Tytuł
Podejście Chailey do postępowania
posturalnego
Autor
Teresa Pountney, CM Mulcahy, SM Clarke, EM
Green
Opis
Wydawnictwo ReHouse
ISBN [zasłonięte]978-83801-00-8
Podejście Chailey do postępowania
posturalnego Wyjaśnienie teoretycznych aspektów postępowania posturalnego i ich
praktycznego zastosowania poprzez terapię i
sprzęt
Warszawa 2011, wydanie 2, format 210 x 290,
objętość 232 str., oprawa miękka
Książka ta jest wynikiem 20
letnich badań oraz praktyki klinicznej prowadzonych w szpitalu Chailey Heritage
Clinical Services w Anglii. Opisuje jak oceniać zaburzenia i kompetencje
posturalne u dzieci z niepełnosprawnością neurologiczną. Podaje również reguły
postępowania terapeutycznego oraz doboru sprzętu pomocniczego oparte zasadach
biomechaniki rozwojowej.
Książka ta razem z dodatkami stanowi doskonały
zestaw do samokształcenia i jest znakomitą pomocą w przeprowadzeniu logicznej
analizy zaburzeń posturalnych dziecka w odniesieniu do jego codziennych
aktywności oraz stanowi bazę do znalezienia rozwiązania tych
problemów.
Mimo, że teoria i zasady postępowania opisane w tej książce,
dotyczą głównie dzieci z niepełnosprawnością neurologiczną, są one na tyle
uniwersalne, że można je również zastosować do oceny, planowania terapii i zasad
doboru sprzętu pomocniczego zarówno u dorosłych jak i u dzieci z innymi
rodzajami niepełnosprawności.
Książka jest przeznaczona dla
praktykujących terapeutów, pragnących pogłębiać i aktualizować swoją wiedzę, jak
również dla studentów chcących w przyszłości zajmować się rehabilitacją
dzieci.
ROZDZIAŁ 1 WPROWADZENIE I TERMINOLOGIA
1.1 Wprowadzenie
1.2 Ruch,
możliwości funkcjonalne i biomechanika
1.3 Jak ocenić pozycję miednicy i
obręczy barkowej
1.4 Rozkład ciężaru ciała
1.5 Symetria
1.6 Poziomy
możliwości funkcjonalnych w teście Chailey
ROZDZIAŁ 2
TEST MOŻLIWOŚCI
FUNKCJONALNYCH CHAILEY
2.1 Wprowadzenie
2.2 Poziomy możliwości
funkcjonalnych w leżeniu na plecach
2.3 Poziomy możliwości funkcjonalnych w
leżeniu na brzuchu
2.4 Poziomy możliwości funkcjonalnych w siadzie na
podłodze
2.5 Poziomy możliwości funkcjonalnych w siadzie na skrzyni
2.6
Poziomy możliwości funkcjonalnych w staniu
ROZDZIAŁ 3
ZWIĄZKI POMIĘDZY
SFERĄ POSTAWY I INNYMI SFERAMI ROZWOJU
3.1 Związki pomiędzy poziomami
możliwości funkcjonalnych w pozycji leżenia, siadu i stania
3.2 Związek
pomiędzy poziomami możliwości funkcjonalnych i umiejętnościami motoryki
małej
3.3 Związek między pojawieniem się umiejętności a jej
automatyzacją
3.4 Związek między poziomami kontroli posturalnej a sferą
poznawczą
ROZDZIAŁ 4
TEORETYCZNE PODSTAWY WIEDZY
4.1 Dlaczego
ułatwianie kontroli posturalnej powinno przynosić efekt?
4.2
Neuroplastyczność
4.3 Teorie kontroli motorycznej a ułatwianie kontroli
posturalnej
4.4 Teoria uczenia się ruchu
4.5 Znaczenie doświadczeń
sensorycznych
4.6 Biomechanika
4.7 Adaptacja mięśnia
4.8 Adaptacja
kości
4.9 Związek między możliwościami funkcjonalnymi i zmianami mięśniowo –
szkieletowymi
4.10 Znaczenie jakości podłoża
4.11 Zapobieganie urazowi
tkanki
4.12 Wpływ orientacji
ROZDZIAŁ 5
BADANIE DZIECKA W ASPEKCIE
UŁATWIANIA KONTROLI POSTURALNEJ
5.1 Wprowadzenie
5.2 Ocena możliwości
posturalnych
5.3 Ocena aktywności spontanicznej
5.4 Rozumowanie kliniczne
w postępowaniu posturalnym
5.5 Używanie kart oceny
ROZDZIAŁ
6
ZASTOSOWANIE TEORII W PRAKTYCE
6.1 Wprowadzenie
6.2 Planowanie i
Wprowadzanie 24-godzinnego Programu Postępowania Posturalnego
6.3 Pozycja
leżąca
6.4 Pozycja Siedząca
6.5 Pozycja Stojąca
6.6 Ułatwianie
lokomocji
6.7 Zastosowanie Poziomów Możliwości Chailey
6.8 Opisy
przypadków
ROZDZIAŁ 7
BIBLIOGRAFIA I INDEKS
7.1 Bibliografia
7.2
Spis ilustracji
7.3 Indeks
Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt
zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu.
Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.
NAJBARDZIEJ
POSZUKIWANE KSIĄŻKI
ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!