Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

POCIĄGI Lokomotywy PAROWOZY pojazdy szynowe KOLEJ

27-06-2012, 7:30
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 39.98 zł     
Użytkownik www_ksiegarz_pl
numer aukcji: 2354329169
Miejscowość szybka wysyłka
Wyświetleń: 13   
Koniec: 16-06-2012 15:31:59

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Język: polski
Forma: album, atlas
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

POCIĄGI Lokomotywy PAROWOZY pojazdy szynowe KOLEJ

super pomysł na prezent


Lokomotywy na polskich torach

TWARDA OPRAWA


Od czasu konstrukcji pierwszej lokomotywy minęło ponad 200 lat. Mimo upływu czasu te majestatyczne pojazdy nadal zachwycają swoją masą i mocą. Dzięki nim od XIX wieku możliwy jest zarówno transport wielkich ładunków, jak i dalekie wyprawy turystyczne.

Spośród kilkudziesięciu lokomotyw, przemierzających polskie tory, każda jest inna - każda wyjątkowa. Prezentowane w niniejszej książce pojazdy zostały starannie wybrane i podzielone na trzy grupy: lokomotywy elektryczne, spalinowe oraz parowe. Dzięki temu można rozeznać się w różnorodności tych pojazdów oraz z łatwością odnaleźć konkretny model. Książka Lokomotywy na polskich torach to pozycja zarówno dla wieloletnich hobbystów, jak osób, które dopiero zaczynają poznawać spiritus movens polskich składów kolejowych. Opis każdego z pojazdów uzupełniają kolorowe fotografie zachęcające do poznania historii i specyfikacji każdej lokomotywy.

ISBN:[zasłonięte]978-83521-74-6
Liczba stron:112
Wymiary:240 x 330 mm twarda oprawa

Parowozy

TWARDA OPRAWA


Clive Groome


W Europie kontynentalnej, a przede wszystkim w Polsce, historia kolei brytyjskich jest mało znana. Wszyscy ci, którzy choć trochę interesują się historią kolei żelaznych wiedzą kim był Stephenson (choć już nie bardzo wiedzą, że z historią kolei nierozerwalnie związanych było dwóch Stephensonów), wiedzą, czym była Rakieta, ale właściwie na tym kończy się ogólna wiedza dotycząca tego tematu. W Polsce, gdzie koleje żelazne, w odróżnieniu od większości ówczesnych państw Europy, rozwijały się jako trzy niezależne od siebie systemy kolejowe z dwoma różnymi rozstawami szyn, nie istniało coś takiego jak „narodowa szkoła budowy parowozów”. Polska szkoła budowy parowozów została zdominowana głównie przez niemiecką wersję, choć nie bez wpływów, co zrozumiałe, szkoły rosyjskiej i austriackiej. Stąd też w umysłach polskich historyków i pasjonatów kolei żelaznych, brytyjskie koleje i brytyjskie parowozy wydawały się nieco dziwne i mało interesujące. Czy słusznie? Ocenę pozostawiam czytelnikom tej książki.

22.5x22.5 cm

126oprawa twarda wydawnictow olesiejuk



REGULAMIN SKLEPU NA STRONIE O MNIE

kupujesz wypełnij - formularz płacę

niezależnie od formy płatności