rozdział 5

Pierwsza próba – Ewa Drążkowska-Zielińska

ETAP 1: Rozpoznanie gotowości do roli przyjmującego pomoc

ETAP 2: Jaki jest rzeczywisty cel pacjenta?

ETAP 3: Czy stan pożądany jest możliwy do osiągnięcia?

ETAP 4: Czy ten terapeuta i ta sytuacja są całkowicie odpowiednie?

ETAP 5: Czy istnieją konkurencyjne motywy?


Rozdział 6

Nie jesteś sam – Dobrosława Karpeta

Zespół urojeniowy

Głęboka depresja

Uzależnienia

Myśli samobójcze


Rozdział 7

I co dalej? – Jarosław Zieliński

Wiedza – umiejętności – świadomość

Grupa odniesienia

Jak znaleźć terapeutę szkoleniowego?

Superwizja


Rozdział 8

Kiedy pomaganie szkodzi – rozważania o etyce – Krystyna Drat-Ruszczak, Ewa

Drążkowska-Zielińska

Kilka uwag o niesymetryczności relacji terapeutycznej

Dylematy etyczne

Część 2

Szkoły i kierunki psychoterapii– Krystyna Drat-Ruszczak

Która szkoła opisuje zaburzenia prawdziwie?


Rozdział 9

Podejście psychoanalityczne

Założenia: metapsychologia i teoria kliniczna

Kierunki psychoanalizy

Terapia analityczna


Rozdział 10

Podejście behawioralno-poznawcze

Behawioryzm

Założenia i teoria uczenia się

Terapia nieprzystosowanego zachowania

Podejście poznawcze

Założenia i podstawowe teorie

Terapia dysfunkcjonalnych przekonań


Rozdział 11

Podejście humanistyczne

Założenia, teorie i pojęcia centralne

Psychoterapia: kontakt z doświadczeniem

Psychoterapia Gestalt

Psychoterapia humanistyczna: relacja klient – terapeuta


Rozdział 12

Podejście systemowe

Przykład interwencji terapeutycznej

Założenia teoretyczne i przesłanki terapii

Kierunki i metody terapii

Podsumowanie

Jedno podejście czy kilka?