Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

POŁĄCZENIA PRZEDSIĘBIORSTW. TEORIA I PRAKTYKA

28-01-2012, 0:16
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 29.90 zł     
Użytkownik Hatteria_Krakow
numer aukcji: 2020182226
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 5   
Koniec: 25-01-2012 14:21:18

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2005
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 



Księgarnia i Antykwariat HATTERIA





Agnieszka Herdan, Lidia Antolak

POŁĄCZENIA PRZEDSIĘBIORSTW

TEORIA I PRAKTYKA 


Rozwój rynku kapitałowego w Polsce, liberalizacja zasad prowadzenia działalności gospodarczej, członkostwo w Unii Europejskiej niosą za sobą nasilenie się procesów łączenia się przedsiębiorstw w naszym kraju. Polskie przedsiębiorstwa podlegają takim samym regułom gry jak firmy działające w rozwiniętych gospodarkach rynkowych. 


W książce postanowiono poruszyć podstawowe zagadnienia, z jakimi spotykają się osoby biorące udział w transakcjach połączeniowych. Tak zarysowany cel oraz logika procesu łączenia znalazły swoje odbicie w konstrukcji pracy, która składa się z ośmiu rozdziałów.

W rozdziale pierwszym dokonano systematyki pojęć związanych z łączeniem się przedsiębiorstw oraz zaprezentowano rozwój transakcji połączeniowych od ich pojawienia się, aż do chwili obecnej. Połączenia przedsiębiorstw, będące efektem rosnącej konkurencji oraz zmieniających się warunków prowadzenia działalności gospodarczej, stają się motorem rozwoju. Jednak każda z transakcji jest zawierana w oparciu o inne przesłanki. Dlatego w rozdziale drugim skoncentrowano się na przyczynach, jakie skłaniają menedżerów, akcjonariuszy, inwestorów do zawierania tego typu transakcji. Omówiono także długo - i krótkoterminowe strategie obrony przed połączeniem.

W rozdziale trzecim analizie poddano etapy procesu łączenia się przedsiębiorstw. Ze względu na złożoność tych działań zwrócono uwagę na rolę, jaką pełnią instytucje doradcze w tych procesach. Nieodzownymi warunkami, jakie należy uwzględnić w trakcie podejmowania decyzji o połączeniu, są wymogi prawne rynku, na którym zawierana jest transakcja połączeniowa. To skłoniło autorki do zaprezentowania w czwartym rozdziale rozważań dotyczących uwarunkowań prawnych zawartych w kodeksie spółek handlowych, prawie o ochronie konkurencji i konsumentów oraz prawie o publicznym obrocie papierami wartościowymi. Niezbędne okazało się także zwróceniu uwagi na aspekty księgowe i podatkowe.

Ponieważ wycena łączacych się podmiotów jest jedną z najistotniejszych faz transakcji połączeniowej, dlatego rozdział piąty poświęcono metodom służącym określeniu wartości przedsiębiorstwa. Dokonano w nim analizy zarówno podejścia majątkowego, jak i dochodowego w odniesieniu do wartości firmy, oraz omówiono zasady wykorzystywania metod mieszanych oraz mnożnikowych. Porównano także wszystkie grupy metod pod kątem możliwości ich stosowania, bowiem właściwy dobór metod wyceny oraz prawidłowe jej przeprowadzenie jest jednym z kluczowych elementów każdego procesu połączeniowego.

W rozdziale szóstym przedstawiono jedno z możliwych podejść do pomiaru i oceny efektów transakcji łączenia się przedsiębiorstw. Zdefiniowano i poddano klasyfikacji podstawowe cele każdego połączenia - efekty synergii. W dalszej części rozdziału zaprezentowano indywidualne podejście do możliwych sposobów pomiaru efektów połączenia oraz omówiono etapy tego pomiaru.

Uzupełnieniem rozważań zawartych w pierwszej części książki są praktyczne przykłady omówione w dwóch ostatnich rozdziałach.

W rozdziale siódmym zaprezentowano wycenę spółki w ujęciu majątkowym i dochodowym. Wartość firmy została ustalona w oparciu o metodę ewidencyjnej wartości aktywów netto oraz metodę zdyskontowanych przepływów pieniężnych. Rezultaty wyceny poddano krytycznej ocenie, mającej na celu rozstrzygnięcie, która z zastosowanych metod jest bardziej miarodajna i wiarygodna.

Rozdział ósmy natomiast pokazuje praktyczny pomiar efektu połączenia w oparciu o metody zaprezentowane w rozdziale szóstym. Przedstawiono przesłanki, na podstawie których podjęto decyzję o połączeniu. Przyjęto również okres badawczy dwuletni - po przeprowadzeniu transakcji - w którym dokonano pomiaru analizy i oceny jej efektów. Z transakcjami łączenia się przedsiębiorstw wiąże się tak liczna gama problemów, że poruszanie wszystkich w jednym opracowaniu jest niemożliwe.

Dlatego celem książki jest ukazanie tylko wybranych zagadnień wiążących się z tymi procesami. Jeśli któryś z zaprezentowanych w niej problemów szczególnie zainteresuje Czytelnika, to być może zamieszczone źródła literaturowe umożliwią mu znalezienie odpowiedzi na pytania rodzące się w trakcie lektury niniejszego opracowania. Jeśli rozważania zawarte w książce zainspirują Czytelnika do dalszych poszukiwań, to cel, jaki postawiły sobie autorki, zostanie zrealizowany.


Wydawca: Księgarnia Akademicka

Rok wydania: 2005
 
Wersja językowa: polska

Liczba stron: 249
  
Format: B-5

Oprawa: miękka
 
ISBN/ISSN: 83-7188-790-6 
POŁĄCZENIA PRZEDSIĘBIORSTW. TEORIA I PRAKTYKA
 
 
 
 
Kontakt z nami:
 
ul. Dwernickiego 7A/21, 31-530 Kraków
  
Szczegółowe informacje pod nr  tel:
 
+48 [zasłonięte] 377 740
+48 12 [zasłonięte] 73
- gg:  [zasłonięte]61549
 
 
Nasze aukcje:  www.hatteria.na.alle
 
 
Zasady składania i realizacji zamówień
dostępne są na stronie "O mnie".
 
 

Zobacz inne nasze aukcje Pozostałe aukcje »
© Aplon