Książka jest NOWA, w stanie IDEALNYM. Niezależnie od ilości zakupionych książek płacisz tylko jednorazowy koszt wysyłki. Po prostu CorelDRAW X4 PL
Wydawnictwo: Helion Poznaj tajniki Corela, aby tworzyć atrakcyjną i oryginalną grafikę
- Jak umieszczać na obrazkach tekst, edytować go i przekształcać?
- Jak przygotować animację za pomocą programu Corel PHOTO-PAINT X4?
- Jak urozmaicić rysunki efektami dwuwymiarowymi?
CorelDraw X4 Graphics Suite stanowi pakiet programów, w skład którego wchodzą między innymi CorelDraw - program do grafiki wektorowej, oraz Corel PHOTO-PAINT X4 - program malarski. Jest to aplikacja do tworzenia i edycji grafiki bitmapowej. Umożliwia ona edycję zdjęć z aparatów cyfrowych oraz bitmap powstałych ze skanowania, jak również malowanie własnych obrazów. W tej wersji Corela wprowadzono wiele zmian i nowych funkcji, a wśród nich na przykład ułatwienia w formatowaniu tekstu, identyfikację czcionek, niezależne warstwy dla poszczególnych stron oraz szereg uproszczeń w zakresie ustawień tonalnych.
Książka "Po prostu CorelDraw X4 Graphics Suite" została podzielona na dwie części, a każda z nich dotyczy jednego z wiodących programów pakietu - czyli CorelDraw oraz Corel PHOTO-PAINT. Z tego podręcznika dowiesz się, jak pracować z grafiką wektorową oraz bitmapową. Nauczysz się rysować, zmieniać wymiary i położenie obiektów, korzystać z plików bitmapowych na rysunkach wektorowych. Dowiesz się, jak wyczarować na płaszczyźnie złudzenie trójwymiarowości. Wszystkie niezbędne informacje zostały tu podane w prosty i przejrzysty sposób - od przeznaczenia poszczególnych elementów ekranu po przechowywanie i drukowanie wykonanych prac.
- Elementy ekranu programu CorelDRAW X4
- Rysowanie linii i figur płaskich
- Obiekty
- Wypełnienia i bitmapy
- Tekst
- Efekty dwuwymiarowe i trójwymiarowe
- Elementy stron WWW
- Zapisywanie i eksportowanie
- Corel PHOTO-PAINT X4
- Animacje
- Drukowanie
Po prostu profesjonalna i atrakcyjna grafika!
Spis treści: Wstęp (9)
Część I: CorelDRAW X4 (17)
Rozdział 1. Elementy ekranu (19)
- Okno programu (21)
- Pasek tytułu (22)
- Pasek menu (23)
- Pasek standardowy (24)
- Pasek właściwości (26)
- Przybornik (27)
- Linijka (28)
- Obszar rysunku (30)
- Paleta kolorów (31)
- Pasek stanu (31)
- Kontrolki strony (32)
- Nawigator (32)
Rozdział 2. Rozpoczynanie pracy (33)
- Ekran powitalny (34)
- Nowy rysunek (35)
- Zmiana parametrów domyślnych (37)
- Strony rysunku (39)
- Rozmiar i orientacja arkusza (42)
- Wyświetlanie rysunku (43)
- Wyświetlanie rysunku w skali (44)
- Anulowanie operacji (45)
Rozdział 3. Rysowanie linii (47)
- Krzywa (48)
- Krzywa trójpunktowa (51)
- Linia kaligraficzna (52)
- Szerokość linii (53)
- Pióro (54)
- Pociągnięcia pędzla (55)
- Prosta lub łamana BĂŠziera (56)
- Wybieranie węzłów (58)
Rozdział 4. Rysowanie figur (61)
- Elipsa (62)
- Elipsa trójpunktowa (63)
- Gwiazda (64)
- Klin (65)
- Kratka (66)
- Kształt predefiniowany (67)
- Obszar zamknięty (69)
- Okrąg (70)
- Prostokąt (71)
- Prostokąt trójpunktowy (72)
- Spirala (74)
- Wielokąt (75)
Rozdział 5. Obiekty (77)
- Obiekt (78)
- Deformowanie obiektów (79)
- Duplikowanie obiektów (81)
- Dystrybuowanie obiektów (82)
- Grupowanie i rozgrupowanie obiektów (83)
- Klonowanie obiektów (84)
- Kopiowanie obiektów do schowka (85)
