Ps3
Sony
PlayStation 3
Sony PlayStation 3 (potocznie PS3; do września 2009 znak towarowy PLAYSTATION 3, obecnie PlayStation 3) – konsola gier wideo firmy Sony, trzecia w rodzinie PlayStation.
Konsolę wyróżniają bogate możliwości multimedialne – możliwość odczytywania filmów na Blu-ray i DVD, muzyki i zdjęć z sieci lokalnej oraz nośników USB (np. pendrive, dyski twarde, aparaty cyfrowe i odtwarzacze muzyki). Znacznie rozwinięta w stosunku do poprzednich konsoli Sony została obsługa Internetu. Wbudowana przeglądarka internetowa umożliwia przeglądanie stron WWW, sieć PlayStation Network umożliwia granie w gry w trybie multiplayer, przechowywanie listy przyjaciół oraz łatwy kontakt z nimi, granie w gry online oraz możliwość ściągania gier i innych materiałów z PlayStation Store. Obsługę konsoli i korzystanie z Internetu ułatwia możliwość podłączenia komputerowych myszek i klawiatur (kompatybilne są wszystkie na USB oraz większość na Bluetooth), aczkolwiek większość gier z nich nie korzysta. Wbudowane złącze Ethernet oraz obsługa sieci bezprzewodowych Wi-Fi umożliwiają łatwe podłączenie konsoli do Internetu.
Od 30 listopada 2008 dostępna jest klawiatura (w 8 wersjach językowych) zakładana na kontroler DualShock 3/Sixaxis przy pomocy specjalnego klipsa, komunikuje się z konsolą poprzez technologię Bluetooth oraz posiada własny port miniUSB do parowania z konsolą i ładowania. 11 grudnia 2008 roku ponownie po rocznej przerwie ruszyła otwarta wersja beta PlayStation Home.
BCM
Bez Ceny Minimalnej
NIETESTOWANA
HDD 40GBDysk 40GB sprawny - dysk sprawdzany na komputerze poprzez przejściówkę USB (system plików NTFS). Konsola nietestowana ani nie sprawdzana w żaden sposób.
Procesor:
3.2 GHz Cell Broadband Engine8 rdzeni
GPU:
RSX 'Reality Synthesizer'500 MHz, 256 MB GDDR3 650 MHz @ 1,3 GHz (w starszych modelach pamięć ma taktowanie 700 MHz @ 1,4 GHz)
RAM:
256 MB RAM 400 MHz @ 3,2 GHz XDR DRAM
Nośniki danych:
Blu-ray, DVD-ROM, CD-ROM (wszystkie modele)
Super Audio CD (wybrane modele)
Obsługa trybów 480p, 720p, 1080p, 1080i
porty USB 2.0
HDMI
(powyższe dane pochodzą z Wikipedii i dotyczą zapewne różnych wersji konsoli)
Kolor Czarny
Stan wizualny konsoli jest raczej średni (dużo rysek) - obejrz zdjęcia i sam oceń.
Konsola jest NIETESTOWANA, stan jest nieznany. Prawdopodobnie może być w jakiś sposób uszkodzona.
Z braku możliwości (brak kabli, zasilacza, kontrolera, wiedzy na temat konsol itp) nie jestem w stanie przeprowadzić jakichkolwiek testów. Nie przyjmuję zwrotów ani negatywów. Dla uniknięcia niedomówień traktuj tę aukcję jako aukcję sprzedającą uszkodzoną konsolę. Nie wiem również, czy konsola była otwierana. Jedynie dysk twardy został przetestowany - jest sprawny, tj. udało się go bez problemu sformatować na komputerze (w systemie NTFS).
Dokładne zdjęcia sprzedawanego przedmiotu:
(kliknij na miniaturkę aby powiększyć)
Na aukcji kupujesz samą konsolę z dyskiem 40GB (jak na zdjęciach), bez kontrolerów, kabli itp.
Aukcja od złotówki i bez ceny minimalnej - za ile się sprzeda konsola - za tyle się sprzeda:-).
---
Historia
Premiera konsoli odbyła się 11 listopada 2006 w Japonii i 17 listopada w USA. W innych regionach, w tym w Europie premiera odbyła się 23 marca 2007. W Polsce w dniu premiery konsola była dostępna w wersji 60 GB ze wsteczną kompatybilnością z PlayStation 2, której jest następcą. Wersje obecne w produkcji to Slim 160 GB, 320 GB i 500 GB (sprzedaż od lipca 2010), różnią się od poprzednich (wersji FAT) inną obudową (jest cieńsza oraz stworzona z matowego wykończenia, w przeciwieństwie do poprzednich modeli które były błyszczące) oraz o połowę mniejszym poborem prądu i cichszą pracą. Poprzednie wersje 20 GB (tylko Ameryka Północna i Japonia), 40 GB, 60 GB, 80 GB i 160 GB oraz pierwsze wersje Slim - 120 GB i 250GB - zostały wycofane z produkcji (aczkolwiek wersje 80 GB oraz 160 GB są jeszcze dostępne w sklepach, tj. Slim 120 GB i 250 GB). PlayStation jest konkurencją dla konsol Microsoftu (Xbox 360) oraz Nintendo (Wii).
