Podgrzewacz silnika z pompą, grzałka silnika, Motorvorwärmer, engine heater with pump, elektrowarm
SUPER PROMOCYJNA CENA - ILOŚĆ SZTUK OGRANICZONA
NIE CZEKAJ DO OSTATNIEJ CHWILI
ZIMA WKRÓTCE NADEJDZIE, A TY JUŻ BĘDZIESZ MIAŁ PODGRZEWACZ
Przedmiotem aukcji jest podgrzewacz silnika model D-12-8004
Rodzaj podgrzewacza - pompowy
1900W 230V obieg wymuszony pompą
Podgrzewacz służy do podgrzewania cieczy w układzie chłodzenia silnika w celu łatwego rozruchu w okresie zimowym. Można go także zastosować do podgrzewania cieczy chłodzącej przepływającej przez parownik/reduktor w wózkach widłowych zasilanych gazem co umożliwia łatwe uruchomienie silnika. Podgrzewacz pompowy EPS Elektrowarm, to nowoczesne, szybkie w działaniu urządzenie grzejne służące do podgrzania bloku cylindrów w silniku spalinowym lub parowników w wózkach widłowych. Wyposażony jest w grzejnik elektryczny o mocy 1900W, zasilany prądem o napięciu 230V oraz pompę tłoczącą.
Podstawową jego zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa. Takie wykonanie daje możliwości montażu w niemal w każdej komorze silnika. Odległość pomiędzy złączką wejściową, a złączką wyjściową wynosi 100 mm (tyle przewodu należy wyciąć). Średnica złączki (16 mm) pasuje do większości samochodów osobowych i dostawczych. Zapewnia to możliwość uniwersalnego stosowania i prostą instalację. W przeciwieństwie do podgrzewacza grawitacyjnego ma wewnętrzną pompę cyrkulacyjną , dzięki czemu jest bardziej efektywny i szybciej rozgrzewa silnik (w czasie jazdy, kiedy podgrzewacz nie pracuje, przepływ cieczy przez pompę jest swobodny). W podgrzewaczu zamontowany jest termostat, który automatycznie wyłącza urządzenie przy około 55 stopniach Celsjusza i włącza je ponownie przy około 50 stopniach. Temperatura ta osiągana jest na wewnętrznym termostacie. Z powodu strat przesyłowych sam silnik nagrzewa się do ok 35-40 stopni Celsjusza. Dodatkowo podgrzewacz wyposażony jest w topikowy bezpiecznik temperaturowy, który w razie awarii termostatu trwale wyłącza grzejnik i pompę podgrzewacza. Przy użyciu podgrzewacza, zimowy rozruch silnika jest tak prosty jak latem.
Model D-12-8004 posiada wszelkie wymagane w Europie certyfikaty i badania, oraz jest chroniony w urzędzie patentowym RP.
KOMPLET WYSYŁKOWY
-
podgrzewacz - produkt nowy z gwarancją
-
montażowe opaski zaciskowe 2 szt.
-
trójniki przyłączeniowe umożliwiające opcjonalny równoległy montaż w układzie chłodzenia (patrz schemat poniżej)
-
zintegrowany kabel zasilający 1 m
-
ucho umożliwiające przykręcenie podgrzewacza w komorze silnika
ZALETY I KORZYŚCI Z UŻYTKOWANIA PODGRZEWACZA SILNIKA D-12-8004
-
łatwy rozruch silnika w zimowych warunkach
-
szybsza możliwość przełączenia na gaz w samochodach z instalacją LPG
-
oszczędności pieniędzy - mniejsze zużycie paliwa
-
ekologia - mniej szkodliwych spalin
-
dłuższa żywotność silnika - mniejsze zużycie w niekorzystnych warunkach pracy
-
komfort podróży - szybsze nagrzewanie wnętrza samochodu
-
przy cenie 400 pln zwrot inwestycji już w pierwszym sezonie zimowym
Jeśli nadal masz wątpliwości, zobacz co mówią fachowcy:
http://www.motofakty.pl/artykul/rozruch-zimnego-silnika.html
MONTAŻ PODGRZEWACZA
Podgrzewacz należy podłączyć szeregowo lub równolegle (przy pomocy dołączonych trójników) do przewodu nagrzewnicy, lub innego przewodu krótkiego obiegu w silniku w taki sposób, aby zaznaczony na podgrzewaczu kierunek przepływu cieczy skierowany był do silnika. Rysunek poniżej przedstawia możliwe sposoby i miejsca włączenia podgrzewacza. Montaż równoległy przy pomocy dołączonych trójników jest wymagany jeśli w naszym pojeździe nie ma swobodnego przepływy przez tzw. mały obieg (silnik - nagrzewnica). Dzięki trójnikom można ominąć nagrzewnice oraz ewentualne przeszkody. Oferowany osobno zawór jednokierunkowy oraz duży trójnik umożliwiają montaż równoległy pomiędzy tzw. "małym i dużym " obiegiem chłodzenia (mały obieg- silnik nagrzewnica, duży obieg - silnik chłodnica). Podstawowym wymogiem podczas instalacji jest montaż podgrzewacza poniżej górnego poziomu cieczy w układzie chłodzenia oraz swobodny przepływ przez układ chłodzenia.
Czas grzania przy temperaturze -7 stopni Celsjusza dla silnika 2000ccm wynosi 20-40min. Maksymalna wydajność pompy: od 7 do 10L/min. Waga podgrzewacza: 930g.
O FIRMIE I WYROBACH
Firma EPS elektrowarm jest krajowym liderem w dziedzinie produkcji i dystrybucji rozwiązań służących do ułatwiania zimowego rozruchu. Oferowane podgrzewacze są zaawansowane technicznie i nie należy ich porównywać z innymi "produktami garażowymi" jakich wiele na innych aukcjach.
UWAGA WAŻNE: nasza firma produkuje i sprzedaje podgrzewacze od ponad 20lat. Na wielu aukcjach można zakupić podgrzewacze grawitacyjne do montażu na dolnym przewodzie chłodnicy. Skuteczność podgrzewaczy grawitacyjnych jest uzależniona od swobodnego przepływu przez układ chłodzenia. Duży obieg na zimnym silniku jest zamknięty termostatem co z kolei wymaga wykonania otworu w termostacie. Jeśli wykonamy otwór o średnicy 3-4mm to przepływ wciąż będzie zbyt mały. Jeśli wykonamy znacznie większy otwór to nasz silnik w ogóle może nie uzyskać optymalnej temperatury. Dlatego powstały nasze podgrzewacze na mały obieg wyposażone w pompę, które nie mają tych wszystkich wad.
Zobacz koniecznie nasze inne podgrzewacze oraz całą ofertę