Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Planowanie lekcji języka obcego Podręcznik KRAKOW

31-01-2014, 19:24
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 19 zł     
Użytkownik knk24
numer aukcji: 3907011371
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 1   
Koniec: 31-01-2014 19:07:12

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
Zestaw: sama książka
Przeznaczenie: dla dorosłych
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

knk24

MOJE DANE

31-055 KRAKÓW
UL.MIODOWA 4
TEL.12[zasłonięte]422-19
KOM. 665 [zasłonięte] 722

[zasłonięte]@interia.pl
 [zasłonięte]@neostrada.pl

OPŁATY ZA PRZESYŁKI


WYSYŁKA POCZTA POLSKA

WPŁATA NA KONTO

STANDARDOWA
10,00 ZŁ
PRIORYTETOWA
15,00 ZŁ
ZA POBRANIEM PRZESYŁKA

PRIORYTETOWA
25,00 ZŁ
ODBIÓR OSOBISTY
0 ZŁ

ZAKUPY Z GWARANCJĄ

KAŻDĄ KSIĄŻKĘ

PAKUJEMY

W

KARTON

 


Serdecznie witamy na naszej aukcji. Sprzedawane przez nas książki są nowe, oferujemy wysyłkę tylko rejestrowanymi przesyłkami, dzięki temu masz 100% gwarancji, że przesyłka dotrze do Ciebie szybko i bez problemów. Życzymy udanych zakupów.

knk24  ZAKUPY Z GWARANCJĄ

1. Prowadzimy księgarnię od 1990r. - patrz "o mnie"

2. Na Allegro jesteśmy od 2004r.

3. Kupując u nas mają Państwo gwarancje szybkiej wysyłki

4. W przypadku jakichkolwiek problemów / reklamacji

ewentualne dodatkowe koszty pokrywa nasza firma .

5. Bezpieczne pakowanie w karton .

6 Kupując na kilku aukcjach za wysyłkę płacisz raz .

7. Każdy zakup dokumentowany jest paragonem z kasy fiskalnej .

8. Na życzenie faktura vat

9. Wysyłka zaraz po wpłacie na konto


 

 

Tematyka publikacji wpisuje się w szeroki kontekst zagadnień związanych z przygotowaniem się nauczyciela do zajęć z języka obcego. Część teoretyczna omawia istotę i rolę planowania dydaktycznego w odniesieniu do działu programowego, jednostki metodycznej, lekcyjnej i zadaniowej. W części drugiej zamieszczono propozycję planu wynikowego oraz przykłady konspektów lekcji języka polskiego jako obcego. Publikacja pokazuje praktyczny aspekt nauczycielskich działań planistycznych opartych na zasadach podejścia zadaniowego ESOKJ. Adresowana jest do nauczycieli języków obcych oraz studentów przygotowujących się do podjęcia pracy w tym zawodzie.

 

SPIS TREŚCI

 

