BUDOWA, CECHY I KORZYŚCI STOSOWANIA Podgrzewacz pompowy, to nowoczesne, szybkie w działaniu urządzenie grzejne służące do podgrzania bloku cylindrów w silniku spalinowym. Wyposażony jest w grzejnik elektryczny o mocy 1000W, zasilany prądem przemiennym o napięciu 230V oraz pompę tłoczącą. Podstawową jego zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa. Takie wykonanie daje możliwości zamocowania niemal w każdej komorze silnika. W przeciwieństwie do podgrzewacza grawitacyjnego ma wewnętrzną pompę cyrkulacyjną, dzięki czemu jest bardziej efektywny i szybciej rozgrzewa silnik. Przy użyciu podgrzewacza, nawet zimą rozruch silnika jest tak prosty jak latem. Dzięki rozruchowi rozgrzanego już silnika, zużywa się on wolniej, spala mniej paliwa i jednocześnie wytwarza mniej szkodliwych spalin. ZASADA DZIAŁANIA Działanie podgrzewacza silnika ELEKTROWARM jest możliwe dzięki zastosowaniu wewnętrznej pompy cyrkulacyjnej i grzejnika elektrycznego umieszczonych w zwartej obudowie. Podgrzewacz należy podłączyć szeregowo do przewodu gumowego (węża) nagrzewnicy. Po włączeniu podgrzewacza, jego pompa tłoczy ciecz chłodzącą, która krąży wokół grzejnika elektrycznego i cylindrów silnika. Podgrzewacz rozgrzewa ciecz, która nieprzerwanie podgrzewa silnik do momentu, gdy podgrzewacz zostanie wyłączony przez termostat. Uwaga: zastosowana w podgrzewaczu pompa jest pompą tłoczącą, a jej wirnik smarowany jest cieczą chłodzącą silnika. Przed włączeniem podgrzewacza upewnij się, że jego komora jest zalana cieczą chłodzącą silnika (sucha pompa nie zassie cieczy). Praca pompy bez płynu (na sucho) doprowadzi do jej trwałego uszkodzenia i utraty gwarancji. ZALETA Uniwersalna i prosta instalacja Podgrzewacz ma zwartą, kompaktową budowę, dzięki temu łatwo znaleźć dla niego miejsce w komorze silnika. Odległość pomiędzy złączką wejściową, a złączką wyjściową wynosi tylko 35mm (tyle przewodu należy wyciąć). Średnica złączki pasuje do większości samochodów osobowych i dostawczych. Zapewnia to możliwość uniwersalnego stosowania i prostą instalację. PRACA AUTOMATYCZNA W podgrzewaczu zamontowany jest termostat, który automatycznie wyłącza urządzenie przy około 55 stopniach Celsjusza i włącza je ponownie przy około 50 stopniach. Dodatkowo podgrzewacz wyposażony jest w topikowy bezpiecznik temperaturowy, który w razie awarii termostatu trwale wyłącza grzejnik i pompę podgrzewacza. Po zadziałaniu bezpiecznika temperaturowego, podgrzewacz staje się nieużyteczny i powinien trafić do serwisu producenta celem stwierdzenia przyczyny zadziałania bezpiecznika i ewentualnej jego wymiany lub naprawy. WYSOKA NIEZAWODNOŚĆ PRACY W podgrzewaczu grawitacyjnym, bez wbudowanej pompy, każda najmniejsza ilość powietrza w układzie chłodzenia blokuje obieg cieczy chłodzącej, a podgrzewacz często z tego powodu ulega awarii. Wewnętrzna pompa cyrkulacyjna zapobiega występowaniu tego problemu, dzięki czemu podgrzewacz silnika wykazuje wysoką niezawodność pracy. INSTALACJA, BARDZO WAŻNE!!! Podgrzewacz należy podłączyć szeregowo do węża nagrzewnicy, lub innego węża krótkiego obiegu w silniku w taki sposób, aby zaznaczony na podgrzewaczu kierunek przepływu cieczy skierowany był do silnika. Rysunek poniżej przedstawia sposób i miejsce włączenia podgrzewacza.
Masz pytania napisz pomogę wytłumaczę
film poglądowy http://www.youtube.com/watch?v=xKgBM0y2NB8
wysyłka w cenie podgrzewacza, sterownik dla 2 pierwszych kupujących gratis
prosze nie wpłacac przez payu !!!!!
Nie mam konta w payu
po zakupie prosze o kontakt mailowy