Na aukcji oferujemy konsole ps3 z dyskiem 250GB z softem 3.55 ,do konsoli dodajemy 3 gry do wyboru w wersji cyfrowej.
Stan konsolki bardzo dobry, w kartonie pełne okablowanie plus pad. Na konsole dajemy 6 miesiecy gwarancji.
Historia
Premiera konsoli odbyła się 11 listopada 2006 w Japonii i 17 listopada tego samego roku w USA. W innych regionach, w tym w Europie premiera odbyła się 23 marca 2007. W Polsce w dniu premiery konsola była dostępna w wersji 60 GB ze wsteczną kompatybilnością z PlayStation 2, której jest następcą. Wersje obecne w produkcji to Slim 160 GB, 320 GB (sprzedaż od lipca 2010), różnią się od poprzednich (wersji FAT) inną obudową (jest cieńsza oraz stworzona z matowego wykończenia, w przeciwieństwie do poprzednich modeli które były błyszczące) oraz o połowę mniejszym poborem prądu i cichszą pracą. Poprzednie wersje 20 GB (tylko Ameryka Północna i Japonia), 40 GB, 60 GB, 80 GB i 160 GB oraz pierwsze wersje Slim – 120 GB i 250 GB – zostały wycofane z produkcji (aczkolwiek wersje 80 GB oraz 160 GB są jeszcze dostępne w sklepach, tj. Slim 120 GB i 250 GB). PlayStation jest konkurencją dla konsol Microsoftu (Xbox 360) oraz Nintendo (Wii). 28 września 2012 roku miała premierę wersja Super Slim. Jest ona dostępna w dwóch wersjach : pierwsza z 500 GB dyskiem i druga z 12 GB pamięcią flash. Jest ona mniejsza i lżejsza od zwykłego slima. Ta pojemniejsza będzie sprzedawana za 299 euro (w zestawie z grą FIFA 13), zaś ta z dyskiem flash za 229 euro (będzie można do niej podłączyć 2.5-calowy dysk wewnętrzny SATA lub dokupić 250 GB oficjalny dysk do PS3). Od września 2012 w sprzedaży dostępna jest wersja „Super Slim” 12GB z dyskiem twardym o pojemności 500 GB, różniąca się od poprzednich jeszcze mniejszym rozmiarem obudowy.
Specyfikacja techniczna
Konsola posiada możliwości multimedialne – możliwość odczytywania filmów na Blu-ray i DVD, muzyki i zdjęć z sieci lokalnej oraz nośników USB (np. pamięci przenośnej, dysków twardych, aparatów cyfrowych i odtwarzaczy muzyki). Istnieje możliwość podłączenia również kamery PS Eye. Znacznie rozwinięta w stosunku do poprzednich konsoli Sony została obsługa Internetu. Wbudowana przeglądarka internetowa umożliwia przeglądanie stron WWW, sieć PlayStation Network umożliwia granie w gry w trybie wieloosobowym, przechowywanie listy przyjaciół, granie w gry online oraz możliwość ściągania gier i innych materiałów z PlayStation Store. Obsługę konsoli i korzystanie z Internetu ułatwia możliwość podłączenia komputerowych myszek i klawiatur (kompatybilne są wszystkie na USB oraz większość na Bluetooth), aczkolwiek większość gier z nich nie korzysta. Wbudowane złącze Ethernet oraz obsługa sieci bezprzewodowych Wi-Fi umożliwiają łatwe podłączenie konsoli do Internetu.
Od 30 listopada 2008 dostępna jest klawiatura (w 8 wersjach językowych) zakładana na kontroler DualShock 3/Sixaxis przy pomocy specjalnego klipsa, komunikuje się z konsolą poprzez technologię Bluetooth oraz posiada własny port miniUSB do parowania z konsolą i ładowania. 11 grudnia 2008 roku ponownie po rocznej przerwie ruszyła otwarta wersja beta PlayStation Home.
Procesor
Centralną jednostką obliczeniową konsoli jest procesor Cell zaprojektowany wspólnie przez firmy IBM, Sony i Toshiba. Składa się on z głównego 64-bitowego procesora PowerPC (tzw. "Power Processing Element" lub PPE) oraz siedmiu rdzeni typu "Synergistic Processing Elements" (SPEs). Taka architektura daje 1 rdzeń do uniwersalnego użytku oraz 7 użytecznych, wyspecjalizowanych rdzeni, które mają ograniczony dostęp do pamięci oraz posiadają inną architekturę niż rdzeń główny. Taki podział umożliwia specjalizacje rdzeni, czego efektem jest bardzo duża szybkość w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań. Wydajność procesora Cell jest tak duża, że pierwszy superkomputer, zbudowany z użyciem tego procesora, okazał się najwydajniejszym komputerem na świecie (osiągając szybkość ponad 1400 teraflopów, i jest ponad trzykrotnie szybszy niż poprzedni rekordzista (którego wydajność wynosi 460 teraflopów). Cell jest pierwszym procesorem który umożliwił osiągnięcie wydajności przekraczającej 1000 teraflopów.
Architektura Cella jest wydajna, ale wymaga innego podejścia do programowania niż popularne architektury używane w komputerach osobistych, co może być wyzwaniem dla programistów którzy wcześniej programowali tylko na PC. Programowanie Cella jest uważane za trudne, choć architektura Cella jest elastyczna i umożliwia projektowanie współpracy między rdzeniami używając najbardziej odpowiednich dla programisty mechanizmów, to wymaga wiedzy oraz wysiłku aby zarządzać współpracą między rdzeniami. Aby ułatwić to zadanie, IBM opublikował narzędzia ułatwiające automatyczne przystosowanie kodu do działania na wielu rdzeniach, co zwalnia programistę od ręcznego zarządzania podziałem na rdzenie (jednak wciąż wymaga pisania kodu z uwzględnieniem architektury procesora). Do użytku w grach konsola udostępnia sześć rdzeni, gdyż siódmy jest dezaktywowany, aby usprawnić produkcję (nawet gdy procesor opuści taśmę produkcyjną z niesprawnym jednym rdzeniem, może być użytkowany jako w pełni funkcjonalny), a ósmy zarezerwowano do obsługi systemu operacyjnego konsoli. Każdy rdzeń taktowany jest zegarem 3,2 GHz. Procesor działa w trybie in-order execution.