Opis książki: To idealna książka dla wszystkich szukających wprowadzenia do tematyki planowania i strategii biznesowych. Najlepsze firmy koncentrują swoje działania na trzech zagadnieniach: jak zaspokoić potrzeby klientów, jak osiągnąć i utrzymać przewagę konkurencyjną oraz jak rozwijać i wykorzystywać atuty firmy. Tematykę tę podejmuje Paul Elkin, w niezwykle jasny i klarowny sposób opisując kluczowe koncepcje oraz umiejętności i techniki z zakresu tworzenia niezawodnych planów biznesowych i strategii. W książce zastosowano system symboli, które podkreślają różne aspekty omawianych tematów, wskazując zadania, listy kontrolne działań, najważniejsze koncepcje zarządzania, kluczowe pytania lub punkty szkoleniowe.
O autorze 1. Sukces w biznesie Jak osiągnąć stabilność i wzrost w biznesie Cele biznesowe Sukces w biznesie - dowody Stabilność w biznesie - dowody 2. Analiza strategiczna Wprowadzenie Analiza środowiska Analiza branży Analiza SWOT Analiza od > do Analiza przyczyn źródłowych 3. Analiza rynku Wprowadzenie - definicja strategii jednostki organizacyjnej Analiza rynku - tworzenie strategii konkurencyjnej Mapa rynku Analiza jednostki strategicznej (SBU) Analiza SBU: korzyści Określenie profilu konkurencji Macierz kierunków polityki Pozycja konkurencyjna: strategie ogólne Pozycja konkurencyjna: wyróżnialność Wyróżnialność i cena 4. Relacja wolumen - koszt - zysk Wprowadzenie Wkład Ceny produktów i usług Analiza kosztów 5. Analiza organizacyjna Wprowadzenie - przejście na wyższy poziom sukcesu Model 7S McKinseya 6. Ocena opcji Wprowadzenie Analiza pola sił Analiza interesariuszy Określenie wrażliwości finansowej i ocena ryzyka Ocena możliwości rozwoju firmy Analiza AID 7. Przywództwo strategiczne Wprowadzenie Koncepcja misji Podsumowanie - znaczenie misji Przywództwo: reagowanie sytuacyjne 8. Monitorowanie efektywności Wprowadzenie Strategiczne wskaźniki KPI Finansowe wskaźniki KPI Podsumowanie - tworzenie obrazu sytuacji Operacyjne wskaźniki KPI Giełdowe wskaźniki KPI Wartość dodana 9. Rozwój nowej firmy Główne etapy w rozwoju firmy Indeks
|