.
Spis treści
.
Podziękowania
Wprowadzenie
Część pierwsza
METATEORIA
ROZDZIAŁ 1. Pojęcia podstawowe
1.1. Dobro
1.1.1. Konteksty pozaetyczne. Użycie przymiotnikowe
1.1.2. Konteksty etyczne. Użycie przymiotnikowe (cd.)
1.1.3. Użycie rzeczownikowe. Pluralizm dóbr
1.2. Powinność
1.2.1. Obowiązek a powinność
......... 1.2.1.1. Uwaga o użyciu epistemicznym
......... 1.2.1.2. Pojęcie obowiązku
......... 1.2.1.3. Pojęcie powinności
1.2.2. Obowiązek i powinność. Użycie paradygmatyczne a użycia rozszerzone
1.2.3. Powinność – użycie rozszerzone i radykalnie rozszerzone. Typy powinności
1.3. Podsumowanie
ROZDZIAŁ 2. Naturalizm
2.1. Naturalizm etyczny – dywergencje w rozumieniu stanowiska
2.1.1. Cztery filozoficzne sensy pojęcia natury
2.2. Naturalizm pojęciowo-semantyczny
2.2.1. Błąd naturalistyczny i Argument Otwartego Pytania Moore’a
2.2.2. Błąd naturalistyczny i „Gilotyna Hume’a”
2.3. Naturalizm epistemologiczno-ontologiczny
2.3.1. Naturalizm epistemologiczny z ontologią
2.3.2. Naturalizm epistemologiczny bez ontologii
2.3.3. Naturalizm irrealistyczny
2.3.4. Naturalizm ekspansywny
2.4. Naturalizm metafizyczny
2.4.1. „Postteleologiczne” pojęcie natury
2.4.2. Natura ludzka?
2.5. Naturalizm normatywny
2.5.1. Trzy stopnie normatywności
2.5.2. Możliwość naturalizacji normatywności
2.6. Współczesny naturalizm w etyce – podsumowanie
Część druga
NATURALIZACJA DOBRA I POWINNOŚCI
ROZDZIAŁ 3. Philippa Foot: dwa podejścia do etyki cnót
3.1. Instrumentalizacja dobra – „środkowa” Foot
3.1.1. Analiza
3.1.2. Aretologia i instrumentalizacja dobra
3.2. Hipotetyzacja powinności – „środkowa” Foot
3.2.1. Analiza i problem z imperatywem kategorycznym
3.2.2. Hipotetyzacja powinności
3.3. Naturalizm „środkowej” Foot
3.4. Dobro i teleologia naturalna – „późna” Foot
3.4.1. Dobro „autonomicznie gatunkowo zależne”
3.4.2. „Ludzie potrzebują cnót jak pszczoły – żądeł”
3.5. Teleologia faktów naturalnych i obiektywizacja powinności – „późna” Foot
3.5.1. „Naturalna” powinność
3.5.2. Powinność a rozum praktyczny
3.6. Naturalizm „późnej” Foot
ROZDZIAŁ 4. Rüdiger Bittner: autonomia i etyka roztropności
4.1. Dobro jako rezultat normatywnego „odciążenia” podmiotu
4.1.1. Podwójne osłabienie koncepcji autonomii Kanta
4.1.2. Pozamoralny rozum praktyczny
4.2. Eliminacja powinności jako efekt radykalnego samookreślenia
4.2.1. Wymogi moralne jako powinność
4.2.2. Subiektywizacja i unieważnienie
4.3. Naturalizm Bittnera
ROZDZIAŁ 5. Hans Krämer: etyka integratywna
5.1. Dobro i naturalne dążenie
5.1.1. Afirmatywne pojęcie dobra i możność jako dobro prymarne
5.1.2. Wolność jako dobro podstawowe i etyka minimalna
5.2. Powinność jako „odwrócone chcenie”
5.2.1. Typologia powinności
5.2.2. „Wartościotwórcza (inter)subiektywność”
5.2.3. Ważna powinność
5.3. Naturalizm Krämera
ROZWAŻANIA KOŃCOWE Metaetyka po metaetyce: naturalizacja podstaw etyki
6.1. Dwa typy powinności
6.2. Podmiotowe ześrodkowanie i pluralizm dóbr
6.3. Zakończenie. Co to jest etyka naturalistyczna?
Bibliografia
Indeks nazwisk
.
.
.
..
.
.
.
Cena rynkowa: 18zł
.
.
Nasza cena: 42zł
.
.
_____________________________________________
.
.
.
.
OBNIŻKA CEN
.
.
*OFERTA WAŻNA DO WYCZERPANIA ZAPASÓW PROMOCYJNYCH
.
.
.