PRZEBUDOWA PKW (osobowe) na LKW (ciezarowe) HOMOLOGACJA CIEZAROWA!
Tel.kom.: 696 [zasłonięte] 109
Oferta nasza dotyczy przebudowy samochodow zakupionych na obszarze Niemiec oraz Unii Europejskiej i jeszcze nie zarejestrowanych na terytoium Polski z auta osobowego (PKW) na ciezarowe (LKW).
Zakres naszej uslugi polega na:
1) przerobce technicznej auta - montaz kratki
2) przeglad techniczny w autoryzowanej niemieckiej stacji obslugi
3) pelna dokumentacja z niemieckich urzedow - nowe briefy z wpisem LKW
4) komplet dokumentow umozliwiajacy rejestracje samochodu ciezarowego na terytorium Polski
Zgodnie z obowiazujacymi przepisami do sprowadzanych samochodow ciezarowych nie jest naliczany podatek akcyzowy. Od 01.04.2014r. mozliwosc odliczenia pelnej lub polpelnej stawki 23%VAT. Do sprawdzenia w lokalnym UC i US w poblizu zamieszkania.
Oferta nasza dotyczy przerobienia samochodów osobowych na ciężarowe, wszystkich marek typu: KOMBI, VAN, SUV,BUS, TERENOWE, zakupione na terenie calej Unii Europejskiej.
696 [zasłonięte] 109.
Wyrok Wojewodzkiego Sadu Administracyjnego w Krakowie (przerobki sa legalne)
ponizej link do artykulu:
file:///C:/Users/marek/Downloads/Zmiany%20w%20przeznaczeniu%20pojazdu%20a%20obowi%C4%85zek%20zap%C5%82aty%20podatku%20akcyzowego%20-%20Eksperci%20o%20podatkach,%20NL%20Aktualno%C5%9Bci%20-%20Czytaj201[zasłonięte][zasłonięte]121448.pdf
Zmiany w przeznaczeniu pojazdu a obowiązek zapłaty podatku akcyzowego
Jak wynika z najnowszego orzecznictwa Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, to
nie moment produkcji, a data powstania obowiązku podatkowego ma decydujące znaczenie dla
klasyfikacji samochodu do określonych kategorii, od których zależy zapłata podatku akcyzowego.
Zgodnie z art. 100 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym, przedmiotem
opodatkowania akcyzą jest: import, nabycie wewnątrzwspólnotowe, pierwsza sprzedaż
na terytorium kraju samochodu osobowego niezarejestrowanego wcześniej na
terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.
Opodatkowaniu podatkiem akcyzowym podlegają wyłącznie wyraźnie wymienione w
ustawie czynności dotyczące handlu samochodami osobowymi. Wskazany podatek nie
obejmuje natomiast samochodów ciężarowych.
Warto zaznaczyć, że zgodnie z art. 3 analizowanej ustawy do celów poboru akcyzy i oznaczania wyrobów
akcyzowych znakami akcyzy stosuje się klasyfikację w układzie odpowiadającym Nomenklaturze Scalonej (CN)
zgodną z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2658/87 z 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i
statystycznej oraz w sprawieWspólnej Taryfy Celnej (Dz. Urz. WE L 256 z 07.09.1987, str. l, z późn. zm.; Dz. Urz.
UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 2, t. 2, str. 382, z późn. zm.).
W myśl art. 100 ust. 4 ustawy samochody osobowe to: pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne
objęte pozycją CN 8703 przeznaczone zasadniczo do przewozu osób, inne niż objęte pozycją CN 8702, włącznie z
samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi, z wyłączeniem skuterów
śnieżnych, pojazdów typu meleks oraz typu quad.
Zastosowanie powyższych przepisów oraz dokonanie klasyfikacji danego pojazdu, jako podlegającego lub nie
podlegającego akcyzie wymaga od organów administracji dokładnej analizy stanu faktycznego, w tym
wyczerpującego zebrania i rozpatrzenia całego materiału dowodowego (do takich czynności obligują organy
między innymi treść art. 122 i 187 Ordynacji podatkowej).
Powyższe znajduje odzwierciedlenie w orzecznictwie sądowym, zgodnie z którym zasady postępowania (…)
obligują organy podatkowe do podejmowania w toku postępowania wszelkich niezbędnych działań w celu
dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego oraz załatwienia sprawy, w tym wyczerpującego zebrania i
rozpatrzenia materiału dowodowego. (…) Centralne miejsce w prowadzonym postępowaniu zajmują w związku z
tym kwestie związane z postępowaniem dowodowym. (Por. Wyrok WSA w Krakowie z 18 września 2014 roku,
sygn. akt I SA/Kr 948/14, CBOSA).
Niezależnie od powyższego możemy zauważyć, że w orzecznictwie sądowym wątpliwości budzi odpowiedź na
pytanie, czy badając stan faktyczny i przeznaczenie pojazdu organy powinny brać pod uwagę charakter pojazdu
(jako osobowego lub ciężarowego) w momencie produkcji, czy też w późniejszym okresie.
Zgodnie z najnowszym orzecznictwem
Udowodnienie, iż samochód został pierwotnie wyprodukowany, jako osobowy nie wystarcza dla stwierdzenia, że
mamy do czynienia z samochodem osobowym w rozumieniu art. 100 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym. (…),
istotne są również cechy posiadane przez pojazd w dacie powstania ewentualnego obowiązku podatkowego (…)
Nie jest bowiem wykluczona sytuacja, w której dojdzie do takiego przekształcenia pojazdu i ingerencji w jego
cechy konstrukcyjne nadane mu przez producenta, że w istocie dokonane w nim przeróbki będą kwalifikować go
do kategorii pojazdu ciężarowego w rozumieniu pozycji 8704 CN (tak: Wyrok WSA w Krakowie z 18 września 2014
roku, sygn. akt I SA/Kr 948/14, CBOSA).
Powyższy wyrok stanowi wyłom w dotychczasowej linii orzeczniczej, z której wynikało że decydujące dla
klasyfikacji podatkowej jest przeznaczenie pojazdu określone przez producenta – a zatem ewentualne przeróbki
Zmiany w przeznaczeniu pojazdu a obowiązek zapłaty podatku akcyzo... http://www.podatki.abc.com.pl/czytaj/-/artykul/zmiany-w-przeznaczeni...
1 z 2 2[zasłonięte]014-11 14:46