Player one Ernest Cline
  Rok 2044. Kryzys zmienił największe mocarstwa w kraje Trzeciego Świata. W Ameryce ludzie głodują i zamarzają na ulicach miast &ndash osiedli slumsów i przyczep kampingowych. Jak większość ludzkości osiemnastoletni Wade ucieka od rzeczywistości i cały wolny czas spędza w OASIS, globalnym wirtualnym świecie, w którym każdy może być tym, kim chce. To internet nowej generacji, wszechobecna symulacja, gdzie można robić wszystko &ndash żyć, uczyć się, bawić i kochać. I jak większość ludzkości Wade marzy, że to właśnie on znajdzie niezwykłą szansę na zmianę, klucz do kolosalnej fortuny i absolutnej władzy ukryty w tym wirtualnym świecie przez twórcę OASIS, ekscentrycznego geniusza-multimiliardera Jamesa Hallidaya. Przez pięć lat miliony ludzi bezowocnie próbowały go złamać, by zdobyć nagrodę, wiedząc tylko tyle, że zagadki Hallidaya odnoszą się do popkultury, którą uwielbiał &ndash końca XX wieku. I przez lata miliony odkrywały podczas tych poszukiwań nowe znaczenie ucieczki od rzeczywistości i pogoni za szczęściem, obsesyjnie studiując ikony Hallidaya &ndash enigmatyczne wskazówki, których nie odczyta nikt, kto nie jest maniakiem gier, filmów i muzyki z lat 80. Nagle Wade odkrywa pierwszą zagadkę&hellip Cały świat patrzy, tysiące przyłączają się do polowania &ndash wśród nich potężni wirtualni gracze gotowi popełnić bardzo realne morderstwo, by przeszkodzić Wadeowi. Teraz Wade może zrobić tylko jedno, żeby przeżyć &ndash wygrać. Ale żeby wygrać, musi porzucić doskonały wirtualny świat i stanąć twarzą w twarz z życiem i z miłością &ndash w realu, z którego tak rozpaczliwie chciał uciec. Stawką jest świat. Celem &ndash najwyższa nagroda. Jesteś gotowy?  
Autor | Ernest Cline |
Oprawa | broszura |
Wydawca | Amber |
ISBN | 978-83-[zasłonięte]-4272-9 |
Ilosć stron | 416 |
Wymiary | 13,0x20,5 |
Data wydania | 2012 |