Od autorki  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7

Od redaktora serii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9

CZĘŚĆ I

PLANOWANIE WYNIKOWE I METODYCZNE

1. O programach i planowaniu wynikowym  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12

  1.1. Koherencja i wynikanie w procesie planowania . . . . . . . . . . . . . .12

  1.2. Rodzaje i etapy planowania nauczycielskiego. . . . . . . . . . . . . . .14

  1.3. Planowanie wynikowe. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15

    1.3.1. Definicja programu nauczania  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16

    1.3.2. Program klasyczny a inwentarz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .17

    1.3.3. Program nauczania a plan wynikowy  . . . . . . . . . . . . . . . . . .18

    1.3.4. Programy i plany zadaniowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .20

    1.3.5. Jak tworzyć plan wynikowy  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  21

2. Jednostki uczenia się – lekcyjne i metodyczne . . . . . . . . . . . . . . . .23

  2.1. Uwarunkowania psychologiczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23

  2.2. Metodologiczny i społeczny aspekt planowania lekcji . . . . . . . . . .24

  2.3. Charakterystyka jednostek lekcyjnych i metodycznych . . . . . . . . .25

  2.4. Podział jednostek lekcyjnych na fazy – przegląd koncepcji . . . . . .27

    2.4.1. Informacje ogólne. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27

    2.4.2. Fazy lekcji w wybranych metodach nauczania. . . . . . . . . . . . . 28

3. Planowanie metodyczne. Konspekt lekcji  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33

  3.1. Czym jest konspekt lekcji?  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33

  3.2. Konspekt czy scenariusz?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34

  3.3. Jakie dane powinien zawierać konspekt? . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35

  3.4. Konspekty schematyczne i szczegółowe . . .  . . . . . . . . . . . . . . . 38

  3.5. Cele nauczania i uczenia się. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40

    3.5.1. ESOKJ o celach  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40

    3.5.2. Sposoby formułowania celów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42

    3.5.3. Formułowanie celów w kategoriach umiejętności i sprawności . . .44

    3.5.4. Czytelność metodologiczna celów i działań uczniów. . . . .  . . . . 45

  3.6. Treści nauczania i uczenia się. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .46

  3.7. Autorska propozycja konspektu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47

4. Uczenie się przez wykonywanie zadań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .54

  4.1. Zadania i metodyka zadaniowa – interpretacja pojęć. . . . . . . . . . .54

  4.2. Właściwości i funkcje zadań w metodyce zadaniowej  . . . . . . . . . . 56

  4.3. Uczenie się przez wykonywanie zadań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57

  4.4. Trzy etapy realizacji zadań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59

  4.5. Konspekt klasyczny a plan zadaniowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .60

 5.  Formy organizacyjne zajęć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62

  5.1. O zaletach pracy w grupach  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .62

  5.2. W zespołach czy „równym frontem”?  . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . 63

  5.3. Uczenie się we współpracy  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .65

  5.4. Uczenie się w grupach – etapy lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67

  5.5. Słabe strony pracy w grupach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67

  6.  Praca domowa ucznia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68

  7.  Planowanie przestrzeni pedagogicznej. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .69

  8.  Trudności w procesie planowania  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .71

  8.1. Błędy planowania zajęć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . 72

  8.2. Uczenie się planowania . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . 73

  8.3. Konspekt a zmiana toku lekcji  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74

  8.4. Działania planistyczne studentów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75

CZĘŚĆ II

PRZYKŁADY AUTORSKICH KONSPEKTÓW LEKCJI I PLANU WYNIKOWEGO

1. Plany jednostek lekcyjnych i tematycznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79

  1.1.  Jak skutecznie walczyć z upałem?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82

  1.2.  Chyba mam grypę  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .86

  1.3.  Dziesięć rad na skuteczne odchudzanie  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .90

  1.4.  Jeden plus jeden czyli nowy model rodziny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .96

  1.5.  Karol Szymanowski . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  101

  1.6.  Kogo dzisiaj szuka praca? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .107

  1.7.  Tele-mele . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 115

  1.8.  Torebka kobiety – niezgłębiona tajemnica . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119

  1.9.  Wiano Świętej Kingi  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126

  1.10.  Zielone mury miasta. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  133

2. Plany jednostek zadaniowych. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138

  2.1. Zorganizować wakacje w Trójmieście  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139

  2.2. Opracować zbiór łatwych przepisów kuchennych . . . . . . . . . . . . . . .146

2.3. Przygotować exposé lub artykuł prasowy na temat:

  Niegdyś „dzieci ulicy”, dzisiaj „dzieci hipermarketów”. . . . . . . . . . . . . . .151

  2.4. Wynająć pokój, mieszkanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  159

  2.5. Zorganizować wycieczkę do kopalni soli w Wieliczce  . . . . . . . . . . .  167

3. Plan wynikowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .171

Spis tabel i schematów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .187

Bibliografia  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .189

 

 


Planowanie lekcji języka obcego. Podręcznik i poradnik dla nauczycieli jezyków obcych
Autor: Iwona Janowska
Rok wydania: 2010
ISBN: 97[zasłonięte][zasłonięte]242-13-3
Liczba stron: 196
Format: B5
Okładka: miękka


O NAS.....
strona o mnie 
dodaj mnie do ulubionych
PŁATNOŚCI
Wpłata na konto:



241[zasłonięte]200400[zasłonięte]00239[zasłonięte]564
ODBIÓR OSOBISTY
KSIĘGARNIA
NA
KAZIMIERZU