Specyfikacja techniczna
CPU:
Centralną jednostką obliczeniową konsoli jest procesor Cell zaprojektowany wspólnie przez firmy IBM, Sony i Toshiba. Składa się on z głównego 64-bitowego procesora PowerPC (tzw. "Power Processing Element" lub PPE) oraz siedmiu rdzeni typu "Synergistic Processing Elements" (SPEs). Taka architektura daje 1 rdzeń do uniwersalnego użytku oraz 7 użytecznych, wyspecjalizowanych rdzeni, które maja ograniczony dostęp do pamięci oraz posiadają inną architekturę niż rdzeń główny. Taki podział umożliwia specjalizacje rdzeni, czego efektem jest bardzo duża szybkość w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań. Wydajność procesora Cell jest tak duża, że pierwszy superkomputer zbudowany używając tego procesora okazał się najwydajniejszym komputerem na świecie (osiągając szybkość ponad 1400 teraflopów), i jest ponad trzykrotnie szybszy niż poprzedni rekordzista (którego wydajność wynosi 460 teraflopów). Cell jest pierwszym procesorem który umożliwił osiągnięcie wydajności przekraczającej 1000 teraflopów.
Architektura Cella jest wydajna, ale wymaga innego podejścia do programowania niż popularne architektury używane w komputerach osobistych, co może być wyzwaniem dla programistów którzy wcześniej programowali tylko na PC. Programowanie Cella jest uważane za trudne, choć architektura Cella jest elastyczna i umożliwia projektowanie współpracy między rdzeniami używając najbardziej odpowiednich dla programisty mechanizmów, to wymaga wiedzy oraz wysiłku aby zarządzać współpracą między rdzeniami. Aby ułatwić te zadanie, IBM opublikował narzędzia ułatwiające automatyczne przystosowanie kodu do działania na wielu rdzeniach, co zwalnia programistę od ręcznego zarządzania podziałem na rdzenie (jednak wciąż wymaga pisania kodu z uwzględnieniem architektury procesora). Do użytku w grach konsola udostępnia sześć rdzeni, gdyż siódmy jest dezaktywowany, aby usprawnić produkcję (nawet gdy procesor opuści taśmę produkcyjną z niesprawnym jednym rdzeniem, może być użytkowany jako w pełni funkcjonalny), a ósmy zarezerwowano do obsługi systemu operacyjnego konsoli. Każdy rdzeń taktowany jest zegarem 3,2 GHz. Procesor działa w trybie in-order execution.
Charakterystyka PPE:
Charakterystyka SPE:
W starszych modelach konsoli znalazł się także EE (EmotionEngine) i GS (graphic synthesizer), pomagające w renderowaniu grafiki w grach na konsolę PS2, a także niekiedy pomaga renderować gdy główny procesor jest zbyt obciązony.
Procesor Graficzny (RSX)
Zaprojektowany wspólnie przez firmy NVIDIA i Sony. Jego możliwości można porównać do układu graficznego – 6800Ultra w trybie SLI (2x 6800 Ultra) lub do jednej 7900GTX.
Pamięć operacyjna
Łącznie 512 MB pamięci, dzielonej na dwie:
Przepustowość
komunikacja pomiędzy PPE, wszystkimi SPE, kontrolerem pamięci i I/O odbywa się przez Element Interconnect Bus (EIB) które oferuje teoretyczną maksymalną przepustowość wynoszącą 204.8GB/s
Ogólna wydajność:
Teoretycznie PlayStation 3 jest w stanie wykonać blisko 2 biliony operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę (2 TFLOPS-y). Składa się na nie 1,8 TFLOPS-ów karty graficznej RSX oraz około 200 GFLOPS-ów procesora Cell przy obliczeniach wymagających pojedynczej precyzji (około 15 GFLOPS-ów przy podwójnej). Jest to jednak tylko teoretyczna wydajność, której nie da się w rzeczywistych warunkach osiągnąć m.in. z powodu ograniczeń magistrali systemowej, GPU oraz małej ilości pamięci podręcznej procesora. Rezultat 1,8 TFLOPS jest wysokim wynikiem dla GPU biorąc pod uwagę że RSX pojawił się już w 2006 roku i kosztował w przybliżeniu tylko 130 USD. Jedynym źródłem tak wysokiego wyniku jest NVIDIA która nie podaje żadnych szczegółów (precyzja liczb zmiennoprzecinkowych itp).
Dźwięk
możliwość dekodowania Dolby Digital 5.1, DTS (za przetwarzanie odpowiedzialny jest procesor).