- Obracanie obiektów (86)
- Pochylanie i rozciąganie obiektów (87)
- Precyzyjne umieszczanie obiektów (89)
- Przesuwanie obiektów (89)
- Usuwanie obiektów (90)
- Wstawianie obiektów ze schowka do rysunku (90)
- Wyrównywanie obiektów (91)
- Zmiana kolejności obiektów (92)
Rozdział 6. Wypełnienia (93)
- Wypełnianie (94)
- Wypełnianie deseniem (97)
- Wypełnianie teksturą (98)
- Wypełnianie obiektami (101)
Rozdział 7. Bitmapy (103)
- Importowanie obrazów bitmapowych (104)
- Efekty specjalne (106)
- Zamiana plików bitmapowych na wektorowe (107)
- Zamiana plików wektorowych na bitmapowe (108)
Rozdział 8. Tekst (109)
- Tekst artystyczny (110)
- Tekst akapitowy (111)
- Wybieranie tekstu (115)
- Edycja tekstu (116)
- Wyszukiwanie i zamiana tekstu (117)
- Zamiana tekstu na krzywe (118)
- Tekst i ścieżka (119)
Rozdział 9. Efekty dwuwymiarowe (121)
- Deformacja obiektu za pomocą obwiedni (122)
- Lustrzane odbicie obiektów (124)
- Przezroczystość (125)
- Zamiana obiektów na krzywe (132)
Rozdział 10. Efekty trójwymiarowe (133)
- Otaczanie obiektów konturem (134)
- Perspektywa (137)
- Metamorfoza (138)
- Wytłoczenie wektorowe (141)
Rozdział 11. Strony WWW (143)
- Przyciski interaktywne (144)
- Zamiana tekstu akapitowego na zgodny z HTML (146)
- Odsyłacze (147)
- Publikowanie w internecie (152)
Rozdział 12. Zapisywanie i eksportowanie (157)
- Zapisywanie pracy (158)
- Zapisywanie rysunku pod nową nazwą (160)
- Zapisywanie plików w różnych formatach (160)
- Eksportowanie plików (161)
- Zamykanie rysunku i programu (164)
Rozdział 13. Drukowanie (165)
- Przygotowanie pracy dla biura usług poligraficznych (175)
Część II: Corel PHOTO-PAINT X4 (179)
Rozdział 14. Podstawy obsługi (181)
- Uruchomienie programu (182)
- Kojarzenie formatu pliku (184)
- Pasek tytułu (185)
- Pasek menu (185)
- Przybornik (186)
- Pasek właściwości (187)
- Obszar rysunku (187)
- Paleta kolorów (187)
- Pasek stanu (188)
- Okno dokowane (188)
- Wyświetlanie i ukrywanie pasków narzędzi (189)
- Linijki i jednostki miary (190)
- Prowadnice (192)
- Siatka (194)
- Konfiguracja programu (195)
Rozdział 15. Rozpoczynanie pracy (197)
- Nowy obrazek (198)
- Wczytywanie obrazka (200)
- Zmiana rozdzielczości i rozmiarów (202)
- Importowanie rysunków (204)
Rozdział 16. Rysowanie figur i linii (205)
Rozdział 17. Obiekty (213)
- Zaznaczanie (214)
- Edycja kształtu i położenia (215)
- Grupowanie i łączenie (216)
- Doker (217)
Rozdział 18. Kolory (219)
- Kolor papieru (220)
- Kolor farby (221)
- Kolor wypełnienia jednolitego (222)
- Liczba kolorów (223)
- Korekcja kolorów i tonów (224)
Rozdział 19. Wypełnienia (225)
Rozdział 20. Zaznaczanie (231)
- Zaznaczanie obszarów według kolorów obrazka (235)
Rozdział 21. Tekst (237)
Rozdział 22. Deformacje (241)
- Deformacja krzywoliniowa (241)
- Deformacja siatki (243)
- Deformacja sinusoidalna (245)
Rozdział 23. Efekty (247)
- Bruk (248)
- Cząsteczki (249)
- Dziecięce zabawy (250)
Rozdział 24. Elementy stron WWW (251)
Rozdział 25. Animacje (257)
Rozdział 26. Zapisywanie i eksportowanie (263)
- Zapisywanie pracy (264)
- Zapisywanie rysunku pod nową nazwą (266)
- Zapisywanie plików w różnych formatach (267)
- Zamykanie rysunku i programu (268)
Rozdział 27. Drukowanie (269)
- Przygotowanie pracy dla biura usług poligraficznych (277)
Skorowidz (281)
|