Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PKW/LKW przebudowa HOMOLOGACJA CIEZAROWA N1 -23VAT

17-11-2014, 9:21
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 3 500 zł     
Użytkownik audicarforme
numer aukcji: 4762873066
Miejscowość Żagań
Zostało sztuk: 100    Wyświetleń: 154   
Koniec: 17-11-2014 09:27:03
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

PRZEBUDOWA PKW (osobowe) na LKW (ciezarowe) HOMOLOGACJA CIEZAROWA!

Tel.kom.: 696 [zasłonięte] 109

 

Oferta nasza dotyczy przebudowy samochodow zakupionych na obszarze Niemiec oraz Unii Europejskiej i jeszcze nie zarejestrowanych na terytoium Polski z auta osobowego (PKW) na ciezarowe (LKW).

Zakres naszej uslugi polega na:

1) przerobce technicznej auta - montaz kratki

2) przeglad techniczny w autoryzowanej niemieckiej stacji obslugi

3) pelna dokumentacja z niemieckich urzedow - nowe briefy z wpisem LKW

4) komplet dokumentow umozliwiajacy rejestracje samochodu ciezarowego na terytorium Polski

 

Zgodnie z obowiazujacymi przepisami do sprowadzanych samochodow ciezarowych nie jest naliczany podatek akcyzowy. Od 01.04.2014r. mozliwosc odliczenia pelnej lub polpelnej stawki 23%VAT. Do sprawdzenia w lokalnym UC i US w poblizu zamieszkania.

 

Oferta nasza dotyczy przerobienia samochodów osobowych na ciężarowe, wszystkich marek typu: KOMBI, VAN, SUV,BUS, TERENOWE, zakupione na terenie calej Unii Europejskiej.

 

696 [zasłonięte] 109.

 

Wyrok Wojewodzkiego Sadu Administracyjnego w Krakowie (przerobki sa legalne)

ponizej link do artykulu:

file:///C:/Users/marek/Downloads/Zmiany%20w%20przeznaczeniu%20pojazdu%20a%20obowi%C4%85zek%20zap%C5%82aty%20podatku%20akcyzowego%20-%20Eksperci%20o%20podatkach,%20NL%20Aktualno%C5%9Bci%20-%20Czytaj201[zasłonięte][zasłonięte]121448.pdf

 

Zmiany w przeznaczeniu pojazdu a obowiązek zapłaty podatku akcyzowego

Jak wynika z najnowszego orzecznictwa Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, to

nie moment produkcji, a data powstania obowiązku podatkowego ma decydujące znaczenie dla

klasyfikacji samochodu do określonych kategorii, od których zależy zapłata podatku akcyzowego.

Zgodnie z art. 100 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym, przedmiotem

opodatkowania akcyzą jest: import, nabycie wewnątrzwspólnotowe, pierwsza sprzedaż

na terytorium kraju samochodu osobowego niezarejestrowanego wcześniej na

terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.

Opodatkowaniu podatkiem akcyzowym podlegają wyłącznie wyraźnie wymienione w

ustawie czynności dotyczące handlu samochodami osobowymi. Wskazany podatek nie

obejmuje natomiast samochodów ciężarowych.

Warto zaznaczyć, że zgodnie z art. 3 analizowanej ustawy do celów poboru akcyzy i oznaczania wyrobów

akcyzowych znakami akcyzy stosuje się klasyfikację w układzie odpowiadającym Nomenklaturze Scalonej (CN)

zgodną z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2658/87 z 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i

statystycznej oraz w sprawieWspólnej Taryfy Celnej (Dz. Urz. WE L 256 z 07.09.1987, str. l, z późn. zm.; Dz. Urz.

UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 2, t. 2, str. 382, z późn. zm.).

W myśl art. 100 ust. 4 ustawy samochody osobowe to: pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne

objęte pozycją CN 8703 przeznaczone zasadniczo do przewozu osób, inne niż objęte pozycją CN 8702, włącznie z

samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi, z wyłączeniem skuterów

śnieżnych, pojazdów typu meleks oraz typu quad.

Zastosowanie powyższych przepisów oraz dokonanie klasyfikacji danego pojazdu, jako podlegającego lub nie

podlegającego akcyzie wymaga od organów administracji dokładnej analizy stanu faktycznego, w tym

wyczerpującego zebrania i rozpatrzenia całego materiału dowodowego (do takich czynności obligują organy

między innymi treść art. 122 i 187 Ordynacji podatkowej).

Powyższe znajduje odzwierciedlenie w orzecznictwie sądowym, zgodnie z którym zasady postępowania (…)

obligują organy podatkowe do podejmowania w toku postępowania wszelkich niezbędnych działań w celu

dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego oraz załatwienia sprawy, w tym wyczerpującego zebrania i

rozpatrzenia materiału dowodowego. (…) Centralne miejsce w prowadzonym postępowaniu zajmują w związku z

tym kwestie związane z postępowaniem dowodowym. (Por. Wyrok WSA w Krakowie z 18 września 2014 roku,

sygn. akt I SA/Kr 948/14, CBOSA).

Niezależnie od powyższego możemy zauważyć, że w orzecznictwie sądowym wątpliwości budzi odpowiedź na

pytanie, czy badając stan faktyczny i przeznaczenie pojazdu organy powinny brać pod uwagę charakter pojazdu

(jako osobowego lub ciężarowego) w momencie produkcji, czy też w późniejszym okresie.

Zgodnie z najnowszym orzecznictwem

Udowodnienie, iż samochód został pierwotnie wyprodukowany, jako osobowy nie wystarcza dla stwierdzenia, że

mamy do czynienia z samochodem osobowym w rozumieniu art. 100 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym. (…),

istotne są również cechy posiadane przez pojazd w dacie powstania ewentualnego obowiązku podatkowego (…)

Nie jest bowiem wykluczona sytuacja, w której dojdzie do takiego przekształcenia pojazdu i ingerencji w jego

cechy konstrukcyjne nadane mu przez producenta, że w istocie dokonane w nim przeróbki będą kwalifikować go

do kategorii pojazdu ciężarowego w rozumieniu pozycji 8704 CN (tak: Wyrok WSA w Krakowie z 18 września 2014

roku, sygn. akt I SA/Kr 948/14, CBOSA).

Powyższy wyrok stanowi wyłom w dotychczasowej linii orzeczniczej, z której wynikało że decydujące dla

klasyfikacji podatkowej jest przeznaczenie pojazdu określone przez producenta – a zatem ewentualne przeróbki

Zmiany w przeznaczeniu pojazdu a obowiązek zapłaty podatku akcyzo... http://www.podatki.abc.com.pl/czytaj/-/artykul/zmiany-w-przeznaczeni...

1 z 2 2[zasłonięte]014-11 14:46