Pamięć masowa:
Komunikacja:
Playstation 3 oferuje następujące możliwości komunikacji:
Wyjście Audio/Video:
Porównanie modeli:
Każda konsola Fat ma napęd czytający płyty Blu-ray/DVD/CD, złącze HDMI 1.3a, złącze Ethernet, Bluetooth 2.0 dodatkowo wersje 20 GB, 60 GB (z pierwszej generacji) i 80 GB są kompatybilne z grami PS One a 60 GB (z 2 drugiej generacji) jest dodatkowo kompatybilna z PS2.
Natomiast konsole Slim posiadają napęd czytający płyty Blu-ray/DVD/CD, złącze HDMI 1.4a, złącze Ethernet, Bluetooth 2.0.
Trofea:
Trofea to system osiągnięć – gry posiadają listę zadań, które można wykonać. Wykonanie zadania jest nagradzane pucharem widocznym w profilu gracza oraz zwiększa poziom gracza (pokazujący, jak wiele trofeów udało się zdobyć danemu graczowi). Trofea w konsoli PlayStation 3 nie były dostępne od premiery konsoli, zostały dodane w aktualizacji oprogramowania (2.40 wydany 2 lipca 2008) na wzór Achievements'ów z Xboxa 360. W efekcie tego starsze gry nie obsługują systemu trofeów lub wymagają ściągnięcia łatki, aby je aktywować (np. Grand Theft Auto IV). Wszystkie gry wydane od 1 stycznia 2009 roku muszą obsługiwać trofea.
System trofeów wyróżnia dwa rodzaje gier – gry tanie (większość gier z PlayStation Store, posiadają mniej trofeów i w efekcie mniej podnoszą poziom gracza, nie posiadają trofeum platynowego) oraz gry drogie (rozbudowane pozycje z PlayStation Store, wszystkie gry na płytach Blu-ray – posiadają więcej trofeów, znacznie bardziej podnoszą poziom gracza oraz mają trofeum platynowe).
Trofea na konsoli dzielone są na 4 poziomy:
Sony nie ustaliło z góry, jakie kryteria muszą spełniać trofea uznawane za złote, srebrne czy brązowe, dlatego ich poziom w różnych grach jest diametralnie odmienny. Ustala je producent według własnego uznania – może dowolnie dobierać ilość poszczególnych rodzajów trofeów, ale ich łączna wartość jest taka sama dla każdej gry tego samego rodzaju.
Inne systemy operacyjne:
Sony dodało do swojej konsoli możliwość wgrania dodatkowego systemu operacyjnego, przez co można zwiększyć jej funkcjonalność. Jest to pierwsza (i obecnie jedyna) konsola, której producent umożliwia wgranie dowolnego oprogramowania i nie powoduje to utraty gwarancji. System instaluje się na osobnej partycji (Other OS) i nie można w trakcie korzystania z niego używać plików zapisanych na partycji Game OS. Niektóre wersje Linuksa, które udało się uruchomić to Yellow Dog, Ubuntu, Fedora, Gentoo, Debian oraz OpenSUSE. Każdy Linux ma dostęp do 6 z 7 rdzeni procesora Cell. Systemy uruchamiane pod opcją OtherOS mają znacznie ograniczony dostęp do układu graficznego RSX. Należy także wyznaczyć osobne miejsce dla innego systemu operacyjnego, które nie jest dostępne podczas używania standardowego oprogramowania konsoli.
W wersji Slim instalacja dodatkowego systemu operacyjnego jest niemożliwa, ze względu na naciski ze strony IBM na Sony, które obawiało się konkurencji w branży serwerów wykorzystywanych do budowy superkomputerów. Dwie konsole Playstation 3 nie odbiegały wydajnością jednemu dedykowanemu serwerowi z dwoma procesorami Cell. Od wersji softu 3.21 również tej możliwości zostały pozbawione wersje FAT, co wywołało w świecie konsol spore kontrowersje graczy twierdząc że zostali oni oszukani przez Sony.
Standardy:
Sony wspiera oficjalnie kilka otwartych standardów i udostępnia licencjonowanym twórcom gier, programy o nich oparte. Oczywiście nie są one obowiązkowe i wiele firm posiada własne rozwiązania.
Lista otwartych standardów wybranych przez Sony:
Cg – podobny do C język programowania shaderów opracowany przez firmę NVIDIA
Inne standardy:
Standardy, które prawdopodobnie się pojawią"
Szybka wysyłka kurierem 24h - dostawa następnego dnia roboczego.
Za wysyłkę płacisz tylko raz!
Płatność przez Płatności Allegro (PayU).
Przypominam, że złożenie oferty i wygranie aukcji jest wiążące! W przypadku braku wpłaty nierzetelny Kupujący dostanie negatywa, punkty karne od Allegro, zostanie wpisany na czarną listę oraz zostanie rozpoczęte postępowanie sądowe (plus jeszcze kilka innych nieprzyjemnych konsekwencji).
(Xbox360, X-box 360, X-b ox3Ps360, X box 360, xBox 36 0)
Sprzedaję w imieniu znajomych - w przypadku pytań może dojść do nieznacznych opóźnień z odpowiedzią (kilka godzin).