Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie.
OK
Polityka Prywatności
Zaakceptuj i zamknij X
DARMOWE ARCHIWUM ALLE
Strona startowa
Kategorie
Kontakt
Szukaj
:
Archiwum Alle
>
Książki i Komiksy
>
Książki naukowe i popularnonaukowe
>
Literaturoznawstwo
>
Historia literatury
PO ROZPADZIE ŚWIATA ODOJEWSKI WYGNANIE I ŚMIERĆ
19-01-2012, 15:16
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz:
28
zł
Użytkownik
zima1942
numer aukcji:
1999912921
Miejscowość
giżycko
Wyświetleń:
8
Koniec:
14-01-2012 14:44:10
Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie.
PO ROZPADZIE ŚWIATA. O PRZESTRZENI ARTYSTYCZNEJ W PROZIE WŁODZIMIERZA ODOJEWSKIEGO
Oprawa:
broszurowa
Ilość stron:
282
Format:
14 x 22 cm
Spis treści
Wykaz stosowanych skrótów 4
WSTĘP
Przestrzeń artystyczna jako wewnątrztekstowy model semiosfery.
Wprowadzenie do badań nad przestrzenią w prozie Włodzimierza
Odojewskiego 5
ROZDZIAŁ PIERWSZY
„Stepowa semiosfera”. Przestrzeń w cyklu podolskim 25
ROZDZIAŁ DRUGI
Decentracja struktury przestrzennej w cyklu podolskim
jako zapowiedź wygnania w Zabezpieczaniu śladów 69
ROZDZIAŁ TRZECI
Przestrzeń wygnania i śmierci 89
ROZDZIAŁ CZWARTY
Miejskie labirynty. Symbolika miasta w utworach
popaździer nikowych oraz utworach pisanych na emigracji 133
ROZDZIAŁ PIĄTY
Przestrzeń otwiera się na Południe, czyli pejzaż włoski oczami
emigranta 155
ROZDZIAŁ SZÓSTY
„Jedźmy, wracajmy”. Przestrzeń „poruszona” – przestrzeń
zwielokrotniona – próby spajania rozbitego systemu 195
Zakończenie 223
Przypisy 229
Résumé 275
Włodzimierz Odojewski opisuje w swojej twórczości proces unicestwienia polskiej tradycji kresowej na Podolu, a także kondycję człowieka żyjącego „po rozpadzie świata”. Doświadczenie przestrzeni w jego dziełach wyraża się przede wszystkim w figurze błądzenia w ciemności, nicości, próżni, gdzie droga jest wygnaniem, a przestrzeń otwarta – labiryntem. Niniejsza książka udowadnia, że przestrzeń jest w utworach Odojewskiego jednym z podstawowych języków mówienia o człowieku, historii, egzystencji, a więc że jest on nie tylko, jak Proust, pisarzem czasu, lecz również – pisarzem przestrzeni.